لاوروف: نگرانی روسیه نادیده گرفته شد

وزیر خارجه روسیه گفت: در موضوع اوکراین نگرانی های به جایی درباره امنیت ملی خود داشتیم که نادیده گرفته شد.

لاوروف: نگرانی روسیه نادیده گرفته شد

سرگئی لاوروف روز یکشنبه طی سخنانی در اتحادیه عرب درباره دلایل عملیات نظامی روسیه در اوکراین افزود: به نگرانی های ما درباره گسترش ناتو و دستیابی اوکراین به بسیاری از سلاح های غربی بی توجهی شد.

وی اضافه کرد: توافق مینسک نقض شد و کی یف مناطق مخالف خود را با توپخانه هدف قرار داد و اتحادیه اروپا نیز به طور کامل از عمل به تعهدات خود ناتوان ماند.

لاوروف گفت: کی یف زبان روسی را در شرق اوکراین ممنوع و اقدام به گسترش نژادپرستی، روسیه ستیزی و حمایت از نازیسم کرد.

وی با بیان اینکه روسیه درهای گفت و گو با اوکراین را نبسته است، افزود: غرب، در مسیر مذاکرات سنگ اندازی کرد.

وزیر خارجه روسیه گفت: اروپایی ها اعتقاد دارند که ناتو حق دارد بر همه جا مسلط شود و هر کاری که بخواهد انجام دهد و مسکو این سیاست را نمی پذیرد.

لاوروف اضافه کرد: اعضای ناتو نمی توانند با تهدید امنیت دیگران، امنیت خود را حفظ کنند.

وی درخصوص بحران حمل و نقل گندم نیز گفت: نیروهای روسی امنیت مسیرهای حمل و نقل از دریای سیاه را برقرار کرده اند اما اوکراین با مین ریزی در بنادر دریای سیاه، امنیت این کار را به شکست کشاند.

لاوروف بیان کرد: موضع کشورهای عربی در قبال بحران اوکراین متعادل و متوازن است و روسیه از گفت و گو با جهان عرب و همه دنیا استقبال می کند.

وی افزود: برنامه ریزی ها برای برگزاری ششمین دوره نشست همکاری های عربی – روسی انجام می شود.

لاوروف در چارچوب تور پنج روزه خود که شامل سفر به اتیوپی، اوگاندا و کنگو نیز می‌شود، در یک سفر رسمی وارد قاهره شده است. وی روز یکشنبه با رئیس جمهوری مصر دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر خارجه روسیه سه روز پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی ضمن اعلام سفرش به چند کشور آفریقایی گفت که این سفر بر روی آمادگی برگزاری خوب نشست سران آفریقایی- روسی متمرکز است و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی پیشتر اعلام کرده بود که نشست بعدی روسیه و آفریقا در سال ۲۰۲۲ در یک کشور آفریقایی برگزار می‌شود و در همین رابطه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته که همکاری با کشورهای آفریقایی راهبردی و بلندمدت است و توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و سازمان‌های منطقه‌ای قاره آفریقا یکی از اولویت‌های سیاست خارجی روسیه است.

سفر لاوروف به قاهره یک هفته پس از اولین سفر منطقه‌ای "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و عربستان سعودی و حضور او در نشست سران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس علاوه بر مصر، اردن و عراق صورت گرفته است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • یه بنده خدایی
    1

    آخی، به خاطر نگرانی زدی چند میلیون نفر رو آواره کردی؟
    الهی بمیرن برات

  • ناشناس
    1


    ترکیه نزدیک به 23 هزار بار، حاکمیت عراق را نقض کرده است/ سوال اینجاست پس نیروهای آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار از سال 2003 تاکنون در عراق چه غلطی می کنند

  • ناشناس
    0

    سر گویی لاورف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها