روسیه: معامله غلات با حمله به بندر اودسا اوکراین، تهدید نمی‌شود

سخنگوی کرملین تاکید کرد حمله به اودسا نمی‌توانست بر صادرات غلات تأثیر بگذارد، زیرا فقط زیرساخت‌های نظامی هدف قرار گرفتند.

روسیه: معامله غلات با حمله به بندر اودسا اوکراین، تهدید نمی‌شود

دیمیتری پسکوف از بیانیه کمیسیون اروپا مبنی بر اینکه منطقه باید خود را برای قطع احتمالی گاز روسیه در روز دوشنبه آماده کند، انتقاد کرد و تاکید کرد که مسکو «علاقه‌ای به این موضوع ندارد".»

پسکوف گفت: روسیه یک تامین کننده گاز است و مهم نیست که کسی در کمیسیون اروپا، در پایتخت‌های اروپایی، در آمریکا چه می‌گوید، روسیه همیشه کشوری بوده که تا حد زیادی امنیت انرژی اروپا را تضمین کرده است.

علاوه بر این، سخنگوی کرملین تأیید کرد که توربین تعمیر شده برای نورد استریم ۱ نصب خواهد شد و نشان داد که تجهیزات اضافی نیاز به تعمیر دارند که هر دو طرف، زیمنس و مسکو، از آن آگاه هستند.

سخنگوی کرملین به اظهارنظر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد حمله ارتش روسیه به بندر اودسا ونگرانی درباره صادرات غلات واکنش نشان داد.

پسکوف تاکید کرد که این حملات نمی‌توانست بر صادرات غلات تأثیر بگذارد، زیرا آن‌ها فقط زیرساخت‌های نظامی را هدف قرار می‌دادند و نه زیرساختی که برای حمل و نقل توافق شده غلات استفاده می‌شد.

پیش از این، روسیه اعلام کرده بود که یک کشتی جنگی اوکراینی و یک انبار موشک‌های آمریکایی هارپون را در بندر فوق منهدم کرده است.

پسکوف همچنین از ارزیابی اثربخشی این توافقنامه خودداری کرد و گفت: هنوز برای اظهار نظر در این مورد زود است و این وظیفه سازمان ملل است که اکنون به وعده‌های خود در مورد حمل و نقل کالا‌های روسیه عمل کند.

کرملین همچنین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در مراسم تشییع جنازه شینزو آبه، نخست وزیر سابق ژاپن که قرار است در ۲۷ سپتامبر برگزار شود، شرکت نخواهد کرد.

دیمیتری پسکوف افزود که پس از گزارش سانکی ژاپن مبنی بر اینکه این کشور احتمالا اجازه حضور پوتین را نخواهد داد، روسیه درباره اینکه آیا مقاماتی را اعزام کند یا خیر تصمیم نگرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها