بورل: پوتین پایان دادن به جنگ در اوکراین را غیرممکن کرده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه مدعی شد که رئیس جمهور روسیه پایان دادن به جنگ در اوکراین را غیرممکن کرده است.

بورل: پوتین پایان دادن به جنگ در اوکراین را غیرممکن کرده است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه به اتهام زنی علیه رئیس جمهور روسیه پرداخت.

وی در سخنانی گفت: «پوتین پایان دادن به جنگ در اوکراین را غیرممکن کرده و تهدیدهای او را باید جدی گرفت».

از سوی دیگر «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای «تشدید اتمی» را محکوم کرد و گفت گرچه شاهد چیزی که نشان بدهد ولادیمیر پوتین تصمیم به استفاده از سلاح اتمی در جنگ جاری در اوکراین گرفته، نبوده، اما در نهایت انتخاب با اوست. 

او در مصاحبه با فرید زکریا مجری شبکه سی‌ان‌ان که قرار است نسخه کامل آن یکشنبه (دوم سپتامبر) پخش بشود، گفت: واضح بگویم، فردی که تصمیم‌گیری می‌کند، منظورم این است که یک نفر است. هیچ کنترلی روی آقای پوتین وجود ندارد. درست مثل تصمیم غیرمسئولانه او در حمله به اوکراین. می‌دانید، او می‌تواند تصمیم دیگری بگیرد. اما الان چیزی نمی‌بینم که من را به این باور برساند که او چنین تصمیمی گرفته است. 

این شبکه آمریکایی پیش‌تر هم به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده بود که ایالات متحده در چند ماه گذشته به طور خصوص به روسیه این پیام را منتقل کرده که اگر مسکو تصمیم به استفاده از تسلیحات اتمی در جنگ اوکراین بگیرد، این اقدام پیامدهایی خواهد داشت. 

پوتین جمعه (۳۰ سپتامبر) در مراسمی در کرملین، با امضای اسناد الحاق چهار منطقه از اوکراین بعد از برگزاری همه‌پرسی در این مناطق، رسماً آن‌ها را به خاک روسیه ضمیمه کرد. او در این مراسم همچنین بار دیگر تاکید کرد که روسیه از هر ابزار در دسترس برای دفاع از حاکمیت خود استفاده خواهد کرد.

رئیس‌جمهور روسیه هفته قبل هم در ارتباط با عملیات نظامی این کشور در اوکراین با اعلام بسیج نظامی محدود، گفت کشورهای غربی به‌دنبال تضعیف، تجزیه و نابودی کامل روسیه هستند اما مسکو هم دارای سلاح اتمی است و از هر ابزاری برای دفاع از خود استفاده می‌کند.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها