ادامه تجمعات دانشجویی/ درگیری و شلیک گاز اشک‌ آور در برخی دانشگاه‌ ها

امروز نیز تجمعات دانشجویان در برخی دانشگاه‌های کشور برگزار شده است، دیروز نیز اعتراضات گسترده‌ای در دانشگاه‌های کشور صورت گرفته بود. در برخی موارد با ورود عده‌ای به دانشگاه و بازداشت دانشجویان، فضای امنیتی سنگینی در دانشگاه‌ها ایجاد شده بود.

ادامه تجمعات دانشجویی/ درگیری و شلیک گاز اشک‌ آور در برخی دانشگاه‌ ها

دانشجویان معترض در دانشگاه‌های تهران، همدان، قزوین، سنندج، مازندران، شیراز، مشهد و ... تجمع و اعتراض کردند.

از سوی دیگر، دانشجویان بسیجی نیز در برخی دانشگاه‌ها تجمع کرده بودند.

گزارش‌های و تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که این تجمعات در برخی دانشگاه به درگیری کشیده شد.

ویدئو‌هایی از تجمع دانشجویان در دانشگاه آزاد واحد تهران شمال منتشر شده که براساس آن، درگیری‌هایی بین دانشجویان معترض و دانشجویان بسیجی رخ داده است. در این ویدئوها، افرادی لباس شخصی به دانشجویان معترض گاز اشک آور شلیک می‌کنند.

در دانشگاه سنندج نیز فضا مهلتب گزارش شده است. نیروهای امنیتی با شلیک اشک آور و ... سعی کردند دانشجویان را متفرق کنند.

اطلاعیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال درباره حوادث امروز

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال درباره حوادث امروز رخ داده در محیط این دانشگاه اطلاعیه‌ای صادر کرد و نوشت: پیش از ظهر امروز در واحد تهران شمال دانشگاه آزاد مراسمی برای یادبود شهدای فاجعه شاهچراغ برگزار شد که با درگیری شدیدی میان دانشجویان همراه بود. در حین مراسم برخی افراد با چوب و چماق به مراسم دانشجویان که مجوز رسمی از دانشگاه داشتند حمله کردند و متاسفانه صحن دانشگاه بهم ریخت.

یکی از شاهدان عینی می‌گوید در دست برخی از حمله‌کنندگان چاقو هم بوده است. در میان درگیری‌های امروز فردی که هویت او معلوم نیست به یکباره از گاز اشک‌آور استفاده کرد و فضا تندتر شد. فیلمی که از دانشگاه در فضای مجازی دست به دست می‌شود نشان می‌دهد فردی که گاز اشک‌آور را زده خیلی سریع میان دانشجویان پنهان می‌شود و صحنه را ترک می‌کند.

در هفته‌های اخیر در هر دانشگاهی که تجمع‌های دانشجویی با شعارهای رادیکال و فحاشی همراه شده، صحن دانشگاه تبدیل به کارزار زد و خورد شده و صحنه‌های دون شأن دانشگاه پدید آمده است، حالا استفاده از سنگ،چوب و چماق فقط منجر به رادیکال شدن دانشگاه می‌شود. این اتفاق هیچ سودی برای دانشجویان با هر سلیقه‌ای ندارد و هیچ دیدگاهی نمی‌تواند آن را تایید کند. قطعا وجود شور و هیجان دانشجویی باعث زنده شدن دانشگاه می‌شود، حتی اگر چند گروه حرف‌ها و شعارهای یکدیگر را قبول نداشته باشند و برای هم شعار بسازند، عقلای دانشگاه مشکلی ندارند.

مشکل از آنجایی شروع می‌شود که شعارها استادیومی و زننده شد و چوب و چماق به جای گفت و گو به صحن دانشگاه آمد. قطعا دانشگاه برای حفظ شأن خودش و برای دفاع از حرمت دانشجویان باید مقابل فحاشی، استفاده از چوب و سلاح سرد، و کارهایی غیرعاقلانه بایستد. دانشجویان شاید هیچ وقت نتوانند همدیگر را قانع کنند ولی این مجوز رادیکالیسم کور نیست.

برخورد انضباطی دانشگاه یزد با دانشجویان

رئیس دانشگاه یزد نیز از تعلیق چند دانشجو به علت اخلال مکرر در نظم و انضباط دانشگاه خبر داد.

عباس کلانتری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد گفت: پس از فوت مهسا امینی شاهد اعتراض‌هایی در دانشگاه بودیم که البته ما زمینه گفتگو را در دانشگاه فراهم کرده و از آنان خواستیم اعتراض و سوالات خود را در قالب کرسی‌های آزاداندیشی مطرح کنند. اما این دانشجویان با این مساله مخالفت کرده و به تداوم اعتراض به صورت جسته و گریخته پرداختند.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه ما اعتراض‌ها را به حساب مطالبات دانشجویی حساب کردیم، اظهار داشت: این اعتراضات در روزهای اخیر به ناهنجاری مبدل شد. این در حالی است که ما ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه داریم، اما تقریبا ۱۵۰ دانشجو اقدام به ناهنجاری پرداختند.

دانشجویان خواستار تحصیل در فضای آرام هستند، ولی این روند به اعتراض دانشجویان و خانواده‌های آنان و همچنین استادان شده است. این دانشجویان به هیچ وجه حاضر به گفتگو و پیگیری مطالبات از راه‌های قانونی نبوده و بر این اساس مجبور به استفاده از ابزارهای قانونی شدیم.

وی تأکید کرد که لیدرهای این جریان‌ها شناسایی شده و پس از چندین بار تذکر به خودشان و خانواده هایشان مجبور به تعلیق آنان شدیم.

در صورت ادامه چنین اقداماتی که منشا خارجی داشته و درصدد اخلال در نظم دانشگاه هستند، از همه صلاحیت‌های قانونی و انضباطی استفاده خواهیم کرد. امروز جمعی از دانشجویان برای پاسداشت شهدای شیراز اقدام به عزاداری کردند، اما برخی دانشجویان که از قبل آماده بودند شعارهایی داده و عزاداری برای این شهدا را تحت تاثیر قرار دادند.

به خانواده‌های دانشجویان خصوصا یزدی‌ها توصیه می‌کنیم مراقب فرزندان خود باشند و اجازه حضور آنان را در تجمع‌هایی که درصدد خدشه به نظام است، ندهند.

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه خواجه نصیر

به گزارش ایرنا؛ بسیج اساتید دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نیز با انتشار بیانیه‌ای از مسوولان این دانشگاه خواست در شرایط فعلی در راستای تداوم فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری تلاش کرده و با عمل به وظایف قانونی خود در برخورد قاطع با متخلفین زمینه آرامش بخشی به فضای دانشگاه را فراهم کنند.

همچنین بسیج دانشجویی نیز در نامه ای به رئیسی خواستار برخورد شدیدتر با دانشجویان معترض شده است.

دیروز نیز اعتراضات گسترده‌ای در دانشگاه‌های کشور صورت گرفته بود. در برخی موارد با ورود عده‌ای به دانشگاه و بازداشت دانشجویان، فضای امنیتی سنگینی در دانشگاه‌ها ایجاد شده بود.

همچنین بسیاری از دانشجویان در دانشگاه های کشور بازداشت یا ورود آنها به دانشگاه ممنوع شده است.

منبع: آفتاب نیوز
شبکه‌های اجتماعی
نظرات شما - 59
  • کوروش
    5

    لعنت خدا بر شیطان ظالم

    نظرات شما -
    • شیخ حسن حاجی حسین
      10

      نظرات بعدی روهم خوندم جمع رانی خورها وتلویزیونهای سیاه وسفید هم جمع جمع هست

    • درجواب رابی
      3

      بزک درخواب بیند...، نقشه ها براتون کشیدن میشه بعدانقلاب الجزایر، مصر و تجزیه لیبی...

  • رابی
    25

    این آخوندها به این راحتی دست از سر مردم ایران برنخواهد داشت.چشم پوشی از این همه ثروت بادآورده برايشان بسیار سخت است.در صورت تغییر رژیم میبایست برگردند کربلا و نجف روضه خواندن برای دو دینار.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      41

      خب پس شلوغ بازی بی‌فایده است درسته؟!

    • 30

      خب چرا دانشگاه ها رو تعطیل نمی‌کنید ؟؟ برای سال اولی ها هم به طور موقت مکانهای دیگری غیر از دانشگاه در نظر بگیرید که استاد بتواند تدریس کند و دانشجو هم با خیال راحت تحصیل کند

    • بهمن
      44

      فکرکردی بعد آخوند چه می شود فرقه خونخواررجوی کومله چریکهای فدایی سلطنت طلبان خلق عرب گروه ریگی داعش وووووووو دراین کشوررسوخ کرده وباایجادجنگ داخلی کشورمی شود دربهترین حالت عراق وبعد سالهاخشونت معلون نیست چه می شود خواب خوبی برای ایران ندیده اند اگراتفاقی بیافتد تاسالها هیچ کس روی امنیت وآرامش نخواهددید

    • 38

      فعلا که شماها با این افکار مضحکتون و انقلاب تخیلیتون وقت حداقل ۷۰ میلیون ایرانی را گرفتید.

    • 27

      هر کی ندونه فکر می کنه توی امام ادارات، مغازه ها ، موسسات، شرکت ها از بالا تا پایین همه آخوندن. برو ببین کجای کارت گیره. مشکل ما ایرانیها اینه که همش مشکلاتمون را تقصیره این و آن می اندازیم. غیر از خراب کاری کار دیگه ای هم کردید؟؟

    • ناشناس
      7

      اینهایی که شما از آنها نام می بری آنقدر بیت المال را چپاول و غارت کرده اند که اگر ۵۰ نسل پس از آنها هم بخورند باز تمام شدنی نیست!

    • رابی
      21

      جناب بهمن خان
      بعدا آخوندها اتفاق خاصی نخواهد افتاد و هر چه بشود از وضعیت الان بهتر است.
      تنها اتفاق ناگواری که برای شما خواهد افتاد سهمیه ساندیستان قطع خواهد شد.و اگر دستتان به خون مردم آغشته نشده باشد چند سالی میبایست بروی زندان آب خنک بنوشی.
      شما جماعت دلواپسان کاملا خودتان را خراب کرده اید.خیالتان راحت باشد ظلم پایدار نیست.این قیام را بتوانند سرکوب کنند قیام بعدی در راه است.و کازه و کوزه اتان را مردم در هم خواهند ریخت.

    • برای رابی
      2

      حالا کجا فرار کنیم ( ؛ اونم بدون ساندیس

    • بهنام
      2

      فقط اخراج

    • ناشناس
      2

      به رابی...
      عقلت در همین اندازه است تو فکر می‌کنی اگر کشور به هم بریزد گرگهای عالم به همین راحتی تماشا می‌کنند که شما با خیال راحت یک حکومت جدید تشکیل بدی؟!
      امیدوارم از خواب جهل بیدار شوی

    • به ساندیسی
      3

      هر کی بیاد از شماها بهتره. طومار چرت و پرتت بدرد عمه ت میخوره

    • ناشناس
      8

      اتفاقا آخوندها خیلی بهترند یک روز می‌رسه که از رفتارت با این جماعت مخلص پشیمون میشی

  • بهرامی
    26

    ماپدرمادرهای دانشجویان چه گناهی کردیم توروخدایادانشگاه ها رافعلا تعطیل کنیدیااین الدنگهای بی خانواده ولنگاروبی بندوباررا بیرون کنید یااجازه دهیدتاما والدین خودمان جمع شویم اینهارابیاندازیم بیرون این چه وضع مملکت داریست

  • یادگاری
    7

    خدا کنه که هیچ سیری گشته نشه هیچ گشته ای سیر نشه

  • علی
    12

    رئیس دانشگاهی که به لباس شخصی ها اجازه میده به دانشگاه بیان وبه دانشجوها داخل دانشگاه گاز اشک آور بزنند اگر کمی غیرت وشرف داشته باشه که معلومه نداره. باید همان لحظه استعفا میداد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      لباس شخصی ها عزیزم گاز اشک آور ندارد

  • ناشناس
    17

    دانشجونماها را اخراج نمی کنید که فکر می کنند مصونیت دارند و از دشمن خط می گیرند برای این کارها
    خجالت بکشید وزارت علوم

  • ناشناس
    22

    برن خونه هاشون سماغ بمکند، اینا جنبه پیشرفت ندارند، ایران عقب مانده می خواهند.

  • ناشناس
    13

    امیدواریم حکومت این دفعه اسم اعتراضات مردمی که توسط قشر فرهیخته جامعه یعنی جنبش دانشجویی انجام شده را دیگر اغتشاش نگذارد!

    نظرات شما -
    • شمس اله
      26

      اینها دنبال بی بند و باری خودشان هستند مردم بدبخت و بیچاره کیلویی چند ؟

    • 1

      علتش لقمه حرام است

    • 0

      شمس اله جان
      به نظر مغز فندقی جنابعالی این دانشجویان به چه چیز دلشون خوش کنند .

  • ناشناس
    12

    دمشون گرم

  • دح
    55

    اینا دانشجو نیستند ، یه مشت سگ هار و وحشی هستند که باید سریع سقط بشن

    نظرات شما -
    • ۴۳
      0

      آنها که از بورسیه دانشجویی و کمک هزینه های مختلف استفاده میکردنند و چنین کردنند شایسته ناسزای شما بودنننند

  • ناشناس
    25

    بزودی دانشگاه ها تعطیل و انقلاب فرهنگی دوم انجام میشه

  • رابی
    6

    خب تا دیروز حکومت ادعا می کرد که این لباس شخصی هایی که وارد دانشگاه شده است را نمی شناسد.خب نظرشان در مورد اتفاقات امروز دانشگاه ها چیست؟
    اونهایی که گاز اشک آور زدند و دانشجویان را مورد ضرب و شتم قرار دادند را هم نمی شناسند؟
    لابد ارازل و اوباش در بازار سید اسماعیل توانسته اند گاز اشک آور بخرند و علیه دانشجویان استفاده کنند!

    نظرات شما -
    • 2

      این دانشجو نماها که در پی ویران کردن ایران هستند لیاقت تحصیل و پیشرفت ندارند
      کسی که شعور سیاسی ندارد به درد آینده مملکت نمی‌خورد
      علت بی دینی و بی اعتقادی این‌ها هم لقمه های حرامی است که با آن پرورش یافته‌اند
      تمام ملت ساکت نشسته و در پی آرام کردن مملکت هستند این جوجه های تازه از تخم درآمده ادای روشنفکری و عقل کل بودند در می‌آورند

  • طماری
    19

    آخوندها عامل اصلی تفرقه میان ملت ایران هستند

    نظرات شما -
    • 2

      این سخن شیطان است که بوسیله شما بیان می‌شود .....
      شیطانی که خواهان نابودی ارزش‌هاست....
      بیشتر مفسدین این جامعه کت و شلواری ها هستند نمونه اش خاوری...
      و سلطان سکه و خیلی های دیگه
      آخوند ها مانند نگهبانی هستند که در غفلت اونها دزد به انبار زده و امروز گناهش به گردن این‌ها افتاده......

  • ...
    36

    به دانشگاه آزادی ها و پیام نوری ها و جامع علمی کاربردی ها و غیر انتفاعی ها و پردیس خودگردان ها کاری نداریم.
    اونا، تقریبا دانشجو نیستند.
    خخخخخخ
    روسای دانشگاههای سراسری خواهشا، خواهشا،خواهشا، مردانگی کنند و به اصطلاح دانشجویان (در اصل یه مشت گاو ) اغتشاشگر و آشوبگر و آنارشیست رو از دانشگاهها اخراج کنند.
    خصوصا اونایی که با پول بیت المال دارن درس میخونن. ( تحصیل رایگان = دوره روزانه)
    تا درس عبرتی باشه برای بقیه شون.
    این که نشد کار.
    مردم میترسن بچه هاشون رو بفرستن دانشگاه.
    تف به روی هرچی آدم نزخرف دوزاری آشوبگره.
    دانشگاه جای درسه نه جای الواتی.

    نظرات شما -
    • 2

      احسنت به ناشناس ۲۲:۷
      خیلی درست منطقی و مستدل

  • ناشناس
    7

    همه‌ی کسایی که در راس کارن از یک قماشن، فرقی بینشون نیست و جز جیب و موقعیت خودشون به هیچی فکر نمی کنن، مرگ مردم برای یک لقمه نان یا دولاخ مو اصلا براشون مهم نیست.

  • منصور
    16

    یه عده ساندیس خور بیریخت سهمیه ای پخمه بعنوان دانشجوی بسیجی به جان جوانان راستین کشور افتادندمرگ برشما

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ولی ساندیسای جمهوری اسلامی خیلی قوت داره

  • ناشناس
    9

    حرف دانشجوها را بشنوید وبه درخواست های آن ها رسیدگی کنید مستعدترین اقشارجامعه دانشجویان آن هستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      این افرادی که توی دانشگاه خودشون رومحق میدونند آشوب به پا کنند اعلام کنند برای مردم چه می خواهند هدفشون از تحصیل چیست چند درصدشان اختراع وابتکار برای کشور داشته اند فقط وفقط شعارشان فحاشی ‌حرفهای رکیک دختر پسر کلماتی از دهانشان خارج میشه که آدم شرم میکنه بازگو کنه ودر عمل نمی تونند چرخ زندگی خودشونرا بگردانند با پول وکلاس کنکور شخصیت دانشجو شکل نمی گیره ادب وحیا اورامی سازد

    • ناشناس
      14

      خیلی غلط کردن.چهارتا ماشین تست زنی شدن استعداد!!!مثلا چه خیری به مملکت رسوندن تا حالا این وحشی ها؟

    • 2

      حرف این‌ها چیه؟؟؟؟
      ما خواهان بی‌بندوباری هستیم !!!

    • ناشناس
      3

      این‌ها دانشجو نیستند لیاقتشان فقط شستن توالت های کشورهای غربی است

  • ناشناس
    0

    چرا حرف سردار را گوش نمیکنید که فرمود بیداران بخوابند

  • 🐜
    3

    دولت شش کلاسی رییسی می‌گفت ازنظرات دانشجویان برای پیشرفت کشور کمک میگیریم.پس چراصدای دانشجوباگازاشک اورساخت انگلیس وکلوله ساندیس خورهاسرکوب شده؟

    نظرات شما -
    • ...
      1

      اینا اگر هم دانشجو باشند، فقط دانشپوکند.
      خخخخخخ
      اگر دانشجویی بدون سهمیه های رنگ و وارنگ و بدون هزینه کردهای چندصد میلیونی باباجوناشن که غالبا از مال حلال نیست، وارد دانشگاههای دولتی اونم در دوره ی روزانه و نوبت دوم و در بهترین رشته ها شدتد، میشه بهشون گفت نخبه و دانشجو.
      مد نظر دولتی ها اینان است ( نخبگان واقعی = تقریبا 5 درصد کل دانشجویان روزانه و نوبت دوم ) نه اراذل اوباش دوزاری که با هوش کمتر از متوسط و عقل ناقص و هزار و یک اختلال روانشناسی وارد اینجور دانشگاهها شدند و واسه قاطبه ی ملت و حاکمیت قد علم کردند و اراجیف می بافند.

  • ناشناس
    2

    یاد جمله انگلیسی ها افتادم!
    عرب را سیر و عجم را گرسنه نگه دار.

    نظرات شما -
    • 4

      این کسانی که برای بی حجاب و بیحیا کردن دختران ما قیام کردن ،،،گرسنگان ایران نیستند..
      شکم سیرانی هستند که شکمهایشان با حرام پر شده است

  • ناشناس
    3

    انقلاب به دانشگاه افتاد. ماشین فکری جامعه. کارتون تمومه.

    نظرات شما -
    • 2

      کار انسان رو خدا تموم می‌کنه اگر صلاح باشه نه بشر.....

  • یک جانباز جنگ تحمیلی
    1

    آقایانی که به بسیج و روحانی دارین تحمت وناسزا میگین جهت اطلاع شما اگر این آخوند ها وبسیجی ها نبودند آلان داعش در ایران حکومت میکرد وبلای که سر ایزدی های عراق در آورد سر خانواده های شما هم پیاده میکرد اما اگر به اندازه یک جو غیرت ومردانگی داشته باشید حرمت دانشگاه و دانشجو را نگه میدارید واجازه نمیدهید در دانشگاه جوی حاکم شود که روسری از سر خواهران دانشجوی شما بردارند وا قعا باید بگویم مرگتان باد شما غیرت ندارین که خودتان به خواهران دانشجو نا سزا میگین.. من دارم با چشم اشک آلود این متن را مینویسم

  • مهرداد سربندی
    0

    چه جالب ایران هم مثل فرانسه شده. هر روز گاز اشک آور. دیگه بدون مداح هم اشکمون در میاد.

  • ناشناس
    0

    عوض اینکه به چماق دارها گیر بدن دانشجویان را بازداشت و اخراج میکنند.

  • ناشناس
    1

    وحوش دانشجونما

  • ناشناس
    0

    چراخواهان برخوردبامعترضین هستند خوب همینه که مردم عصبانی هستند بجای برخوردباید حرفهای اونهاشنیده بشه وتغییرعملی ایجادبشه.البته که شمادولت سرکوب وبرخوردهستید

  • ناشناس
    0

    یک مشت دانشجوی چاپلوس خودشان را بسیجی نام نهادند و آبروی بسیجیان دوران جنگ را بردند.

  • ناشناس
    0

    واقعا شما رسانه های پول دوست چ به جون این ملت میخواین؟؟ بابا از گذشته هاتون ک طباطبایی ها بودن چ دیدیم؟ برا پول مردم ب کشتن میدین؟؟ اینقد خودتونو تافته جدابافته ندونید فک میکنید فقط شما سواد دارید؟ بقبه منگول؟
    دانشگاه اهواز بیست تا بی شرف ششصد دانشجورو تو خوابگاه به اسارت دراوردن و برق قط کردن تو این هوای شرجی با چاقو تهدید میکردن غذا ووو بماند این اعتراض دانشجو میدونید؟؟ این منطق داره؟؟ شخصیت داره؟؟ اینا میخوان مردم نجات بدن؟؟ از کی؟؟ با کی؟؟ تا کی شما پول پرستارو باید تحمل کرد؟ از کی انسانیت پیش شما مرده !!
    بخدا این مردم گناه دارن کسایی ک با خشونت به مردم ضربه میزنن قطعا جای دستشون باشه مردمو زنده زنده میخورن
    هیچ کس نمیگه مملکت گل و بلبله هر چند بزرگان شما همیشه در راس بودن اینم عاقبتش
    اما اینک بیایید مردم ب آرامش دعوت کنید وادراشون میکنید جنابت کنن؟؟ این خونریزی ها دلتون خنک میکنه؟؟ اقتصاد کشور نابود کنید دلتون خنک میشه؟ بخدا خائن تر از همه شما رسانه ها هستین کسایی ک بخاطر پول ملت بجون هم میندازید
    من نوع پوشش خبراتون میبینم بیشتر تحریک کننده هستین تا بخواین دنبال حقایق باشید
    نصسحتتون میکنم به انسانیت کمی شعور درست کنید کمی بفهمید کمی درک کنید کمی معرفت بخونید
    بخدا شما با مردن مردم هیچ نونی براحتی گیرتون نمیاد
    محمد سلمان براحتی نمیزاره نفس بکشید فقط خونتون میمکه! اینقد جانی نباشید آگاهی بدین ب مردم ن تحریکشون کنید

  • امید
    0

    عباس کلانتری، رییس دانشگاه یزد، از نزدیکان عیسی کلانتری نیست؟ فامیل بازی و تبعیض در این حکومت تمامی نداره

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها