جان باختن دست کم ۲۱ تن بر اثر آتش سوزی در غزه/ ویدئو

شبکه خبری الجزیره از جان باختن دست کم ۲۱ تن از جمله هفت کودک بر اثر آتش سوزی در ساختمانی در غزه خبر داد.

جان باختن دست کم ۲۱ تن بر اثر آتش سوزی در غزه/ ویدئو

شبکه خبری الجزیره انگلیسی در گزارشی اعلام کرد، آتش سوزی در ساختمانی در غزه که از یک مهمانی خانوادگی آغاز شد اکنون به یک حادثه غم انگیز ملی تبدیل شده است.

آتش سوزی در ساختمانی در کمپ پر ازدحام آوارگان جبالیا در شمال نوار غزه رخ داد. همسایگان می‌گویند صدای جیغ را هنگام وقوع آتش سوزی شنیدند، اما شعله‌های آتش به اندازه‌ای شدید بود که نتوانستند به افراد گرفتار در داخل ساختمان کمک کنند.

خبرنگار الجزیره افزود،  شعله‌های آتش به جان خانواده ابو الریه که برای برگزاری مراسم جشن تولد در این ساختمان جمع شده بودند افتاد. پدر این خانواده نیز مدرک دکتری خود را در خارج اخذ کرده بود، اما اکنون خانه او به ویرانه‌ای تبدیل شده است.

«زهیر شاهین» از اعضای دفاع شهری غزه گفت، پس از اعلام آتش سوزی، آتش نشانان فوری به محل اعزام شدند و دفاع شهری نیز تحقیقات خود را بلافاصله آغاز کرد.

«ایاذ آلبزام» سخنگوی وزارت کشور غزه افزود، نیرو‌های دفاع مدنی مشکلات فراوانی برای مهار آتش سوزی گسترده داشتند. شمار زیادی از آتش نشانان به همراه پلیس به صحنه اعزام شدند و با استفاده از تجهیزات آتش را مهار کردند و اجازه ندادند شعله‌های آتش به ساختمان‌های مجاور و منطقه سرایت کند.

الجزیره افزود، افراد نجات یافته از حادثه آتش سوزی به سرعت به بیمارستان منتقل شدند. ادامه محاصره نوار غزه توسط اسرائیل امدادرسانی به بیماران را با مشکل مواجه کرده است. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برای یادبود قربانیان امروز را روز ملی اعلام کرد.

حجم ویدیو: 8.59M | مدت زمان ویدیو: 00:02:04 | دانلود ویدیو
منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    دلم شاد شد . نسل فلسطین و لبنانی و سوری و یمتی و عراقی گم شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها