بازداشت ۱۸۵ متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در لبنان

منابع امنیتی لبنان اعلام کردند که از زمان آغاز بحران اقتصادی در این کشور، ۱۸۵ متهم به همکاری با رژیم صهیونیستی دستگیر شده اند.

بازداشت ۱۸۵ متهم به جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در لبنان

دو مقام امنیتی لبنان امرروز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفتند که از زمان آغاز فروپاشی اقتصادی یعنی طی سه سال گذشته، ۱۸۵ نفر مظنون به همکاری با رژیم اشغالگر را دستگیر کرده اند.

این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته یک رکورد محسوب می‌شود؛ به عنوان مثال، در فاصله آوریل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، بیش از ۱۰۰ نفر به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی دستگیر شده بودند که بیشتر آن‌ها پرسنل نظامی یا کارمندان بخش مخابرات بودند.

یک مقام امنیتی لبنان گفته است که از سال ۲۰۱۹، "نیرو‌های امنیتی ۱۸۵ نفر را دستگیر کرده اند که ۱۸۲ نفر آن‌ها پس از شروع بحران اقتصادی به کارگرفته شده اند. "

از این تعداد ۱۶۵ نفر به مراجع قضایی معرفی شدند که تاکنون ۲۵ نفر از آن‌ها محکوم شده اند.

به گفته همین منبع، در میان دستگیرشدگان «دو نفر هستند که با ارسال ایمیل به موساد از آن درخواست همکاری کرده بودند».

مقام امنیتی دیگر نیز به خبرگزاری فرانسه گفت: «این اولین بار است که شاهد دستگیری‌هایی به این شکل به اتهام اشتغال هستیم که احتمالا دلیل اصلی آن بحران اقتصادی، عواقب سقوط لیر و سپس انفجار بندر بیروت است، که لبنانی‌ها را بر آن داشته تا به دنبال منبع دیگری برای امرار معاش و به دست آوردن پول ارزی باشند.»

وی افزود: «به نظر می‌رسد اسرائیلی‌ها فرصت مناسبی در این زمینه پیدا کردند، از این رو شرکت‌هایی جعلی را در شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کرده تا درخواست‌های شغلی را دریافت کنند و از طریق آن لبنانی‌های جویای کار را هدف قرار دهند».

به گفته همین منبع، بررسی‌ها نشان می‌دهد که صهیونیست‌ها بعداً از طریق تلفن با متقاضیان کار در ارتباط بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها