هشدار رئیس قوه قضائیه به بازیگران و آتش بیاران معرکه اغتشاشات

رئیس دستگاه قضا گفت: با کمک مردم و نیروهای امنیتی عوامل اصلی اغتشاشات شناسایی و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

هشدار رئیس قوه قضائیه به بازیگران و آتش بیاران معرکه اغتشاشات

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای اظهار کرد: افرادی که با حمایت این نظام مشهور شدند، بجای اینکه در روز سختی در کنار مردم باشند با دشمن همصدا شدند و باعث شدند دشمن به وسیله زبان و صفحات مجازی آن‌ها اغتشاش ایجاد کند.

وی افزود: این افراد جوانان را بدین وسیله تحریک کردند تا به خیابان‌ها بیایند. مسببین این اعمال، پشتیبانان آن‌ها و کسانی که با جعل و نشر مطالب کذب، مردم را تحریک کردند بدانند که خسارت‌های مادی و معنوی به بار آمده برای مردم و کشور را باید پس دهند و پرداخت کنند.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: این بار به کمک مردم و نیرو‌های امنیتی و اطلاعاتی عوامل اصلی شناسایی شده و به سزای اعمالشان خواهند رسید.

وی افزود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما باید هرچه سریعتر عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و کسانی که به صورت پنهانی با خارج و بیگانگان در ارتباط بودند را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند. چه بسا این عناصر اصلی و پشت‌پرده که به صورت حرفه‌ای و آموزش‌دیده اقدام به تخریب و اغتشاش کرده و عده‌ای را نیز برای آشوب تحریک کردند، بخواهند خود را به نحوی از مهلکه برهانند، لذا قضات ما در دادسرا که در صف اول قرار دارند باید به صورت تخصصی و علمی از آنها تحقیق کنند و در این راستا از نیروهای انتظامی و امنیتی خبره و قضات متبحر و مجرب و آشنا به مسائل امنیتی نیز کمک و مساعدت بگیرند.

حجت‌الاسلام اژه‌ای ادامه داد: اگر چه آن فرد تحریک‌شده هم که در خیابان اغتشاش کرده و به امنیت و اموال مردم آسیب رسانده، مجرم محسوب می‌شود اما ضرورت دارد میان عناصر اصلی و پشت‌پرده اغتشاشات اخیر و عناصر تحریک‌شده، تمیز و تفکیک قائل شد و مقتضی است تحقیقات حرفه‌ای از هر کدام از آنها به عمل آید و هر چه زودتر به جرائم آنها رسیدگی شود.

وی گفت: به طور طبیعی در اغتشاشات این احتمال وجود دارد که افراد کم‌گناه یا بی‌گناه دستگیر شوند لذا به مسئولان قضایی مربوطه در دادسراها توصیه می‌شود که حتی‌الامکان قبل از انتقال افراد بی‌گناه یا کم‌گناه به بازداشتگاه‌ها، با تحقیقاتی که به عمل می‌آورند، نسبت به تفکیک آنها از عناصر اغتشاشات اقدام شود.

رئیس عدلیه در همین راستا، مردم شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های باشکوه روزهای اخیر در تهران و سایر شهرهای ایران اسلامی که در محکومیت اقدامات اغتشاشگران و هتک‌حرمت‌های صورت گرفته، تجمعاتی بر پا کردند را به معنای واقعی «جندالله» دانست و گفت: انسان با مشاهده جمعیت عظیم شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های روزهای اخیر این احساس را پیدا می‌کرد که روح خدا در این جمعیت‌ها متبلور است و همین امر وظیفه ما را در قبال این مردم و حافظان امنیت آنها و خانواده شهدا و جانبازان بویژه شهدا و مجروحان روزهای اخیر بیشتر می‌کند.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: فقط کسانی که به خیابان آمدند مجرم نیستند، آنها که تشویق و پشتیبانی کردند؛ آنهایی که آب به آسیاب دشمن ریختند و نقشه‌های دشمنان را پیاده کردند؛ آنهایی که با بیگانگان ارتباط داشتند و کسانی که با ضدانقلاب خارج‌نشین همدست شدند و این جنایت‌ها و خیانت‌ها را علیه مردم و کشور مرتکب شدند، همه آنها مقصر هستند و به تقصیر همه آنها باید به حسبه رسیدگی شود و ان‌شاء‌الله رسیدگی خواهد شد.

دستور آزادی افراد بی تقصیر یا کمتر مقصر در اغتشاشات صادر شد

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ممکن است صحنه و موضوع برای برخی افراد در ساعات اولیه و روز نخستی که از فوت خانم «مهسا امینی» می‌گذشت و احساسات‌شان جریحه‌دار شده بود، روشن نبوده باشد اما در روزهای بعد کاملاً ابعاد موضوع مشخص شد و آشکار گشت که عناصر اغتشاشگر و تهدیدکننده امنیت مردم که به خیابان‌ها ریخته‌اند، فوت خانم امینی را بهانه قرار داده و علیه نظام و ارزش‌های اسلامی هستند لذا دیگرهیچ عذری از کسانی که از روزهای بعدی در صحنه اغتشاشات بودند پذیرفته نیست.

رئیس دستگاه قضا همچنین به خانواده‌ها و دست‌اندرکاران امور فرهنگی کشور از جمله رسانه ملی، وزارت ارشاد، منابر و وعاظ و دستگاه‌هایی که برای امر تبلیغات از بودجه عمومی استفاده می‌کنند توصیه کرد برای تبیین مسائل آموزشی و ارتقاء شناخت‌های دینی و مذهبی نوجوانان و جوانان، اقدامات تبلیغاتی هدفمندتری را در دستور کار قرار دهند چراکه در جریان اغتشاشات اخیر مشاهده شد بسیاری از این جوانان در صورت انجام کارهای مؤثر تبیینی به راحتی به خیابان‌ها نمی‌آمدند.

وی تصریح کرد: اکنون نیز لازم است در قبال افراد بازداشت شده و یا آزادشده اتفاقات اخیر، اقدامات آموزشی مقتضی صورت گیرد؛ معاونت پیشگیری قوه قضاییه نیز باید در راستای آسیب‌شناسی این مقوله، برنامه‌های مدونی را در دستور کار قرار دهد.

رئیس قوه قضاییه در پایان تاکید کرد: به طور طبیعی در اغتشاشات این احتمال وجود دارد که افراد کم‌گناه یا بی‌گناه دستگیر شوند لذا به مسئولان قضایی مربوطه در دادسراها توصیه می‌شود که حتی‌الامکان قبل از انتقال افراد بی‌گناه یا کم‌گناه به بازداشتگاه‌ها، با تحقیقاتی که به عمل می‌آورند، نسبت به تفکیک آنها از عناصر اغتشاشات اقدام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 35
  • ناشناس
    0

    در انتها دو تا سوت بلبلی هم میزدی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پرتاب قندان و گاز گرفتن را هم بلده

    • 0

      جناب قاضی القضات! نقل است هنگای که قنبر مجرمی را یک تازیانه اضافه زد علی همانجا قصاصش کرد. عوامل امنیتی شما به زن و کودک رحم نمی کنند و فسق و فجورشان در خیابانها مستند به تصویر کشده شده است. نکند دستشان را برای هر حرامی برای ایجاد رعب باز گذاشته باشید، همانطور که یزید سه روز مدینه را بر لشگرش حلال کرد.

  • ناشناس
    1

    مثل اینکه دل پری از ورزشکاران و بازیگران دارید که با این سرعت حکم صادر میکنید ،چندین سال است عده ای خون مردم را می‌مکند اما هنوز هم به حیات خود ادامه میدهند سرحال تر از دیروز ولی با این قاطعیت برخوردی نداشته اید،یا اینکه احمدی نژاد چندین سال است عملا مردم را تحریک میکند اما گوشتان نمیشنود، حتی محکم تر از همیشه در صندلی خودش نشسته است، این دوگانگی ها مردم را نا امید میکند.

    نظرات شما -
    • 0

      اونا خودیند

    • ناشناس
      0

      دادگاه و قوه قضائیه بایستی بی طرف باشه،ولی شوربختانه عدلیه ما قبل از تشکیل دادگاه و شنیدن دفاعیات طرفین شکایت،حکم خود را صادر کرده است،این چه عدلیه ای است؟این چه بی طرفی است که همیشه به دروغ به خارجی ها می گویید دادگاه‌های ما مستقل هستند.؟؟؟تا بحال چند نفر افراد سیاسی و فعال مدنی و معترض به وضع موجود را تبرئه کرده اید؟؟؟؟کمال تاسف داره که رئیس قوه هم مثل افراد سیاسی و پلیس خطابه می کند،از الان سرنوشت پرونده مهسا هم مشخص است که چه می شود

  • ناشناس
    0

    یه چندتا سوت بلبلی بزن بخندیم

  • ناشناس
    1

    تا کی میخواهید با تهدید وارعاب مردم وبازیگران و...را تابع وگوش به فرمان خود کنید.واقعا شرم کنید.لااقل مردم را به حال خودشان بگذارید.

  • ناشناس
    0

    آقای قاضی جلوی دزدان ،واختلاس گران وبی عدالتی را می گرفتی حالا مردم را تهدید نمی کردی

  • من
    1

    دشمن مردم شماهایید

  • ناشناس
    0

    دزدان و اختلاسگران واقا زاده هایی که با پول مردم در اروپا وامریکا عشق و حال میکنند رو کاری ندارید چراااا؟ چرا برای مفسدین اقتصادی وحتی همین احمدی نژاد که برضدشما حرف میزنه کاری ندارید اما از ورزشکاران و هنرمندان واهمه دارید؟

  • ناشناس
    0

    آقای اژه ای ؛اون نیروی امنیتی که اون زن بی دفاع رو کنار دیوار کتک زد و یا اون نیروی امنیتی که اون دختر که روی صندلی نشسته بود رو حول داد و از روش رد شد رو فیلمش رو دیدی؟؟؟؟؟نظرت راجع به اون صحنه ها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    2

    خدا رحم کرد ابتکار جبران خسارت توسط سلبریتی ها ، به فکر رژیم طاغوت گذشته نرسید

  • عادل
    0

    صف مردم با شما فرق داره انهایی که خودتان اوردید خئابان جیره وخور دولت یا خانواده پاسدار یا کسانی هستند که باظلم حکومت به مردم شریک هستند ملت اینهارا جزه هم وطن حودش نمیدانند تا کی خودتان را گول میزنید بفکر معشیت مردم باشید سرمایه ملت خرج خودش کنید نه به عربا بیایید با ملت رو راست باشید چقدر میتوانید با حیله کار پیش ببرید گیرم مردم سرکوب کنید میشه اتش زیر خاکستر با این کارتان چند صباحی هم چپاول کنید اخر چه میشه ملت از شما بریدن با زور تفنگ نمیشه حکومت کرد دنیا بر علیه شما شده ایا از خودتان پرسیدید علتش چیه چون زمان ظلم غارت یه کشور دیگه تمام شده

  • ناشناس
    11

    برخی ها متاسفانه هنوز هم در کشور درک نمی کنند آمریکا، کشورهای اروپایی، برخی کشورهای عربی و اسرائیل با ملت ایران دشمن هستند.
    برخی ها متاسفانه هنوز هم در کشور درک نمی کنند آمریکا، کشورهای اروپایی، برخی کشورهای عربی و اسرائیل با حکومت نظام جمهوری ایران دشمن هستند.
    دولت کانادا جنایتکار هم مانند ترامپ آرزوی شیطانی خود را به گور می برد

    نظرات شما -
    • 0

      ایکاش قطره ای از این درک ادعایی را خودت داشتی بدبخت .

  • ناشناس
    1

    عوامل کشتن مهساها کی به سزای اعمالشون میرسند ؟عوامل ریشه ای به قول شما اغتشاشات مگه غیر از شماها ودوروبریاتون وتوله زاده هاتونید ؟

  • ناشناس
    0

    به شما چه ربطی دارد

  • بیژن
    0

    بانمک مردان آن پدرسگها که دختران وجوانان مردمو کشتن شناسایی کنید ارواحنا خداشناسی وحق مردم حجت است نه دستگاه‌های قاتل و آدم کش

  • Babak
    0

    ما همه باهم هستیم مهسا امینی

  • 0


    ایران تنها کشوری است که حجاب در آن اجباری است/ گشت ارشاد به جز ترس و وحشت مردم دستاورد دیگری نداشته است

  • ناشناس
    0

    آن کاری که نیروهای گارد ویژه با نوامیس مردم می کنند، مجازاتش در شرع اعدام است

  • ناشناس
    0

    میشه کمتر هشدار بدی ی کم هم اهل عمل باشید

  • بازنشسته تأمین اجتماعی
    0


    جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای
    رئیس محترم قوه قضائیه کل کشور
    ۷۰۳ هزار نفر وام بدون ضامن گرفتند/ پرداخت ۲۳.۶ هزار میلیارد تومان/ و این در حالی است که بنده از بهمن ماه سال 1400 تاکنون هزاران بار در رسانه های اعتراض کردم و هم علیه بانک ها از بانک مرکزی و هم دیوان عدالت اداری شکایت کردم متاسفانه بررسی و رسیدگی نکرده اند چرا؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی

  • ناشناس
    4

    اعتراضات اخیر در ایران 100 درصد فقط کار و طرح آمریکا و متحدانش بوده است و هیچ ارتباطی و ربطی به فوت مهساامینی و حجاب هم ندارد و نداشته است.


  • 0

    القاعده در افغانستان آزادانه فعالیت می‌کند

  • 4


    و این در حالی است که عملکرد، رفتار، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیر انسانی اغتشاشگران مورد حمایت آمریکا و متحدانش هیچ ارتباطی و ربطی به گرانی و بیکاری، حجاب و فوت خانم مهسا امینی ندارد و نداشته است.

  • 4


    سلبریتی‌هایی که از اعتراضات حمایت کردند، باید پاسخگو باشند!
    معترضات که به حدود ۲۰۰۰ نفر هم نمی‌رسند، توسط دشمنان سازمان دهی و هدایت شدند و به کف خیابان‌ها آمده و افراد بی‌گناه را می‌کشند.

  • 0

    مشکلات معیشتی از عوامل اغتشاشات اخیر است
    خانم فرهنگی بازنشسته با ۳۵ سال سابقه خدمت هستم و مستمری من و همسرم که هر ۲ بیماریم، پاسخگوی هزینه زندگی و دارو و درمان ما نیست و به سختی می‌توانیم امرارمعاش کنیم. مشکلات ما بازنشستگان و دیگر گرفتاری‌‌های خانواده‌ها و به خصوص جوانان موجب نارضایتی و اعتراض‌‌های اخیر شده و این در شرایطی است که نشانه‌های آن در سال‌های اخیر به خوبی دیده شده است که می‌طلبد مسئولان برای حل این مشکلات در اسرع وقت چاره‌اندیشی کنند تا دیگر شاهد اغتشاشات و اعتراض‌های اخیر نباشیم.

  • 0

    همه دختران ایرانی فرزندان عزیز ملت هستند
    در جریانات اخیر آقایی پرسیده است «اگر دخترم سؤال کند که چرا خانم مهسا امینی جان‌اش را از دست داده است، نمی‌دانم چه پاسخی به او بدهم» آن آقا لطفاً این را هم بگوید که اگر پدری بپرسد که چرا دخترش در اغتشاش‌های اخیر جان‌اش را از دست داده است، چه کسی پاسخ او را خواهد داد؟ تمامی دختران ایرانی فرزندان عزیز ملت هستند و از جان آنان باید به خوبی حراست شود.

  • 1

    آقای پزشکیان به یاد بیاورد در مجلس شورای اسلامی با 70 امضاء نمایندگان آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت را به مجلس کشیدند و خواستار توضیح وی درباره چرایی عدم توجه به گشت ارشاد در جامعه شدند. ایشان با این سابقه چه کسی را می‌خواهد فریب بدهد؟ بنویسید نان به نرخ روز خوردن شیوه معمول برخی اصلاح‌طلبان بوده و هست. مردم فریب این شامورتی‌بازی‌های آنان را نخواهند خورد.

  • 0

    دادگاه‌ها باید با کسانی که مجوز ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی را می‌دهند برخورد کنند. افراد با کلی هزینه حتی آب، برق و گاز هم می‌گیرند بعد با دستور تخریب مواجه می‌شوند. طبیعی است که برایشان بسیار دشوار است. باید از ابتدا مانع ساخت و سازهای غیرقانونی شوند. سزاوار است متولیان اعطای مجوزها‌ی غیرقانونی در پرداخت هزینه خرید ملک و ساخت و ساز با متقاضیان این مجوزهای غیر‌قانونی شریک شوند تا دیگر از این کارها نکنند.

  • ناشناس
    0

    شما بهتر استجلو دزدی واختلاسها را بگیرید تامعیش مردم در خطر نیافتد نه به فکر پست ومقام واریکه قدرت باشی.مردم را خفه کردین

  • ناشناس
    0

    جناب آقای محسنی اژه‌ای
    جناب آقای سید ابراهیم رییسی
    حقوق شهریور بازنشستگان پرداخت شد، اما بدون افزایش
    معوقات ۵ ماهه بازنشستگان کارگری هنوز هم واریز نشده است چرا؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی







  • ناشناس
    0

    امروز چهارشنبه 6 مهر 1401 هست پس تکلیف معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی وابسته به اسرائیل چه شد؟
    قرار بود معوقات 5 ماهه بازنشستگان تامین اجتماعی اول مهر ماه واریز شود ولی متاسفانه هنوز هم هیچ خبری واریز نیست چرا؟
    بازنشسته تأمین اجتماعی


اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها