دبیرکل سازمان ملل:

در سال ۲۰۲۳ بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز داریم

دبیر کل سازمان ملل در آستانه سال جدید میلادی از نیاز جهان به صلح صحبت کرد و عنوان کرد که جهان در سال 2023 به صلح نیاز دارد که باید از طریق گفتگو به دست آید.

در سال ۲۰۲۳ بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز داریم

آنتونیو گوترش گفت: در سال ۲۰۲۲، میلیون ها نفر در سراسر جهان به معنای واقعی کلمه با جنگ و درگیری مواجه بودند. از اوکراین گرفته تا افغانستان تا جمهوری دموکراتیک کنگو و فراتر از آن، مردم خانه های ویران خود را در جستجوی یک زندگی بهتر، ترک کردند.

دبیرکل سازمان ملل افزود: در سراسر جهان، صد میلیون نفر مهاجرت کردند تا از جنگ، آتش سوزی، خشکسالی، فقر و گرسنگی فرار کنند.

گوترش اضافه کرد: ما در سال ۲۰۲۳، بیش از هر زمان دیگری به صلح نیاز داریم. این صلح باید از طریق گفتگو با یکدیگر برای پایان دادن به درگیری ها باشد. این صلح باید با طبیعت و آب و هوای زمین، برای ساختن جهانی پایدارتر باشد.

این مقام ارشد سازمان ملل تصریح کرد: در سال ۲۰۲۳ باید در خانه ها آرامش باشد تا زنان و دختران بتوانند درعزت و امنیت زندگی کنند.

وی تصریح کرد: در سال ۲۰۲۳ به صلح در خیابان ها و جوامع با محافظت کامل از حقوق بشر نیاز داریم. آرامش باید در عبادتگاه های ما، با احترام به اعتقادات یکدیگر باشد.

گوترش تاکید کرد: در سال ۲۰۲۳، صلح باید در فضای مجازی نیز برقرار شود و این محیط از سخنان نفرت انگیز و سوء استفاده ها خالی شود. بیایید در سال ۲۰۲۳، صلح را در قلب گفتار و اعمال خود قرار دهیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها