وزیر خارجه عراق:

در نشست جده، درباره همکاری منطقه‌ ای رایزنی کردیم

وزیر خارجه عراق در گفت‌ وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود، گفت‌ وگوهای ریاض-تهران و نشست جده را بررسی کرد.

در نشست جده، درباره همکاری منطقه‌ ای رایزنی کردیم

فؤاد حسین، امروز دوشنبه با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تماس تلفنی برقرار کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، وزرای خارجه عراق و ایران در این تماس، گفت‌وگوهای ریاض-تهران و نشست جده را بررسی کردند. 

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای خبر داد که این کشور، گفت‌وگوها و رایزنیهای لازم را در نشست جده درباره همکاری منطقه‌ای انجام داده است و به تلاش خود برای تقویت صلح و ثبات در منطقه ادامه خواهد داد.

 امیرعبداللهیان هم از از تلاشها و نقش سازنده عراق در آغاز و پیگیری گفت‌وگوهای منطقه‌ای قدردانی کرد. وزیر  امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین تأکید کرد که تهران آماده است درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای، به تبادل افکار ادامه دهد.

 وزیر امور خارجه عراق همچنین ۱۹ فروردین ماه سال جاری با امیرعبداللهیان تلفنی گفت‌وگو و ضمن تبریک متقابل سال جدید و نوروز و همچنین فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در خصوص برخی موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله روابط دوجانبه، تحولات منطقه و مذاکرات وین گفتگو و تبادل نظر کرد.

دو طرف همچنین ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در چارچوب روابط دوجانبه، بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند. در همین چارچوب، امیرعبداللهیان از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فؤاد حسین قرار گرفت.

گفتنی است وزرای خارجه ایران و عراق ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ نیز با یکدیگر دیدار و گفت‌ وگو کرده بودند. وزیر امور خارجه در دیدار همتای عراقی در مونیخ ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تداوم گفت‌وگوها با عربستان تصریح کرده بود که این امر بیش از همه به اراده طرف مقابل بستگی دارد. 

فؤاد حسین دوم دی ماه سال گذشته نیز سفری به تهران داشت و با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها