مذاکرات فشرده رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مقامات قضایی روسیه/ ویدئو

ذبیح الله خدائیان در دیدار‌های جداگانه با وزیر دادگستری، رئیس دیوان عالی، کمیسر حقوق بشر و دادستان کل فدراسیون روسیه، راه‌های توسعه مناسبات قضایی را بررسی کرد.

مذاکرات فشرده رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مقامات قضایی روسیه/ ویدئو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار‌های جداگانه با وزیر دادگستری، رئیس دیوان عالی، کمیسر حقوق بشر و دادستان کل فدراسیون روسیه، راه‌های توسعه مناسبات قضایی بین دو کشور را بررسی کرد.
نشست بین‌المللی اتحادیه "آمبودز مان‌" اوراسیا در مسکو، فرصتی برای دیدار و مذاکره رئیس سازمان بازرسی کل کشور با مقامات ارشد قضایی روسیه و کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس بود.
هفتمین نشست اتحادیه "آمبودز مان‌" اوراسیا متشکل از روسای سازمان‌های ناظر بر حسن اجرای امور و قوانین، مسئولان قضایی و نهاد‌های حقوق بشری ۱۳ کشور عضو و ناظر، از جمله جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از چهار کشور بنیانگذار این اتحادیه به میزبانی روسیه در حالی پایان یافت که ذبیح‌الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور مذاکراتی فشرده با مقامات قضایی روسیه و برخی کشور‌های حاضر داشت.
آقای ذبیح الله خدائیان، منصور آقامحمدی معاون همکاری‌های بین‌المللی سازمان بازرسی کل کشور و اعضای هیات ایرانی، نخست با ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه به گفتگو نشستند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با قدردانی از مواضع اصولی روسیه در شورای حقوق بشر سازمان مال متحد گفت غربی‌ها برای دستیابی به اهداف نامشروع خود تلاش می‌کنند با استفاده ابزاری از واژه حقوق بشر، کشور‌های مستقلی همچون ایران و روسیه را تحت فشار قرار دهند.
ایگور کراسنوف، دادستان کل روسیه نیز گفت با وجود همه تلاش‌های آمریکا و غرب، مناسبات تهران و مسکو هر روز مستحکم‌تر می‌شود و در حوزه قضایی و حقوقی نیز روابط در حال گسترش است.
وزارت دادگستری مقصد بعدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور بود.
ذبیح‌الله خدائیان و کنستانتین چویچنکو وزیر دادگستری روسیه در این دیدار از توسعه همکاری‌های قضایی و حقوقی بین دو کشور ابراز خرسندی کردند.
کنستانتین چویچنکو، وزیر دادگستری روسیه در این ملاقات گفت خوشبختانه فصل جدیدی از روابط ایران و روسیه ورق خورده است.
وزیر دادگستری روسیه افزود هم‌اکنون وزارتخانه‌های دادگستری دو کشور روابط تنگاتنگی دارند و اسناد همکاری موجود کمک کرده است که در حوزه معاضدت قضایی، مبارزه با جرائم سازمان یافته، تروریسم، قاچاق و فساد اقتصادی، از رویه‌های مشابهی استفاده کنیم.
دیدار و رایزنی با رئیس دیوان عالی روسیه برنامه دیگر آقای خدائیان در مسکو بود.
ویچسلاو لبدوف، رئیس دیوان عالی روسیه در این دیدار گفت با افزایش همکاری دستگاه‌های قضایی و نهاد‌های ناظر بر حسن اجرای قوانین عدالت بین ایران و روسیه، می‌توان با تروریسم، قاچاق و جرائم اقتصادی، به شکل موثری مقابله کرد.
وی افزود قوانین کارآمد و نظارت دقیق بر اجرای آن، بهترین پشتوانه برای توسعه روابط همه‌جانبه دو کشور است.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با خانم تاتیانا موسکولکووا، کمیسر حقوق بشر روسیه و برخی از مقامات قضایی کشور‌های عضو اتحادیه آمبودز مان‌ اوراسیا درباره راه‌های توسعه همکاری‌ها در زمینه معاضدت قضایی، موضوعات حقوق‌بشری و امور نظارتی گفتگو کرد.
«آمبودزمان» در کشور‌های مختلف وظیفه نظارت بر حُسن اجرای قانون، حمایت از حقوق شهروندان و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی را برعهده دارند. سازمان بازرسی کل کشور در ایران این وظیفه را برعهده دارد.

حجم ویدیو: 9.52M | مدت زمان ویدیو: 00:02:25 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها