استاندار تهران:

چند نقطه در تهران برای برگزاری تجمعات تعیین می‌شود

استاندار تهران با بیان اینکه موافق برگزاری تجمعات در چارچوب قانون هستیم، گفت: ۲ یا ۳ نقطه را در تهران به زودی برای برگزاری تجمعات تعیین می‌کنیم.

چند نقطه در تهران برای برگزاری تجمعات تعیین می‌شود

محسن منصوری استاندار تهران درباره اقدامات دولت برای اجرای اصل 27 قانون اساسی پیرامون برگزاری آزاد تجمعات، گفت: اولا با برگزاری تجمعات در چارچوب قانون کاملا موافق هستیم. گاهی به نوعی تبلیغ شده که کشور یا دولت تحت هر شرایطی نمی‌خواهد به برگزاری تجمعات تن دهد که این روایت و تفسیر کاملا اشتباهی است.

وی در ادامه اظهار کرد: قبل از این مسائل هم هر کسی که در چارچوب قانون به فرمانداری یا استانداری مراجعه و درخواست کرده است، ما قانونا درخواست وی را بررسی کردیم و پاسخ دادیم. برخی از بزرگواران از طریق رسانه درخواست خود را مطرح می‌کنند که این روال درستی نیست.

استاندار تهران تصریح کرد: متقاضیان برگزاری تجمعات باید به‌صورت مکتوب درخواست خود را مطرح کنند، این درخواست به کمیسیون مربوطه در حوزه معاونت سیاسی ارجاع، بررسی و تصمیم‌گیری می‌شود. طرح درخواست به معنای اخذ مجوز نیست. درخواست تنها در چارچوب قانون بررسی می‌شود. ما مشتاقیم که تجمعات حتی‌الامکان اجازه برگزاری دریافت کند و این را برای خود و کشورمان یک فرصت می‌دانیم.

منصوری هم‌چنین یادآور شد: نکته دوم اینکه پیرو دستور و فرمایشات رئیس‌جمهور، در شورای تامین استان تهران صحبت کردیم لذا محلاتی که به لحاظ تامینی مشکل خاصی نداشته باشند و به لحاظ ترافیکی امکان دسترسی مناسب داشته باشد و برای مردم چالش ایجاد نکند را در دو یا سه نقطه تهران به عنوان محلات برگزاری تجمع مشخص می‌کنیم.

وی ادامه داد: معاونت سیاسی وزارت کشور در حال تهیه و تدوین آیین نامه‌ای اجرایی است، ما هم مکان‌هایی را مشخص و معرفی می‌کنیم که فرایند این کار و محل این تجمع سریعا مشخص شود سپس به‌صورت رسمی اعلام و اطلاع‌رسانی می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه این موضوع در فرایندی باید به تایید شورای تامین استان و شورای تامین امنیت کشور برسد، گفت: البته این موضوع از مواردی است که هم رئیس محترم جمهور در مصاحبه اخیر خود اعلام و هم به وزیر کشور دستور داده است. ما هم پیگیر انجام کار کارشناسی هستیم، امیدواریم ظرف دو-سه ماه آینده به نتیجه برسد و اصل تعیین محل تجمعات، زود تعیین تکلیف شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    0

    آئین نامه وزارت کشور در خصوص تجمعات منتشر شد
    نقاط تجمع عبارتند از
    زندان اوین، زندان فشاویه، زندان کهریزک، زندان رجایی شهر
    توجه مهم: بدیهی است هیچ مسئولیتی در قبال ایست قلبی، مرگ مغزی، خودکشی و گازگرفتن سک ..‌. بر عهده وزارت کشور نبوده و به دلیل اینکه شخص بدون اجبار و داوطلبانه شرکت نموده لذا در صورت فوت این امر یک رویداد طبیعی تلقی شده چون بالاخره هر کسی یک روزی عمرش به یک طریقی تمام می شود
    به داوطلبان عزیز توصیه می شود قبل از شرکت در تجمعات در خصوص کسب حلالیت، انحصار وراثت و تعیین تکلیف اموال و نحوه برگزاری مراسم با بازماندگان هماهنگی نمایند.
    به منظور خدمت رسانی سریع در فرایند کفن و دفن خواهشمند است مدارک هویتی همراه داشته باشید تا روند شناسایی سریع صورت پذیرد.
    لازم به ذکر است در راستای نعضت خدمت رسانی به پرونده تدفین افرادی که سوابق سیاسی داشته یا سابقه سفر به کشورهای متخاصم و همکاری با انان را داشته باشند خارج از نوبت رسیدگی می گردد

  • پژمان
    0

    هر وقت از تجمعات مردم و شعارها و خواسته هاشون گزارش تهیه کردید و در بخش های خبری صداوسیمای میلی نشون دادید ، میتونید ادای ازادی و دموکراسی و مردم داری دربیارید.
    در غیر اینصورت خفه باشید بهتره.

  • عجب
    0

    2 3 ماه آینده تازه به نتیجه بررسیم ؟! :))

  • ناشناس
    0

    و در روز ی که قرار است تجمعات انجام شود مسیر های منتهی به آن مکان بسته، و تردد وسایل حمل و نقل عمومی به آن مسیر متوقف میشود !

  • ناشناس
    1

    جایی انتخاب شود که امکان حضور مخفیانه و نامحسوس فراجا و نوپو میسر باشد

  • ناشناس
    0

    آقا چقدر شیرین دروغ میگویید،اگر شما با اعتراضات قانونی مشکلی ندارید چرا وزارت کشور هیچ مجوزی صادر نمیکند؟ آقای استاندار حدود ۲۰ روز پیش چندین تشکل از وزارت کشور درخواست مجوز تظاهرات مسالمت آمیزی نموده اند که به ریاست جمهوری هم رونوشت داده اند،اما تا کنون هیچ پاسخی داده نشده است.

  • ناشناس
    0

    البته صلاحیت معترضین توسط مهندس جنتی باید بررسی شود .

  • ناشناس
    0

    مصلای بزرگ تهران مگه چیش هست نکنه حق ورود به انجا روندارن

  • ناشناس
    0

    معترضین باید پرچم کدوم کشور رو آتش بزنن ؟

  • ناشناس
    0

    اینها پاداش یک بازنشسته فرهنگی را از یک سال ونیم پیش پرداخت نکردند بعد توقع دارید اجازه اعتراض بدهند این گروه اصلا قانون را قبول ندارند وغیراززبان زورنمی فهمند

  • جانباز درمانده لنگ پول کرایه خونه
    0

    بایستی جانبازان درب مجلس اجتماع کنیم و حق و حقوق را بگیریم لعنت خدا بر کسانیکه حق و حقوق من امثالهم پایمال میکنند عدالت کجاست ؟

  • مهدی
    0

    اعتراضات فرمایشی درست مثل انتخاباتتون . ممنون قبلا از شما به ما رسیده .

  • امیرازگودسیددرویش میدان شوش
    0

    خالی میبندند مثل بقیه حرفهاشون

  • ناشناس
    0

    چنین جایی در زمان حیات جمهوری اسلامی مشخص نمیشه.
    وقتی نظام مقدس شد تجمع برای چی؟

  • ناشناس
    0

    به اطلاع امورایثارگران میرسانم .جهت دریافت کارت ایثارکلی هزینه چندبارمسافرت به لشکرمستقر درشهر دیگر .تشکیل پرونده .کمیسیون پزشکی اوراق اچار پوشه .عکس بعداز10سال دوندگی تقدیرنامه باامضای سرلشکرباقری وکارت هدیه به مبلغ2صدهزارتومن فرستادن بدون اعتبار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها