پارلمان لبنان بار دیگر در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماند

نمایندگان پارلمان لبنان باز هم نتوانستند برای انتخاب رئیس جمهور جدید به توافق برسند.

پارلمان لبنان بار دیگر در انتخاب رئیس جمهور ناکام ماند

پارلمان لبنان در نشست امروز خود برای انتخاب رئیس جمهور نیز ناکام ماند.

با شمارش آرای اخذ شده از نمایندگان پارلمان لبنان مشخص شد که «میشل معوض»  نامزد اصلی پست ریاست جمهوری اکثریت آرا  را کسب نکرده‌اند.

در این رأی گیری میشل معوض گزینه اصلی ریاست جمهوری 44 رأی بدست آورد. 47 نماینده برگه سفید را به صندوق اخذ رأی انداختند. روی 7 برگه اخذ رأی نیز عبارت «لبنان الجدید» نوشته شده بود. «عصام خلیفه» نیز 6 رأی را به خود اختصاص داد و یک رأی باطله نیز  اعلام شد. همچنین« زیاد حایک» و« زیاد بارود» در رأی گیری یک رأی داشتند.

به دنبال ناکامی مجدد پارلمان لبنان در انتخاب رئیس جمهور جدید، «نبیه بری» رئیس پارلمان روز پنج شنبه هفته آینده را برای برگزاری نشست مجدد انتخاب رئیس جمهور اعلام کرد.

روز پنجشنبه، پنجمین نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور جدید بعد از تعویق یک هفته‌ای با حضور 110 نماینده برگزار شد.

در چهار جلسه قبلی پارلمان لبنان نیز گزینه معرفی شده برای ریاست جمهوری، نتوانسته بود اکثریت آرا را بدست آورد .این در حالی که مهلت ریاست جمهوری میشل عون تا یک هفته دیگر به پایان می‌رسد و عدم انتخاب رئیس جمهور جدید می‌تواند خلأ سیاسی در لبنان را تشدید نماید.

در حالی که پرونده تشکیل دولت لبنان نیز همچنان در بن‌بست قرار گرفته اخیرا  منابع وابسته به «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه اعلام کردند که اساس و مهمترین چیز برای میقاتی در حال حاضر انتخاب رئیس جمهور بوده و تشکیل دولت در اولویت نیست و انتخاب رئیس جمهور نیز جزء وظایف نمایندگان پارلمان است.

این منابع افزودند، نه نخست‌وزیر و نه دولت وی تمایلی به بر عهده گرفتن اختیارات رئیس جمهور ندارند اما باید هرچه زودتر تکلیف انتخاب رئیس جمهور روشن شود. دولت موقت فعلی نیز به نقشی که مطابق قانون اساسی به آن سپرده شده و در چارچوب اختیارات خود عمل خواهد کرد و در آخرین جلسه‌ای که پارلمان تشکیل داده بود بر حمایت از ادامه کار این دولت تاکید شد.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها