قدردانی جوزپ بورل از لغو تعلیق توافق انتقال غلات

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) از نقش ترکیه و سازمان ملل درخصوص تصمیم روسیه مبنی بر بازگشت به "ابتکار غلات دریای سیاه" قدردانی کرد.

قدردانی جوزپ بورل از لغو تعلیق توافق انتقال غلات

جوزپ بورل، در توییترش نوشت: «اتحادیه اروپا از نقش سازمان ملل متحد و ترکیه نسبت به تصمیم روسیه مبنی بر بازگشت به "ابتکار غلات دریای سیاه" سپاسگزار است.

وی افزود: «غذا نباید به عنوان سلاح جنگی استفاده شود. صادرات غلات برای مقابله با بحران جهانی غذا که توسط روسیه تشدید شده، ضروری است.»

در تاریخ ۲۲ ژوئیه، سازمان ملل، روسیه و اوکراین توافقنامه‌ای را در استانبول جهت از سرگیری صادرات غلات از طریق دریای سیاه امضا کردند.

مسکو روز شنبه اعلام کرد که مشارکت خود در توافق انتقال غلات در دریای سیاه را پس از "حمله تروریستی" کی‌یف به بندر سواستوپل در شبه جزیره کریمه، به حالت تعلیق درمی‌آورد. وزارت دفاع روسیه دلیل این تصمیم را حملات پهپادی نیروهای اوکراینی با همکاری "کارشناسان انگلیسی" به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل عنوان کرد.

اما در نهایت، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که مسکو مشارکت خود را در توافق ترکیه و با میانجیگری سازمان ملل در مورد صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه از سر گرفته است.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها