نسخه‌ پیچی تجزیه‌ طلبان خارج‌ نشین برای‌کردستان ایران

برخی جریانات جدایی‌طلب مستقر در خارج از مرزها با سوءاستفاده از اعتراضات فوت مهسا امینی، دختر کرد 22ساله سقزی در پلیس امنیت اخلاقی تهران به ‌دنبال احیای تحرکات تجزیه‌طلبانه هستند.

نسخه‌ پیچی تجزیه‌ طلبان خارج‌ نشین برای‌کردستان ایران

فعالیت این گروهک‌ها و ادعاهای آنان قبل و بعد از انقلاب با همبستگی حداکثری مرزنشینان کرد کشور برای حفظ یکپارچگی ایران ناکام ماند و در جنگ تحمیلی 8ساله عراق علیه ایران طی دهه60 نیز این اقلیت نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند.
احزاب تروریستی مستقر در کردستان عراق با فرصت‌طلبی از احساسات جریحه‌دار شده مردم ناشی از حادثه تلخ درگذشت مهسا امینی اعلام کرده‌اند خودشان را در این پروژه ذی‌نفع و سهیم می‌دانند و تأکید کرده‌اند نباید فقط به اعتراضات عادی مردمی اکتفا شود، بلکه باید با استمرار تنش‌آفرینی، به‌دنبال گسترش ناامنی در جامعه بود.
در فضای مجازی فراخوان‌های تجمع به‌صورت گسترده منتشر شد. حزب کردستان عراق در پایگاه اینترنتی خود دعوت به اعتصاب کرد. گروهک تروریستی پژاک نیز در بیانیه‌ای برای اعتصاب عمومی و اعتراضات دوشنبه فراخوان داد و مدعی شد «شکنجه، زندان، اعدام و قتل زنان به عملکرد معمول مبدل شده که اگر از سوی جامعه مهار نگردد، هزینه‌های آن روزبه‌روز سنگین‌تر خواهد شد و امنیت همگان بیشتر به خطر می‌افتد.» این فراخوان‌ها به‌طور گسترده از سوی سایر جریانات همسو با کومله و دمکرات کردستان عراق در کانال‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی بازنشر
پیدا کرد.
گروهک تروریستی پ‌ک‌ک با شعار «ژن، ژیان، آزادی» و «شهید زنده است» از عموم خواست به اعتصابات «سراسری و شکوهمند» ملحق شوند. عبدالله مهتدی، دبیرکل گروهک تروریستی کومله در بیانیه‌ای گفت: «به‌نظر من نباید گذاشت این فرصت از بین برود. پتانسیل برای خیابان آمدن و اشکال ابتکاری و خلاقانه اعتراض وجود دارد. حسین یزدان‌پناه، سرکرده حزب تجزیه‌طلب آزادی کردستان (پاک) گفت: «اعتراض باید به خیابان‌ها بیاید.»
عبدالله مهتدی، دبیرکل حزب دمکرات کردستان به شبکه فارسی‌زبان ایران‌اینترنشنال گفت: «مبارزات حزب دمکرات کردستان کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت و اصولا اقدامات جمهوری اسلامی خللی به عزم ما در راه مبارزه و استقرار دمکراسی و اینکه به حقوق ملی خودمان برسیم وارد نخواهد کرد. مرکز هماهنگی احزاب کردی هم از مردم خواسته به شیوه‌های مختلف که برای‌شان عملی است، اعتراض کنند. ما دنبال حق و حقوق ملی دمکراتیک خودمان هستیم.»
مهتدی با حضور در این شبکه ضدانقلاب گفت: «جمهوری اسلامی یک پروژه سیاسی است. تنها با یک پروژه سیاسی می‌توان این نظام را از بین برد. به‌صرف اعتراضات روزانه در میان مردم یک رژیم از بین نمی‌رود. بدیل پروژه سیاسی که حزب دمکرات کردستان روی آن کار کرد حالا مطرح است و روی آن کار می‌کنیم. ما حداقل از طرف حزب دمکرات کردستان ایران سعی‌مان بر این بوده است در قبال مسائلی که در تهران می‌گذرد بی‌تفاوت نباشیم. ما خودمان را در این پروژه کاملا ذی‌نفع و سهیم می‌دانیم.»
ابراهیم علیزاده، سرکرده گروهک تروریستی کومله هم در سلیمانیه عراق به شبکه‌های ضدانقلاب گفت: «اگر بخواهیم این مبارزات به نتیجه قطعی برسد، باید تاکتیک‌های سیاسی آینده را به‌طور مشخص معلوم کنیم. تفاوت اساسی این حرکت با بقیه اعتراضات این است که این حرکت آگاهانه، رهبری شده و سازماندهی شده بود و روز و ساعت و نتیجه‌اش هم معین بوده است.»
گروهک‌هایی مثل خلق کرد در ابتدای انقلاب 5هزار و400زن و مرد را شهید کردند. تشکیلات منافقین نیز از فوت مهسا امینی به‌عنوان اسم رمز قیام علیه جمهوری اسلامی ایران یاد کردند. 6سازمان و حزب جمهوری‌خواه دمکرات هم دربیانیه‌ای مشترک اتهام‌های واهی به جمهوری اسلامی را تکرار کردند.
فعالیت گروهک‌های مخالف ایران یکپارچه در شهرهای کردنشین غرب کشور به‌رغم برخی اعتراضات منجر به برخوردهای خشن خیابانی کم‌توجهی مطلق اقوام کرد به صداهای تجزیه‌طلب را به همراه داشته است.

مردم این مناطق در اعتراضات خود خواهان رسیدگی به خاطیان این پرونده و جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه در آینده شده‌اند.

منبع: همشهری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    0

    خخخخ

    نظرات شما -
    • هه
      0

      حکومت هم با فشار های اقتصادی و سیاسی که به مردم آورده این تجزیه طلبی را تسریع بخشیده
      و این آتش زیر خاکستر را روز به روز شعله ور تر میکند

  • ناشناس
    0

    با تقسیم ثروت ملی بین مردم و مناطق محروم می‌شود از تجزیه طلبی جلوگیری کرد اما شما در این ۴۳ سال چه امکاناتی در این مناطق فراهم کردید منابع مردم خرج سوریه لبنان فلسطین شده ایرانی را در فقر و تنگ دستی قرار دادید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا باید تقسیم ملی بشه؟ منابع هر استانی باید متعلق به همون استان باشه نه استان های دیگه

  • اکبر
    1

    کرد ایرانی بوده و ایرانی خواهد ماند متاسفانه ضد کردههای واقع در ایران به همین بهانه برعلیه کردهها هجمه خواهند کرد . با افتخار میگویم که به ایرانی بودن کردهها اصل و اساس بوده و خواهد بود . و هیچ موقع دنبال جدایی نیستند لطفا با این بهانه خدمات به استانهای کرد نشین کم نشود که باعث گله مندی شود . حالا که اکثریت مهاجران و کارگران بعلت نداشتن شغل و کار آوره همه شهر هها شده اند که نیاز به تجدید نظر در تصمیمات است

  • ناشناس
    1

    ماخودمون توسنندج به توهمات این احمق ها میخندیم؛وجالبه که این آشغالهاخودشون هم میدونندکه اینجاهیچ خبری نیست.

  • محمود
    2

    شما گروهکها دیگه خفه شید

  • رابی
    1

    کوردها از اقوام اصیل ایرانی هستند.اما رژیم فاسد ایران همیشه به مناطق کوردنشین نگاه امنیتی داشته است.رژیم ضحاک بداند که با برچسب تجزیه طلبی به کوردها نمی تواند همبستگی سایر شهرهای ایران با کوردها را از بین ببرد.

  • ناشناس
    1

    ریشه یابی کنید از اول چه کسی یا کسانی خشم مردم رو با تصمیمات غیر منطقی وغیر عاقلانه شون شعله ور می کنند و مردم رو در برابر هم قرار می دن!

  • وحید
    0

    سواستفاده این آدمها همیشه خواسته های به حق مردم رو به حاشیه برده ، گندتون بزنن .

  • عادل
    1

    همه بد است ففط اخوند دوزاری خوله

  • ناشناس
    0

    شما مادر خوبی باش نگران حرفای دیگرون نباش

  • ناشناس
    2

    خط قرمز همه ایرانی ها ، پاره پاره شدن ایرانه...!
    کور خوندید.....

  • ناشناس
    2

    در ۴۳ سال گذشته،حکومت اسلامی برای اینکه به سلطه خودش ادامه بدهد،مرتب بین قومیت های ایرانی اختلاف می اندازد،شیعه سنی،ترک و عرب،عرب و کرد،لر، کرد بلوچ و فارس و .... و آلان این قیام ملی را می خواهد قومی کنند تا مردم با هم متحد نشوند و در برابر هم قرار گیرند،ولی مردم دیگه گول نمی خورند و هوشیار هستند و دیگه این ترفندها کار ساز نیست و کرد ترک بلوچ فارس سیستانی،عرب ،لر،ترکمن و ... همه با هم ،خواستار تغییر این نظام با یک رفراندوم عمومی با نظارت سازمان ملل هستند،همه هم خواهر و برادر هستیم.

  • مش جمعه
    0

    تخم نفاق و دورویی را شما کاشتید.به اطراف ایران نگاه کن .آیا از این اقوام رنگارنگ در قدرت سیاسی استفاده کرده اید؟آیا به عدالت با آنها رفتار شده است؟ این شماها هستید که همه را به انقلاب بدبین کرده اید

  • ناشناس
    0

    هیچ تجزیه ای در کار نیست تا فرصت است
    چمدان دلار بسته الفرار کنید

  • ناشناس
    0

    ایرانی اصیل غیرت دارد برا یک سانت مملکتش 8 سال جنگید مثل شما بی غیرت نیست که ببخشد افتخار هم بکند .

  • بیدار
    0

    بی ریشه ها که عشق وطن پرستی ندارند و خود بی وطن هستند هیچگاه نمیفهمند که اقوام ایرانی چقدر به نام ایران عشق می ورزند.بعنوان یک کرد میگویم که اقوام ایرانی همه جزو لاینفک ایران بزرگ هستند و هر گروهی از ایران جدا شد و از مادر خود دل برید عاقبتش خوب نخواهد شد .اینترنت را قطع کردید که یکطرفه تهمت بزنید تا ظلم خود را توجیه کنید.هیچ بی وطنی حق تهمت به اقوام ایرانی ندارد و یکپارچگی ایران خط قرمز همه اقوام هست به قیمت جان و زندگی هر ایرانی.حتی همسایه های ما رابطه خوبی با ما ندارند راه و روش اخلاقی و ایرانی در پیش بگیرید بجای فکر شوم قرار دادن مردم در مقابل هم.

  • عادل
    0

    مردم باید خون ریخته شده بیگناه جوانان ایران از این خونخوارها بگیره هرچه میخوان بگن ضد انقلاب یا هرچیز دیگه اره مردم ضد ظلم هست انقلاب قرار نبود مردم به این سیاه روزی گرفتار کنه ملت ضد شما هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها