رئیس بانک مرکزی: دسترسی مردم برای خرید ارز تسهیل شد

رئیس بانک مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وفور ارزی ما کانال های دسترسی مردم برای خرید ارز را تسهیل کردیم تا بدون اینکه ازدحامی در جایی اتفاق بیفتد ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند.

رئیس بانک مرکزی: دسترسی مردم برای خرید ارز تسهیل شد

 

علی صالح آبادی  در جمع خبرنگاران در حاشیه هیات دولت گفت: با توجه به وفور ارزی ما کانال های دسترسی مردم برای خرید ارز را تسهیل کردیم تا بدون اینکه ازدحامی در جایی اتفاق بیفتد ارز مورد نیاز خود را خریداری کنند. ابزارهای مختلف را بانک مرکزی طراحی کرده که یک نمونه از این ابزارها دیروز رونمایی شد که گواهی سکه بانک مرکزی بود که مورد معامله قرار گرفت و با قدرت تداوم پیدا می کند. ابزارهای دیگر هم در حال بررسی داریم که در روزهای آینده رونمایی خواهیم کرد. 

وی در ادامه گفت: روز شنبه هم انشاالله مراسم رونمایی از چک الکترونیک کشور را خواهیم داشت که با حضور وزرای محترم اقتصاد و صنعت در بانک مرکزی انجام خواهد شد. چند روزی است که آماده بودیم برای رونمایی از چک الکترونیک . منتها با هماهنگی که انجام شد قرار شد دو وزیر محترم اقتصاد و صنعت هم حضور داشته باشند و این روزها مقداری گرفتار بودیم که انشاالله روز شنبه این اتفاق بزرگ در صنعت پرداخت کشور می تواند اتفاق بیفتد

رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای آینده شاهد کاهش نرخ ارز خواهیم بود؟ تصریح کرد:بانک مرکزی به دنبال ایجاد آرامش و ثبات در بازار ارز است و حتما سیاست های لازم را اتخاذ میکند و ابزارهای لازم را هم در اختیار داریم برای اینکه بتوانیم این کار را انجام بدهیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر آنکه بسیاری در پرداخت وام بانکها همکاری نمیکنند علت چیست؟ گفت: باید ببینیم موردش چیست.الزام قانون است  ما به بانکها ابلاغ کردیم و بانکها باید اجرایی کنند اگر بانکی اجرا نمی کند حتما تذکر داده می شود.

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها