مقامات سابق پنتاگون: در زمان ترامپ چندین شی را در آسمان آمریکا ردیابی کردیم اما به کاخ سفید گزارش ندادیم، زیرا مشخص نبود آن‌ها چه هستند

به گفته مقامات آمریکایی، پنتاگون از وجود بالون‌های جاسوسی در آسمان آمریکا در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق این کشور آگاهی داشت، اما این موضوع را به کاخ سفید اطلاع نداد.

مقامات سابق پنتاگون: در زمان ترامپ چندین شی را در آسمان آمریکا ردیابی کردیم اما به کاخ سفید گزارش ندادیم، زیرا مشخص نبود آن‌ها چه هستند

مقامات سابق پنتاگون در مصاحبه با "وال استریت ژورنال" گفتند که تعدادی از کارکنان اطلاعاتی پنتاگون در زمان دولت ترامپ چندین شی را در آسمان آمریکا ردیابی کردند. وجود این اشیاء به کاخ سفید گزارش نشد، زیرا مشخص نبود آن‌ها چه هستند.

مقامات اطلاعاتی پنتاگون در دولت ترامپ بر این باور بودند که چین از این اشیاء برای آزمایش سیستم‌های راداری در نزدیکی تاسیسات نظامی آمریکا استفاده کرده است.

در این گزارش آمده است که اطلاعات جمع‌آوری‌شده در مورد مشاهده این اشیاء در آسمان آمریکا در دولت پیشین این کشور به یک ارزیابی ساده در تابستان سال ۲۰۲۰ محدود شده و بطور گسترده منتشر نشده است.

ایالات متحده آمریکا در هفته گذشته چهار شی را بر فراز آمریکای شمالی ساقط کرده است که اولین مورد آن یک بالون اطلاعاتی چینی در سواحل کارولینای جنوبی در چهارم فوریه بود.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی گفت که واشنگتن هیچ مدرکی ندارد که سه شیء ساقط شده در حریم هوایی آمریکای شمالی با برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده و احتمالاً از سوی نهادهای خصوصی باشد.

در حالی که مقامات آمریکایی هنوز به دنبال بازیابی اشیاء و ارزیابی آن‌ها هستند، بایدن گفت که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آن‌ها بخشی از برنامه نظارتی چین مرتبط یا اشیای نظارتی سایر کشورها هستند, وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم این سه شی دقیقاً چه بوده‌اند، اما هیچ چیز مدرکی فعلاً نشان نمی‌دهد که آن‌ها به برنامه بالون جاسوسی چین مرتبط بوده‌اند یا بالون‌های جاسوسی کشور دیگری بوده‌اند.

بایدن ادامه داد: "ارزیابی فعلی جامعه اطلاعاتی این است که سه شی هدف قرار گرفته بر فراز آمریکا به احتمال زیاد بالون‌های متعلق به شرکت‌های خصوصی، موسسات تفریحی یا تحقیقاتی بوده‌اند که فعالیت آن‌ها مطالعه آب و هوا یا انجام سایر تحقیقات علمی بوده است. "

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه دولتش هنگام ساقط کردن سه شیء هوایی ناشناس بر فراز حریم هوایی آمریکای شمالی، "با احتیاط فراوان" عمل کرد، تاکید کرد: «اشتباه نکنید، اگر شئی‌ای تهدیدی برای امنیت و ایمنی مردم آمریکا باشد، آن را از بین می‌برم.»

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها