پوتین و بایدن، رودرروی هم / جنگ اتمی روسیه و آمریکا در پیش است؟

اظهارات جو بایدن علیه ولادیمیر پوتین، موج از نگرانی‌ها درباره احتمال جنگ هسته‌ای را به وجود آورده است، هرچند دو طرف می‌کوشند سطح تنش را کنترل کنند.

پوتین و بایدن، رودرروی هم / جنگ اتمی روسیه و آمریکا در پیش است؟

کاخ کرملین - دفتر ریاست جمهوری روسیه - در واکنش به سخنان جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا که روز شنبه در ورشو - پایتخت لهستان و چند کیلومتری مرز اوکراین عنوان شد گفته: «در قدرت ماندن ولادیمیر پوتین امری است که به مردم روسیه ارتباط دارد نه جو بایدن.»

این اظهارات سخنگوی دولت روسیه واکنشی است به بخش پایانی سخنان جو بایدن که در جمع هزاران پناهنده اوکراینی در مسکو و مرز لهستان با اوکراین گفته بود: «خدای من، این مرد (پوتین) نمی‌تواند در قدرت باقی بماند.»

کاخ‌سفید در واکنش به کرملین گفته منظور جو بایدن این بوده که رئیس جمهوری روسیه نمی‌تواند از قدرت خود برای تعیین سرنوشت کشورهای منطقه استفاده کند و نباید آن را به معنای خواست آمریکا برای براندازی در مسکو قلمداد کرد. 

بایدن روز شنبه همچنین در جمع خبرنگاران و پناهجویان اوکراینی همتای روس خود را «قصاب» خطاب کرده بود که کرملین در واکنش به آن گفته بود چنین الفاظی «راه ترمیم روابط دو کشور را مخدوش می‌کند».

بایدن به پوتین هشدار داده که نباید به فکر تجاوز به کشورهای عضو ناتو باشد و این درحالیست که پوتین پیش از این نسبت به درگیری هسته‌ای با ناتو ابراز نکرانی کرده بود.

جنگ اوکراین با سفر بایدن به اروپا وارد فاز تازه‌ای شده و احتمال می‌رود کشورهای غربی تلاشها برای سرنگونی پوتین را افزایش دهند.

منبع: بی بی سی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • کرامت سلیمی
    7

    اگر روسیه چند هزار سلاح هسته ای دارد چطور بایدن می تواند پوتین را تهدید به برکناری از قدرت کند.

    چرا پوتین سکوت کرده است . و فقط تهدیدات بیهوده می کند.

    ایا این موشوع نشان نمی دهد که نه امریکا و نه روسیه و نه هیچ کشور دیگری چیزی به عنوان سلاح هسته ای در احتیار ندارند و در این مورد خالی بندی می کنند و تا به حال فقط برای ترساندن ملتها ان را مطرح می کرده اند.


    قاعدتا باید پوتین جواب کوبنده ای به بایدن بدهد.

    اما چوتین فقط می گوید اگر موجودیت حکومتش به خطر بیفتد از سلاح هسته ای استفاد ه خواهد کرد.

    پوتین سلاح هسته ای ندارد که بخواهد تهدید متقابل کند اما با حرفهایش می گوید که اگر قرار بر حذف وی باشد و بخواهند او را قربانی کنند دروغ بودن سلاح هسته ای را افشا خواهد کرد. و افشای این دروغ باعث ایجاد بحران در کل جهان و مخصوصا امریکا ، اروپا ، چین و سایر کشورهای مدعی داشتن سلاح هسته ای خواهد شد.

    نظرات شما -
    • رضا
      0

      دوست نابغه من یه سرچ ساده در اینترنت بکنی تصاویر و فیلم هاي کامل دهها آزمایش هسته ای روسیه آمریکا انگلستان را می‌بینی . مثل بمب اتم تزار که در قطب روس ها منفجر کردند و دوربین هایی که در منطقه نصب شده تصاویر شگفت انگیزه از شدت و موج انفجار ضبط کردن. در ضمن ساخت سلاح هسته ای اصلا کار بسیار پیچیده و مشکلی نیست مستند اولین بمب اتمی بریتانیا را نگاه کن متوجه میشی بمب های اتم اولیه با چه سادگی ساخته میشدن. حرف تو مثل اینه که یکی الان بیاد بگه زمین گرد نیست صاف هست

  • محمد
    3

    اروپایی های بد بخت که وکیل آنها مردی که نمی داند حرف بزند می خواهد اورپا را نابود کند خوش که هزاران کیلومتر متر درور تر از آن ها ست س ات او پا چقدر نفهم هستند که کول بایدن را می خو رند

    نظرات شما -
    • بهرام
      1

      واقعا اروپایی های بدبخت فلاکت زده بیسواد نادان و شماها و حکومت جمهوری اسلامی دانا باسواد خوشبخت با نشاط قدرتمند مرفه و محبوب در دنیا و الی ماشالله خخخخخخخخخخخخ

  • محمد گلکار خوزانی
    5

    باسلام
    آقای بایدن زیاد هارت و پورت نکنید .لطفا سر و صدا نکنید و همه دنیا فهمیدند نامرد تر از جماعت آمریکایی وجود ندارد.
    حتی عرب های مرتجع خلیج فارس.

  • ناشناس
    3

    چه خوب میشه برای یکبارهم شده کشورهای استعمارگرروبروی هم قراربگیرند،به خودشون مشغول بشن دست ظالمشون ازسرکشورهای مظلوم کوتاه بشه

  • ناشناس
    1

    درود بر ازادی و ازادیخواهان. مرگ بر مستبدین و دیکتاتورهای زمان و کودک کش

  • مهدی
    3

    این نظامی جمهوری اسلامی هم دین را خراب کردن هم خودشان و هم دین مردم را نابود کردند البته بعضی از انها من مشکلی با دین ندارم من خودم مقید هستم به دین ولی باید دین و سیاست از هم جدا باشند معلومم نیست ته این نظام چیست خدا عاقبت همه رو بخیر کنه

  • یزدان
    1

    کشورهای غربی جرات حمله به روسهای کثیف رو ندارند باید همون روز اول بداد اکراین برسیدند همشون ترسو هستند

  • ایرانی
    4

    مسلما اگر روسیه نتیجه مناسب را مبنی برامنیت خود از این جنگ را کسب نکند وعقب نشینی کند وتحریم ها برعلیه او ادامه وناتو وارد اکراین شود بعد از مدت کوتاهی شروع جنگ جهانی سوم حتمیست. لذا بایست غرب به جای افزایش خصومت به نوعی با روسیه کنار و اطمینان امنیتی دهد. جنگ جهانی دوم نیز به همین دلیل شروع شد آلمان شکست خورده از جنگ اول با بدهی غرامت از آن تحقیر شده بود لذا با توجه به توانایی نظامی خود اقدام به گرفتن انتقام وپس گرفتن جایگاه خود با شروع جنگ جهانی دوم کرد.

  • عرفان
    1

    دواحتمال بیش از هر موارد دیگر دراین جنگ می‌توان پیش بینی کرد. روسیه با تمرکز به یک جنگ با جغرافیای محدود اوکراین، ادامه جنگ را به نفع خود می‌داند چون با تجهیزات شناسایی ماهواره ای وقدرت آتش دقیق قادر خواهد بود در دراز مدت اوکراین را محل نابود کننده تجهیزات ونیروهای ارسالی از غرب کند که دائما وارد اوکراین می‌شوند. ادامه تحریم ها وقطع نفت وگاز روسیه وعدم توانایی عربستان حاصل از جنگ یمن وبی میلی عربستان وکشیده شدن جنگ به زمستان آینده، هزینه نگهداری از آوارگان وارسال مزدور وسلاح وافزایش قیمت‌ها وقحطی نهایت اروپا را وادار به تسلیم وپیش کش کردن سر زلنسکی برای پوتین می‌کند.این را در نظر بگیرید که روس‌ها درجنگ های طولانی برعکس غرب بسیار صبورند.
    سناریو دوم :پوتین بدون نتیجه از امنیت خود از اوکراین خارج، تحریم‌ها ی روسیه ادامه، ناتو وارد اوکراین وکاملا غربی می‌شود. دراینصورت پس از مدتی امکان بروز جنگ جهانی سوم حتمی خواهدبود چون روسیه احساس خطر وتحقیر شدن می‌کند. درست مانند آلمان شکست خورده از جنگ جهانی اول که اصلی‌ترین عامل بروز جنگ جهانی دوم شد.
    به هر صورت جامعه اروپایی که سردمداران آمریکا نیز از آن نژادند از روسیه وآلمان وفرانسه وانگلستان ودانمار جزو وحشی ترین انسانهای روی زمین وبنیانگذار چندین جنگ بین خود وجهان بودند. در اصل چهره آنها درحال حاضر مثل یک گرگ دست آموز است که هرز گاهی خوی خود را نشان می‌دهد.

  • کیکاووش
    1

    بازی زرگری بین روسیه و آمریکا و غرب و همشون دستشون تو یه کاسه اس سگه اسراییلن ،سیاست ماکیاولی، جنگ زرگری

    ،نکته جالبتر دو طرف یه آتش بس میدن بعد مردم میرن بعد پوتین ساختمون خالیارو میزنه.
    بازی مافیاهای دارو تموم شده حالانوبت مافیای نفتی و گازیه
    فقط مردم اروپا باید سره کیسرو برای مافیا شل کنن
    مردم اوکراینم پاسوزه سیاستهای کثیف سیاستمداران شیاد ،

    چند پروژه محرمانه دیگه هم در حال اجراست

    ۱ _الحاق خاک اوکراین و چند کشور اروپای شرقی برای ساخت پای گاو جدید (نقشه روسیه ) زودیاک

    ۲- ساخت شهرها ی زیر زمینی و تونلهای بزرگ زیر زمینی متصل کننده به کشور ها و ارتباط سران مافیا (آخرالزمانی) که تبعن مردم نباید بفهمن

    در سیاست مافیا همیشه زیر شهرها و مدار آسمان امن تره ،اقلام خوراکی ذخیره در ایستگاههای فضایی ،شهرهای زیر زمینی مخفی برای سران مافیا همه چی رو برنامه،

    و ایجاد آشوب و توهم و ترس روی زمین ،

    پروژه خشک کردن رودخانه ها در ایران هم مدتیه چراغ خاموش شروع شده در ضمن خشک کردن زاینده رود هم ،بله
    ساخت تونلهای مخفی و شهرهای مخفی استارتش مدتیه خرده شده .








  • امیر1
    0

    همه و همه سیاست مدارها عین کفتار دارندبا هم یک لاشه را می خورندفقط وفقط چنگ و دندان به هم نشان می دهند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها