پوتین همین حالا هم جنگ را باخته است، زمان لازم است تا این را بفهمد

با گذشت کمتر از یک هفته از جنگ، به نظر می رسد هر روز بیشتر از قبل روشن می شود که ولادیمیر پوتین به سمت یک شکست تاریخی پیش می رود، او ممکن است در همه نبردها پیروز شود اما در جنگ شکست می خورد.

پوتین همین حالا هم جنگ را باخته است، زمان لازم است تا این را بفهمد

 رویای پوتین برای بازسازی امپراتوری روسیه همیشه بر این دروغ استوار بوده است که اوکراین یک ملت واقعی نیست، اوکراینی‌ها مردمی واقعی نیستند و ساکنان کیف، خارکف و لویو مشتاق حکومت مسکو هستند. این یک دروغ کامل است، اوکراین ملتی با بیش از هزار سال تاریخ است، و کیف در زمانی که مسکو حتی یک روستا هم نبود، یک کلان شهر بزرگ بود. اما دیکتاتور روس آنقدر دروغ خود را تکرار کرده که ظاهراً خودش هم آن را باور کرده است.

پوتین هنگام برنامه ریزی برای حمله به اوکراین، می توانست روی بسیاری از حقایق شناخته شده حساب کند. او می دانست که روسیه از نظر نظامی قوی تر از اوکراین است. او می دانست که ناتو برای کمک به اوکراین نیرو اعزام نخواهد کرد. او می‌دانست که وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه باعث می‌شود کشورهایی مانند آلمان در مورد اعمال تحریم‌های شدید تردید کنند. بر اساس این حقایق روشن، برنامه او این بود که به شدت و سریع به اوکراین ضربه بزند، دولت آن را از بدن جدا کند، یک رژیم دست نشانده در کیف ایجاد کند، و  تحریم های غرب را ناکام بگذارد.

اما یک واقعیت ناشناخته بزرگ در مورد این طرح وجود داشت. همانطور که آمریکایی ها در عراق و شوروی ها در افغانستان یاد گرفتند، فتح یک کشور بسیار آسان تر از حفظ آن است. پوتین می دانست که قدرت تسخیر اوکراین را دارد. اما آیا مردم اوکراین هم رژیم دست نشانده مسکو را می پذیرند؟ پوتین قمار کرد تا ببیند می تواند به نتیجه دلخواهش برسد یا نه. به هر حال، همانطور که او بارها به هر کسی که مایل به شنیدن است توضیح داده معتقد است که اوکراین یک ملت واقعی نیست، و اوکراینی‌ها یک ملت واقعی نیستند. در سال ۲۰۱۴، مردم کریمه به سختی در برابر مهاجمان روسی مقاومت کردند. چرا سال ۲۰۲۲ باید متفاوت باشد؟

هر روز که می گذرد، آشکارتر می شود که قمار پوتین باخته است. مردم اوکراین با تمام وجود مقاومت می کنند، تحسین تمام جهان را به خود جلب می کنند – و در جنگ پیروز می شوند. روزهای سیاه زیادی در راه است. روس ها هنوز هم ممکن است کل اوکراین را فتح کنند. اما برای پیروزی در جنگ، روس‌ها باید اوکراین را نگه دارند و تنها در صورتی می‌توانند این کار را انجام دهند که مردم اوکراین به آنها اجازه دهند. بعید به نظر می رسد که این اتفاق بیفتد.

منبع: انصاف نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    4

    ترشحات مغزی بی مدرک

    نظرات شما -
    • مطلع
      0

      آفرین بر شما با مغز اکبندت

  • ناشناس
    1

    یعنی ما هم بر روی اسب بازنده شرط بندی کردیم...

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      نه خودمون رو به اسب پوتین بستیم،دریغا که اسبش ،الاغ هم نبود

  • بهنام
    0

    این را آینده نشان خواهد داد .

  • ایرانی
    4

    با حمایت وسیع جهانی از اوکراین باید پوتین کودن باشد که منزوی شدنش را فهم نکرده باشد.حتی فهمید چین هم باهاش نیست وقتی متوسل به تهدید اتمی شد.مردم روسیه هم درصد قابل توجهی ضد جنگ هستند.

  • ناشناس
    5

    بوی گنده اجساد روس متجاوز اکراینی‌ها را بیشتر از خود جنگ آزار می دهد کشورهای غربی باید سریع کورهای جسد پزی به اکراین بفرستند

    نظرات شما -
    • من
      0

      چی نوشتی
      جو گیر ،،کدام گور ؟؟؟
      اصلا جنگی که تو ذهن تو هست وجود ندارد که گور داشته باشند

  • ناشناس
    0

    خائنین به مملکت از مردم اوکراین یاد بگیرندودست از خیانت و پراکنده کردن تخم ناامیدی بردارند.اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.

  • محمد
    0

    ننگ بر پوتین ...

  • چغازنبیل
    0

    این ایرانه که باخته ،برجام ،روس.

  • ارمین
    1

    متن جالب نبود و اغراق های زیادی داشت .بخصوص در مورد مقاومت مردم اوکراین😁

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها