سخنگوی وزارت خارجه آمریک در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم:

شاید هدف از سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان، ایجاد اختلاف میان ترکیه و سوئد بوده باشد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد ادعا کرد که ممکن است هدف از سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان، ایجاد اختلاف میان ترکیه و سوئد بوده است.

شاید هدف از سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان، ایجاد اختلاف میان ترکیه و سوئد بوده باشد

ند پرایس روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران در واشنگتن گفت: در خصوص تحولات روزهای اخیر باید بگویم که ما از آزادی بیان در هر دموکراسی حمایت می کنیم اما همانطور که نخست وزیر سوئد اعلام کرد سوزاندن کتاب هایی که برای بسیاری مقدس است، عمیقا توهین آمیز است. ممکن است اقدامی قانونی باشد اما انجام آن وحشتناک باشد.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن مدعی شد که این اقدام همچنین می تواند تلاشی عامدانه برای تضعیف اتحاد میان متحدان و شرکای اروپایی ما باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که فنلاند و سوئد آماده پیوستن به ناتو هستند و در نهایت عضویت در ناتو به موافقت همه اعضا نیاز دارد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادعا کرد: ما از محکوم کردن این اقدام خاص خودداری نمی کنیم. بدون شک این اقدام وحشتناک است. این یک فرد خصوصی و شاید هدف، ایجاد اختلاف میان ترکیه و سوئد که متحدان نزدیک ما هستند، بوده است.

این مقام وزارت خارجه آمریکا مدعی شد همچنین ممکن است این فرد به دنبال ایجاد اختلال در روند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو بوده و این اقدامی از سوی دولت سوئد نبوده است.

گفتنیست، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره هتک حرمت قرآن کریم در سوئد گفت که دبیرکل سازمان ملل از محکوم کردن قاطعانه آتش زدن قرآن کریم حمایت می کند.

دوجاریک تصریح کرد: این یک نشانه دیگر از نفرت درحال رشد علیه بسیاری از مذاهب مانند اسلام و یهودیت است و چنین اقداماتی باید به صورت واضح محکوم شود و ما آنها را محکوم می کنیم.

«راسموس پالودان» یک شهروند تندرو و اسلام ستیز سوئدی - دانمارکی روز شنبه یکم بهمن ماه در اقدامی موهن، یک نسخه از قرآن را در مقابل ساختمان سفارت ترکیه در پایتخت سوئد سوزاند. او برای این کار خود از مقامات سوئد مجوز گرفته بود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها