رافائل گروسی: ایران در نشست اخیر آژانس هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد اما مذاکرات ادامه دارد

رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران در نشست اخیر، هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد.

رافائل گروسی: ایران در نشست اخیر آژانس هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد اما مذاکرات ادامه دارد

به نقل از رویترز، رافائل گروسی گفت: ایران در نشست اخیر در وین درباره برنامه هسته‌ای خود هیچ چیز جدیدی ارائه نکرد، اما مذاکرات در هفته‌های آینده ادامه خواهد یافت.

تهران در 2 نوامبر اعلام کرده بود که هیئتی را به وین می‌فرستد تا اختلافات را با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) کاهش دهد.

رافائل ماریانو گروسی در حاشیه کنفرانس آب و هوای COP27 در مصر گفت: بنابراین، آنها چیز جدیدی به ارمغان نیاوردند. قرار است تا چند هفته دیگر در سطح فنی دوباره در ایران ملاقات کنیم.

ایران به دنبال بسته شدن تحقیقات آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای خود، در کنار سایر تضمین‌ها، به منظور احیای توافق هسته‌ای سال 2015 این کشور با قدرت‌های جهانی است.

این توافق، برنامه هسته‌ای ایران را در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل محدود کرده بود، اما دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ با ادعای نقض این توافق از سوی ایران از آن خارج شد.

گروسی با اشاره به گزارش‌های سه ماهه آینده آژانس در مورد ایران که هفته آینده منتشر می‌شود، افزود: ما فرصتی داریم که دوباره با هم همکاری کنیم تا به کار خود ادامه دهیم، اما این امر پس از انتشار گزارش‌های من اتفاق می‌افتد.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها