هشدار اف بی آی درباره تهدید امنیتی تیک تاک برای آمریکا/ ویدئو

پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، درباره تهدید‌های امنیتی تیک تاک برای آینده این کشور هشدار داد.

هشدار اف بی آی درباره تهدید امنیتی تیک تاک برای آمریکا/ ویدئو

شبکه تلویزیونی ویون هند در گزارشی اعلام کرد ، بار دیگر نرم افزار چینی تیک تاک در آمریکا در کانون توجه قرار گرفته است.

به استناد گزارش پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، استفاده آمریکایی‌ها از این نرم افزار چینی، یک دغدغه برای امنیت ملی آمریکاست.

اف بی‌ای هشدار داده است چین می‌تواند از این نرم افزار به اشتراک گذاری تصاویر ویدئویی برای تاثیرگذاری بر کاربران یا هدایت آن‌ها استفاده کند.

این نگرانی نیز وجود دارد که اطلاعات کاربران آمریکایی این نرم افزار در اختیار دولت کمونیست چین قرار گیرد.

کریس ری، رئیس اف بی آی، در سخنانی گفته است «شرکت‌های چینی اساساً ملزم هستند هرکاری را دولت چین از آن‌ها می‌خواهد انجام دهند آنهم درزمینه‌هایی ازقبیل به اشتراک گذاری اطلاعات و خدمت کردن به عنوان ابزاری در اختیار دولت چین. همین مسئله به خودی خود به شدت نگران کننده است.»

مسئولان شرکت تیک تاک اعلام کرده اند اطلاعات کاربران آمریکایی را در چین ذخیره نمی‌کنند. سخنگوی تیک تاک اعلام کرده است «نگرانی‌های اف بی آی به صورت یکی از مسائل مطرح در مذاکرات جاری ما با دولت ایالات متحده مطرح بوده است. ما نمی‌توانیم درباره مسائل خاص این بحث‌های محرمانه اظهارنظر کنیم. اما مطمئن هستیم در مسیری قرار داریم که بتوانیم همه دغدغه‌های منطقی امنیت ملی آمریکا را لحاظ کنیم».

اما ارتباط شرکت تیک تاک با دولت چین، چندین سال است که در کانون توجه اعضای کنگره و مقامات دولت آمریکا قرار دارد. مقامات آمریکا و مسئولان تیک تاک چندین ماه است که در حال مذاکره هستند.

هدف از این گفتگوها، رسیدن به یک توافق امنیتی به منظور محافظت از بیش از یکصد میلیون کاربر تیک تاک در آمریکاست. باید منتظر ماند و دید که مدیران تیک تاک چگونه به نگرانی‌های دولت آمریکا درزمینه امنیت داده‌ها رسیدگی خواهند کرد.

حجم ویدیو: 6.25M | مدت زمان ویدیو: 00:01:30 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها