یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی خنده‌دار است

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید واقعیات را بپذیریم؛ ما نمی‌توانیم در کشور مردم را رها کنیم و آن‌ها تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصد را تحمل کنند و در عین حال بگوییم که مردم ما برای شما کار می‌کنیم.

اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی خنده‌دار است

علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ارزیابی سیاست‌ها و اقدامات ارزی دولت و ارائه گزارش رئیس کل بانک مرکزی در تذکری با تاکید بر لزوم حفظ شأن و اقتدار مجلس بر اساس قانون گفت: متاسفانه اخیرا رئیس کل بانک مرکزی در تریبون رسمی جمهوری اسلامی ایران اظهار نظری کردند و به نوعی بی ثباتی بازار ارز و افزایش نرخ ارز را ناشی از افزایش دستمزد کارگران عنوان کردند که واقعاً خنده دار است.

نماینده ساری با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت حتماً باید به فکر یک برنامه راهبردی کوتاه مدت، میان‌مدت و دراز مدت باشد، افزود: متغیر‌های بازار ارز مشخص هستند و در دانشگاه‌ها این موضوع نیز مطرح شده است و اندیشمندان اقتصادی بر اوضاع و احوال کشور مسلط هستند. با باند مافیایی دولت‌های قبل که می‌خواهند در اریکه قدرت باقی بمانند، کاری نداریم بلکه معتقدیم باید واقعیات را بپذیریم؛ ما نمی‌توانیم در کشور مردم را رها کنیم و آن‌ها تورم نقطه به نقطه بالای ۵۰ درصد را تحمل کنند و در عین حال بگوییم که مردم ما برای شما کار می‌کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گفته می‌شود که ناترازی بودجه داریم، این درحالی است که ما کسری بودجه را قبول نداریم چراکه ۶۲۵ هزار میلیارد تومان کف درآمد ناشی از تحصیل ارز بوده است، اما این پول را تبدیل به ریال کرده‌اند؛ من ثابت می‌کنم که کسری بودجه نداریم.

بابایی کارنامی در پایان با تاکید بر لزوم نتیجه گرا بودن جلسات مجلس گفت: باید جلسات نظیر جلسه امروز را ادامه دهیم و به جلسه امروز اکتفا نکنیم؛ اگر جلسه ما فقط امروز باشد، مردم دو روز دیگر در خیابان به ما می‌خندند و می‌گویند که مجلس برای رفع تکلیف این جلسه را برگزار کرده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها