وزیر خارجه عراق:

اجازه تهدید همسایه ها از خاک خود را نمی دهیم

وزیر خارجه عراق در دیدار با هیاتی از آمریکا در بحرین تاکید کرد که بغداد اجازه نخواهد داد از خاک عراق برای تهدید کشورهای همسایه استفاده شود.

 اجازه تهدید همسایه ها از خاک خود را نمی دهیم

فؤاد حسین، در حاشیه هجدهمین نشست گفت‌وگوی بحرین در منامه با هیئتی از آمریکا متشکل از باربارا لیف، دستیار وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک، کالین کال، معاون وزیر دفاع، برت مک گورک هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و چند مقام آمریکایی دیگر دیدار و گفت‌وگو کرد.

فؤاد حسین در جریان این دیدار تاکید کرد که نباید از اراضی عراق به عنوان مقر یا کریدوری برای تهدید امنیت کشورهای همسایه استفاده شود و باید بر گفت‌وگو برای رویارویی با چالش‌ها به‌ویژه چالش‌های امنیتی متمرکز شد.

در این دیدار بر اهمیت تقویت و توسعه روابط عراق و آمریکا در زمینه‌های مختلف تاکید شد و دو طرف تعهد متقابل خود به توافقنامه چارچوب راهبردی میان دو کشور و منافع مشترک در حفظ امنیت، ثبات و امنیت عراق را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

هیأت آمریکایی نیز تأکید کرد: ایالات متحده مایل است با دولت و مردم عراق برای افزایش فرصت‌های اقتصادی، ارتقای استقلال عراق در زمینه انرژی و رسیدگی به بحران آب‌وهوایی همکاری کند.

اعضای هیات آمریکایی همچنین بر حمایت واشنگتن از عراق در جنگ با داعش و تروریسم تاکید کردند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها