خبرفوری سیاست رسانه‌ای در مدیریت بحرانها را بررسی می‌کند

مروری بر واکنش های اشتباه به خشم مردم در رابطه با فاجعۀ مهسا امینی/ از انتشار یک عکس دروغ تا انکار گشت ارشاد!

درگذشت مهسا امینی پس از شوک اولیه که واکنشهایی در فضای مجازی به همراه داشت و ترند جهانی شد، حالا به محل تسویه‌حساب در کف خیابان تبدیل شده است؛ اما چه شد که در کمتر از یک هفته، این موضوع به یک آشوب سراسری بدل گردید؟

مروری بر واکنش های اشتباه به خشم مردم در رابطه با فاجعۀ مهسا امینی/ از انتشار یک عکس دروغ تا انکار گشت ارشاد!

به گزارش خبر فوری، واکنش بد داشتن به یک ماجرا همیشه باعث وخیم شدن اوضاع و شرایط می شود. تاریخ پر از واکنش های اشتباه در موقعیت های مختلف است که اوضاع و شرایط را به هم ریخته است.

نقل است که فردریک کبیر، پادشاه پروس به علت توهین به ماری ترز، ملکه اتریش و مادام دو پمپادور، معشوقه لویی پانزدهم یعنی پادشاه  وقت فرانسه جنگ بزرگ 7 ساله را به وجود آورد. همچنین، روایت است که دشمنی محمدرضا شاه با قوام السلطنه به علت برخورد غیر دیپلماتیک سیاستمدار کهنه کار با پادشاه جوان بوده است. گویا قوام در اولین برخورد با محمدرضا، بعد از آغاز سلطنتش گفت: اعلی حضرت چقدر بزرگ شده اند! این برخورد باعث شد شاه نسبت به قوام احساس تحقیر کرده و غرورش جریحه دار شود و از آن به بعد با او دشمن شود.

شاید وقایع مهم دهه 20 و حتی رخدادهای سال های بعد، از جمله کودتای 28 مرداد هم معلول همین دیدار و برخورد نامناسب شاه و قوام بوده است.

متاسفانه  سردرمداران رسانه ای در کشور و طرفداران آنان نیز متخصص واکنش های نسنجیده و اشتباه در شرایط بد و بحرانی هستند. شاید بی راه نباشد اگر رخدادهای سال  88 و 96 و 98 و اعتراضات کنونی تهران و شهرستان ها را معلول واکنش های بد و نسنجیدۀ مسئولان رسانه‌ای در مواقع وقوع بحران‌ها بدانیم.

انتخابات سال 1388 و اعتراض طرفدران موسوی و کروبی با واکنش بد و نسنجیده شخص احمدی نژاد و طرفدارانش روبه رو شد. عبارت «خس و خاشاک» باعث شد بسیاری از طرفداران جنبش سبز تحریک شده و بیشتر به خیابان ها بیایند. همچنین، در سال 96 و 98 تحریک برخی منتقدان دولت در مشهد و تهران و سپس عقب نشینی و مخالفت با کسانی که به خیابان ها آمدند، باعث به هم خوردن اوضاع و التهاب جو کشور گردید.

به طور کلی، واکنش مسئولان و طرفداران مجازی نظام به یک التهاب، به سه گام تقسیم می گردد. در گام نخست، نسبت به یک اتفاق تلخ اظهار تاسف کرده و با مردم همزاد پنداری می کنند. در گام بعد شروع به توجیه علل یک اتفاق و شرایط کرده و در گام آخر هم در مقابل معترضان خشمگین ایستاده و اتفاقا خشم آنها را بیشتر می کنند.

در اتفاقات مربوط به فاجعه مهسا امینی نیز همین اتفاق تکرار شد. در ابتدا طرفداران دولت و گشت ارشاد نسبت به فاجعه اظهار تاسف کرده و به خانواده مرحوم امینی تسلیت گفتند. اقدامی که اخلاقا پسندیده بود و نیاز به تداوم آن با چاشنی پاسخگویی، شفافیت و حتی عذرخواهی متواضعانه داشت.

آنها انتقاداتی به گشت ارشاد و نحوه اجرای آن به عمل آوردند اما با بدتر شدن اوضاع شروع به توجیه شرایط کرده و سعی کردند اصل وجود گشت ارشاد را از نحوه اقدام یک مامور خاطی جدا کنند.

با بدتر شدن وضع و آغاز اعتراضات در برخی نقاط کشور، این افراد شروع به انتقاد از معترضان کرده و عملا در مقابل آنان ایستادند و همین امر باعث افزایش خشم معترضان و تقابل آنان با مدافعان شرایط موجود گردید.

بررسی توییت های چند روز اخیر به خوبی این مساله را نشان داده و تایید می کند. در این چند روز، مدافعان شرایط موجود به جای همدردی با معترضان، شروع به ریختن اسفند روی آتش آنان کردند. برخی از آنان مساله اعترضات به ماجرای مهسا امینی و گشت ارشاد را به برجام ربط می دهند، برخی مساله را انکار کرده و  معتقدند گشت ارشاد اصلا وجود ندارد! برخی عکس های اشتباه از مهسا امینی منتشر کرده و به او تهمت می زنند و برخی هم معتقدند نظر مردم در رابطه با گشت ارشاد ملاک نیست و ملاک واقعی نظر علماست. دیگر فعالان رسانه‌ای حامی گشت ارشاد هم به برجسته‌سازی وقایع شبیه به این اتفاق در دیگر کشورها می‌پردازند. این اظهارنظرها بدون شک به جای آرام کردن اوضاع، شرایط را بیشتر ملتهب می کند و بر شدت و حدّت اعترضات می افزاید.

در زیر به برخی از مهم ترین توییت های چند روز اخیر که از سوی اکانت های مدافع وضع موجود منتشر شده است، اشاره می کنیم:

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7فارغ از اینکه کاربران فضای مجازی این اختیار را دارند که دیدگاه خود درباره مسائل روز را بیان کنند، این نکته را نباید از یاد برد که اصول گفتگوی مسالمت آمیز ایجاب می‌کند که طرفین به استدلالهای یکدیگر توجه کرده و از بیان مسائل تحریک‌آمیز که خشونت خیتبانی به همراه می‌آورد، بپرهیزند.

در موضوع مهسا امیمی، به دلیل خشم عمومی انتظار می‌رفت هواداران نظام با هوشمندی بیشتری این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 181
  • ناشناس
    59

    سال ۸۸رای مردم رادزدیدند ،،،وسال ۱۴۰۰ کاندیداها را دزدیدند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      42

      روحانی همان موسوی دوم هست ، چه گلی سر ما زد ؟؟؟؟؟؟؟

    • ت
      44

      سلام.منافق تکلیفش روشن است یک روز میگه تقلب شده .یک روز که برنده میشه میگه مردم ما رو می خواهد .بعد گند بالا میارند میگن نگذاشتن کار کنیم وقتی دوباره انتخاب نمی شند میگن تقلب شده

    • ناشناس
      9

      مواظب جووناتون باشین هر کی این وسط کشته بشه خونش پایماله....

    • امین
      36

      عرضه داشتی به همتی رای میدادید تا رئیسی رای نیاره

    • ناشناس
      4

      برای اینکه کسی مردم را به نفع خودش جلب نکند رفرانوم‌ آزاد بگذارید، همه چیز معلوم میشود . چرا اینقدر از رفراندوم‌میترسید ؟

    • سرباز بگان ویژه
      4

      به تمام مردم عزیز ایران هشدار میدم
      دربین شماها نبروهای نفوذی بسیج و سپاه و اطلاعات و... هستن تا با اتش زدن و تخریب اموال عمومی. بهانه برا قتل وعام مردم بدست بیارن, لطفا هوشیار باشید اونا بسیار حرفه ای هستن و عملا لیدر میشن و مردم را به سمت و سویی که دوست دارن میبرن...

    • به سرباز یگان ویژه
      10

      حالا فهمیدی؟؟؟
      پایه های حکومت ایران بسیار محکم‌تر از آن است که چهار تا تحریک شده آن را بلرزاند
      شما با این تحریکات فقط جوان‌ها رو به کشتن میدین وگرنه این تحرکات به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید....

    • ناشناس
      1

      حضرت مى فرماید زمامدار اسلامى باید نسبت به مردم رحمت و محبت و لطف بورزد و مثل درندگان خونخوار نباشد که خوردن مردم را غنیمت شمارد.

  • ناشناس
    30

    از شما بیزاریم

    نظرات شما -
    • 1
      46

      ما هم از اراذل و دروغگوها و افسادطلب ها بیزاریم

    • کاظم
      9

      فقط یک کشور را در دنیا معرفی فرما که خود را به رفراندم می گذارد، در قانون اساسی فرانسه آمده که نظام فرانسه فرا رفراندم است، یعنی اصل نظام فرانسه حتی بالاتر از رای مردم است و قابل همه پرسی نیست.
      این مسئله در تمام نظام های سیاسی غرب و شرق وجود دارد، اگر اصل نظام سیاسی خود را به رفراندم بگذارند یعنی غیر قانونی هستند و نتیجه رفراندم هم هر چه باشد غیر قانونی است، اگر سواد خواندن دارید کتاب درس این قرن کارل پوپر را مطالعه کن که دموکراسی ورای خواست مردم است و پدرسالار دموکراسی اجازه برچیدن اصل دموکراسی را با روش دموکراتیک نمی دهد.

  • ناشناس
    248

    مثل روز روشن است که مهسا امینی بازچه دست منافقین قرار گرفت مثل ندا آغایی !

    نظرات شما -
    • 31

      روز امثال شما پر از تاریکی و سیاهی است

    • محمود
      25

      ندا آغایی فامیل آغا محمدخان قاجار رو میگی دیگه داری در مورد 500 سال قبل صحبت میکنی درسته؟ گلابی

    • فریبرز
      11

      آخه چرا پرت و پلا میگی ؟؟؟مهسا بنده خدا یک دختر ۲۲ ساله بوده ،چرا اینقدر شما نفهمید

    • کیوان
      10

      ناشناس از احمقهایی مثل تو بیشتر از این انتظار نیست

    • هموطن
      17

      اطلاعاتتان زیر خط فقر حداقل اسامی رو به خاطر داشته باشید رستاخیز شروع شده اون خانم شهید ندا آقاسلطان بود

    • م
      60

      سلام.روز انهایی پر تاریکی است که تا دیروز با کومله بوده امروز لقب مظلوم بهش می دهند ما انها را شناختیم

    • ناشناس
      2

      43 ساله که ثابت شده به ما شماها ایرانی نیستید و دنبال ویران کردن ابران هستید

  • ناشناس
    336

    ملت همیشه در صحنه و ولایت مدار ایران، دوستدار امام خامنه ای ع و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند .

    نظرات شما -
    • 26

      از لایکت معلومه چقدر محبوبه خدا شفا و عقل بده معلومه خیلی شکم داری و سیری

    • 19

      ناشناس نخاله خودتی اعتراض کنندگان خیلی عاقلن همه نخالن تو امثال تو عاقلن خخخخ خداییش برو تیمارستان تازه اگه راهت بدن

    • 11

      نظر خودت رو به هم نچسبون

    • امیر ب ناشناسم
      19

      جناب ناشناس ساکت شو جیره خوار دولت مثل اینکه مرگ مهسا یادت رفته

    • لیلا
      9

      خیلی احمق ونادان هستی انکه نداندونداند که نداندبرجهل مرکب ابدودهربماندخیلی بدبختی

    • به لیلا
      4

      برو به شوهرت برس.تو رو چه به نظر دادن ....

  • محمد
    3

    هعیییی.......

  • ناشناس
    15

    انشاالله. امیدواریم ..به خیر بگذرد ‌‌‌‌‌اول مهر ‌ب از گشایی مدارس و دانشگاه ...چه شود

  • رویا
    228

    دیگه تمام کنید ،خسته شدیم
    حالمون دیگه به هم می خوره از این اسم ،جمع کنید اجازه بدید نهاد های مربوطه جواب بدهند
    برید سراغ زنده ها و محیط شاد وامید بخشی برای کشور رقم بزنید ،خوب بوده آدم مهمی نبوده ؟فقط برای شبهه افکنی وتردید رسانه خوبی هستید وگر نه برای پیشرفت کشور واین مردم حرفی ندارید فقط دنبال حاشیه سازی هستید این همه امکانات کشور وعمر خود را صرف حرف هایی که هیچ به درد نمی خورند خرج می کنید

    نظرات شما -
    • 49

      یک آدم با خانواده ش رفته سفر به دست پلیس کشته شده شما از محیط شاد و امید بخش حرف می زنی!!! مشکل امثال شما همینه که قدرت همدردی ندارید و وجدانتان قربانی مواضع سیاسی تان شده...

    • 29

      مردم از بی عقلی و خیره سری مستمر و پرهزینه در اداره امور کشور خسته شدن...کشته شدن مرحوم امینی فقط دیگهای طاقت به جوش آمده مردم رو لبریز کرد و الا ملت سالهاست خشم فروخفته دارند...

    • ناشناس
      181

      به خاطر همین غرش ایجاد کردید؟ خخخخه حتی یک هزار نفری هم نیامدن و انگل ها آمدن که نخاله جامعه هستند

    • رضا
      13

      جیره خوار اگر ناراحتی برو آمریکا بغل عن زاده ها

    • گ
      63

      سلام.یک خانواده از تیره کومله برای خودش داشته می چرخیده حالا شناسنایی شده وبه مردم داره خسارت وارد می کنه بعد میگه کار نداشته راشید

    • رضا.. به رویا
      3


      مشکل مملکت اینه که اصولا حاکمیت جوابگوی حق اکثریت ملت نیست. آمرین و عوامل اسید پاشی اصفهان چه شدند؟ داستان هواپیمای اوکراینی چه شد؟ این نظام رسما ملت را به خودی و غیر خودی تبدیل کرده و با مخالفین و منتقدین خود با مشت آهنین برخورد می‌کند و به اکثریت ملت هرگز جوابگو نیست و در عوض در مورد فساد و رانت و اختلاس و.... خودی ها منفعل است

  • ناشناس
    9

    جبراییل اسمش را عوص کند وعزاییل بگذارد توی نام خانوادگی هم مسخره در اورده اند باز چطور سازماث ثبت احوال فامیل هایی مانند جبراییل یاحبرییل را می پذیرد واله فامیلی شغل بهتراز جبراییل یاحبراییلی است طرف نام خانوادگیش را بگذارد عزاییل

  • رضایی
    25

    از شما تنفر داریم تا سر حد مرگ آماده مردن هستیم

    نظرات شما -
    • M
      21

      تاسرحد مرگ آماده مردن هستیم؟؟؟؟؟خخخخ

    • پ
      39

      سلام.شما برای مردم مردید از اون موقعی که مردم برای دفاع از ایران سرشون دادند شما برا ی دشمن رو سری از سر زناتون برداشتید

  • ناشناس
    11

    تا فرصت هست برای مردم رفاه ایجاد کنید
    دلارهای غارت شده را بریزید توجیب مردم

  • ناشناس
    11

    احمق های موبایل به دست.

  • ناشناس
    18

    الان وقتشه به هر مستاجر یک واحد اپارتمان
    وبه هر ایرانی ماهی پنج میلیون یارانه بدید
    تا دست از سرتون بردارند خود دانید وقت
    ندارید سریع جواب بدید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      ساده لوح!

    • ناشناس
      0

      😂😂😂😂
      چقدر خوبه وسط اینهمه درد یکی هم اینقدر بامزه انتقاد میکنه

    • ناشناس
      4

      دوستان مزاح بود جدی نگیرید قصر میخوام
      تو لواسان منظورم اینه کار شما بعدا ارزش
      دریافت پاداشی به اندازه قصر داره

  • ناشناس
    7

    به زهد گربه شبیه است زهد حضرتِ شیخ
    نه بلکه گربه تَشَبّه به آن جَناب کند

    نظرات شما -
    • مت
      24

      تو که فصلی به نام عشق خواندی ؟؟؟؟
      چرا در کوچه های عقل ماندی

    • محسن
      2

      (شعر من در پاسخ به کاربر مت) : اگر ز کوچه عقلش گذر کند آن یار/ به کوچه ای برود تا که جان دهد در کار....تو که از فصول عشق، نکته دانی ات گل کرد/ بدان که فصل *جوانی* ربوده شد این بار

  • قلی
    8

    نقاب دارد و دل را به جلوه آب کند
    نعوذباللّه اگر جلوه بی نقاب کند

    فقیه شهر به رفعِ حجاب مایل نیست
    چرا که هر چه کند حیله در حجاب کند

    نظرات شما -
    • مکرون
      36

      چرت ننویس
      خودتی
      جواب ابلهان خاموشی

  • قاسمی
    13

    چرا نمیگویید مردم از دروغ وخیانت و دزدی و غارت وبیکاری و تورم و.......به ستوه آمده اند .واین اتفاق جرقه انفجار آنها شده است .

    نظرات شما -
    • پ
      49

      سلام.چرا شما نمی گید این حرف های ما بهانه است امریکا به ما وعده جای خوب به ما داده است

    • ناشناس
      4

      آمریکا فقط آقازاده ها رو را می ده!

  • نتفلیکس
    106

    خبر فوری چیزی که به این اعتراضات محدود دامن زد رفتار دولت نبود، مگه بی خبری؟؟ یعنی این سازماندهی خارجی رو از کومله تا منافقین نمیبینی؟؟ کسی خشمش بیشتر بشه باید قمه بکشه و آدم بکشه؟؟ واقعا تفاوت اعتراض با اغتشاش رو نمیدونی؟؟ کی درست میشید شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • کوروش
      7

      میشه برای نمونه یک اعتراف نام ببری که بهش اغتشاش نگفتید یک بار اجازه راهپیمایی به صدای مخالف داده باشید

    • ناشناس
      13

      تو چشمات کوره

  • 21

    ۴۰ سال خوردید و دزدیدید حالا از دماقتان در می اوریم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      دماغتان

    • تنها عاقل جمع
      63

      تو غلط کردی .
      این همه پیشرفت کردیم
      این همه شهرسازی و شهرک سازی و پزشکی و بهداشت و دارو و راه سازی و دانشگاه ها و نانو و پهباد و ناوچه و گردشگری و ورزشی و هسته ای و دولت الکترونیک و خدمات عالی بیمه ای و اخیرا شروع به ساخت هواپیما و هزاران پیشرفت دیگه در اوج تحریم در چهل سال هنر بابای تو بود یا بابای رضا قلدر؟
      برو عراق و افغانستان رو که بغلت هستن و تحریم نیستن و نبودن و مورد حمایت آمریکا هم بودن و حتی ارزش پولشون از ما بالاتره رو ببین برگرد . فکر کردی کشورت وسط اروپا بوده . چنین کشور قدرتمندی که غیرت ایرانی رو به آمریکا و قلدرها نشون داد و مثل عرب ها خایه مالی نکرد رو کی داره جز جمهوری اسلامی ؟

    • ل
      42

      سلام.40سال نظام روحفظ کردیم وشما خیانت کردید

    • ناشناس
      2

      به تنها نادان جمع ۱۲:۰۳: اگر سلطنت محمدرضا شاه پهلوی و انقلاب سفید او تا الآن [پایان قرن چهاردهم خورشیدی] باقی بود بی شک کشور ما در حال حاضر [پس از ۴۴ سال ] برترین رتبه در حوزه های اقتصاد و اشتغال، سرمایه گذاری داخلی و خارجی، رفاه اجتماعی، صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، آموزش عالی، پزشکی، بهداشت و درمان، امنیت و نظامی را در بین کشورهای منطقه غرب و جنوب غرب آسیا به خود اختصاص می داد.

  • امیر
    5

    توییت هایی که منتشر کردین گویا هستش که چقد بی طرف هستین و مسالمت آمیز و لفظ قلم حرف زدنا و جمع کنین باو بساطتونو

  • ناشناس
    13

    آنچه باعث خرورش تقریبن همه اقشار مردم شده این است که این خانم یه دختر معمولی و غیر سیاسی بود مثل بسیاری از ما ایرانیان و برای یک سفر خانوادگی به تهران آمده بود و همراه با برادرش بود که بازداشت شد و وقایع تاسف بار بعدی اتفاق افتاد...در واقع اتفاقی که برای مهسا افتاد برای هر ایرانی معمولی دیگه هم می تانه اتفاق بیفته...وقایع و عکس العملهای بعدی هم مثل همیشه بی خردی و نادانی رژیم رو در این مواقع نشان داد که به جای تلاش برای شفاف کردن آنچه روی داده همه چیز رو با پرده پوشی و دروغپردازی کتمان کرد...الان هم که با فیلتر کردن اینستاگرام هزاران نفر بالقوه بیکار شدن...خلاصه اشتباه پشت اشتباه و البته اولین بار هم نیست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      67

      خروش خخخه کدام خروش؟

  • ناشناس
    8

    تف تو شرف نداشته تون

  • ناشناس
    3

    نارضایتیهای مردم ایران همه دست به دست هم دادن مثل کوه اتشفان فوران کردن مخصوصا تورم وبی عدالتی هاشون واقعا اجحاف میشه درحق مردم ایران

  • 5

    گنجی دورغ میگه گشت ارشاد نداریم پس این همه فاطمه گماندوها گیان

  • ناشناس
    11

    قضیه مهسایه جوربهانه س.اصلش اینه که مردم خسته شدن بریدن از شماودروغاتون از نالایقی تمام مدیرا ومسولین,از تبعیض,از فسادوگرانی وحشتناک از امیدهای واهی شماوبرجام برجام کردناتون,ازمستاجری,و.......................وبیزاراز اینکه ریخت یه مشت چپاولگرپیشونی داغ کرده واسلام اسلام کن روببینن کسایی که خودشون اعتقادی به چیزی ندارن وبهترین خوشیانصیبشونه ولی به مردم بدبخت که میرسن دعوت به صبرومقاومت میکنن

  • بابک
    13

    هر کس در ارتباط با مرگ خانم امینی قصور کرده ، ۰ تا ۱۰۰ معرفی و عذرخواهی و برکنار شود.
    در ارتباط با بودن یا نبودن گشت ارشاد ، با نظر واقعی مردم اقدام شود نه نظر گروهی یا اشخاص
    فقط نیروهای انتظامی نه لباس شخصی و بسیج و...در ارتباط با کنترل شرایط و اعتراضات باشند...اسلحه جنگی و کلت در اختیار نیروی انتظامی نباشد و فقط اسپری و باتوم پلاستیکی....
    مردم ناراضی هستند و حق دارند اما یک عده فرصت طلب هم دندان تیز کردن کشور را از هم بپوشانند...

  • ناشناس
    15

    چه گزارش و استدلال هاى سطحى اى… هيچ ارتباط منطقى اى بين جملات وجود ندارد… به نظرم مى رسه يه نوجوان احساسى اين متن رو نوشته

  • ناشناس
    4

    انقلاب زندگی

  • 7

    یکی از دلایل شکست قیام های قبلی این
    بود که خیابانی تصرف شود حتما باید
    ساختمانهای دولتی ان خیابان هم تصرف
    و انقلابیون در انجا مستقر شوند نه اینکه
    ول کنند بر گردن که دستگیر بشن

  • ناشناس
    3

    برادران و خواهران گرامی خلایق هرچه لایق

  • محمد بیگ
    3

    چرا اخبار رو تند تند به روزرسانی نمی‌کنید؟!
    حالا که همه شبکه‌های اجتماعی رو قطع کردن، حداقل شما اخبار رو به طور کامل پوشش بدید

  • ناشناس
    27

    حالا که ورود داعش بر همگان محرز شده خبرفوری چه خوب جای مظلوم و ظالم را تغییر داد، حتی یکدفعه نشد آنها رو متوحش خطاب کنه حتی حاضر نشد بلاهایی که سر آمبولانس و خودروهای مردم بدبخت اومد رو نشون بده

  • ایرانی
    34

    یادمه اردیبهشت امسال یکی از بچه ها بهم گفت شهریور و آبان اغتشاش بزرگی میشه ازیک منبع شنیده بود من هم تایید نکردم گفتم امکان نداره حالا بااین اتفاق فهمیدم که واقعا یک سناریو ازپیش تعین شده بود و مهسا امینی هم یک طعمه احتمال زیاد پیشمرگه بوده که همه برنامه هاشون دقیق انجام دادن امیدوارم همه چی به خیرخواهی تموم بشه و مردم به زندگیشون ادامه بدن زیر سایه امنیت

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      تقصیر نداری نون حلال نخوردی

    • 7

      لقمه حروم ساندیسی یک تنه جور میکشد .چه تلاشی

    • ناشناس
      0

      ساقیتو عوض کن دیگه از موتوری نخر توهم میزنی

  • ناشناس
    6

    کی وکجا حق رو به مردم.دادن؟ اینها منافع شخصیشون به خطر میفته اگر بگن حق با پدر مهاست حق با مادر مهساست.شانس صندلی بالاتر و سفره بزرگتر رو از دست میدهند

  • 5

    بیچاره دختر 22 ساله مردم .سوخته دل مادرش و داغدیده پدرش خیلی سخته بچه ات رو بکشن و تهمت هم بزنن خدا ریشه اتون رو خشک کنه

  • زمان
    4

    افسوس كه اين مزرعه را اب گرفته

  • کاظم شاکر
    4

    باسلام چرا نظرات تحریک امیزی که برخی کردند ‌فوت در آتش بود اشاره نکردید مقاله خیلی یکطرفه است و به تلاش جهت تحریک عمومی توسط برخی اشاره نشده است متاسفانه دو دسته عمده در کشور که پایگاه مردمی ندارند صرفا دنبال بروز این مسایل هستند ‌هردو مقصر ومحرک یکی با دفاع بی جهت ودیگری با موج سواری بنظرم شفاف سازی وهمین روش عذر خواهی ودلجویی اقای رییسی ارام کننده است تا قانون اصلاح شود

    نظرات شما -
    • م.م
      0

      فریب صاحبان قدرت رو نخورید از اول تاریخ دروغ گفتن و تزویر به کار بردن.. تا ابد هم دروغ خواهند گفت و فریب خواهند داد

  • ناشناس
    6

    بشکنه اون دستی که روی مردم بلند میشه انشالله فلج بشه هرکی عست اینترنت قطع شه فقط بخاطر دزدی و عارت قطع شده مسولین گدا زاده قیافه ها معلوم نیست از کدوم قسمت عراق ولینان بدنیا آمدن تو ایران زندگی میکنن همه چهرها ی به مردم طلم وستم میکنن مثل شیطان شده انشالله هم نشین شیاطان در اونا دنیا باشن

  • علی
    6

    یه اعترافی بکنم
    با اینکه از کلیت سیاست این سایت ناراضیم
    اما این مقاله یکی از بهترین تحلیل وضع موجود بود.
    خسته نباشید.

  • ناشناس
    23

    اعتراضات شب گذشته هیچ ارتباطی و ربطی به فوت مهسا امینی ندارد.
    اعتراض و اغتشاش و آشوب به خاطر دخالت و مداخله آمریکا و متحدانش در امور داخلی ایران بوده است.

  • 26

    نمی شود به‌خاطر مرگ یک نفر یک مملکت را به‌آشوب کشاند / برخی افراد بی ادب با کمک و حمایت همه آمریکا و متحدانش در داخل کشور می خواهند اینجا آنتالیا شود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      بخاطر مرگ بو عزیزی در تونس،بهار عربی اغازشد،انشاالله با شهادت مهسا،بهار ایرانی هم شروع شده و به بار خواهد نشست.

  • 24


    آمریکا و متحدانش می خواهند زنان و دختران ایران هم مانند زنان و دختران آمریکا، ترکیه و کشورهای اروپایی بی حجاب باشند

  • ناشناس
    6

    فرعونها رفتند شما هم خواهید رفت

  • ناشناس
    4

    فضای مجازی شما فقط یک جانبه پست گذاشته فضای مجازی که ما دیدیم خیلی حرفهای دیگری هم گذاشتن یه ذره حرفهای اونها رو هم بذارید

  • مریم
    1

    اشخاص خطاکاری که باعث کشته شدن خانم امینی شدن، مجازات شوند، چون در اصل این چند نفر باعث شدن که الان جامعه به هم بریزه و میلیون ها ایرانی گرفتار شوند، اگر اسنا رفتار مناسب تری با این دختر داشتن، الان اوضاع کشور این نبود ، پس درست نیست که آزادانه و بدون مجازاتی راحت بگردن وقتی مردم و دولت را به جون هم انداختن، ۲ ، ۳ نفر باعث شدن میلیون ها نفر از کار و زندگی بیفتن، و قبل از تلفات جانی پ مالی بیشتر، از دولت خواستاریم که این دو سه نفر را مجازات کنند تا خشم و نفرت مردم کمتر شه و درس عبرتی باشه برای بقیه

  • ناشناس
    17

    تمام این فتنه ها از گور رسانه های اصلاح طلب ازجمله خود خبر فوری بیشرف بلند میشه ، جو میدن به جامعه با دروغاشون ، آتیش که گر گرفت میشینن اون کنار تماشاچی میشن ، بعد به نقل از خبرگزاری مختلف اخبار همین حوادث بخورد مردم میدن ، مخاطب احمق فرض کردن ؟ بفضل الهی بحساب شما هم رسیده خواهد شد، بیشرفای پست !!!!@

  • ناشناس
    15

    از مرگ مهسا امینی ناراحت هستیم.ولی اینکه الان در خیابانها اتفاق میفته اعتراض به این موضوع نیست بلکه آشوب است و این افراد آگاهانه ویا غیر آگاهانه در خدمت دشمنان کشور هستند .وگرنه برای اعتراض با سلاح گرم و چاقو و اسید بیرون نمیان.

    نظرات شما -
    • م.م
      0

      علیه ظلم فریاد زدن اسمش آشوب نیست

  • ناشناس
    10

    حرف بی منطق.
    اعتراض ربطی به اغتشاش و آشوبگری ندارن. به یک قضیه در جامعه مردم اعتراض دارند و باید اعتراض کنند تا تصحیح و مردمی بشه اون قضیه. اما وقتی نظام و تغییر حکومت و جسارت به رهبری و خودمختاری قومیت ها میرسه، باید خیلی نخود مغز بود که فکر کنیم دست بیگانه در کار نیست ...

  • 26

    حالا که همه چی دست پلیس و دست خودمونه. خاک بر سرتون که فوت یه دختر مریض رو بهونه قرار دادید و مملکت رو به آشوب کشوندید.

  • علی
    2

    سلام علب رغم اینها که گفتید کافی بود مقامات مربوط با صداقت تمام از روی فیلم دوربین های مقر پلیس مامور خاطی رو در هر سطح و درجه ای بود معرفی و تحوی دادگاه میدادن تا هم عدالت اجرا میشد هم بجای خشم عمومی رضایت عموم حاصل می شد و هم مملکت بخاطر برخورد غیر معقول یک مامور به آشوب کشیده نمی شد. با این همه دشمن داخلی و خارجی و کلی مشکل داخلی که مردم از آنها رنج می برند مخفی کردت تخطی یک مامور و دفاع نابجا از وی ادزش اینهمه ضرر و زیان ملی و بین المللی را ندارد.

  • ب
    6

    مهران مدیری در پیام ویدیویی اخیرش اول دعوت به گفت و گو می کنه بعد سخن از تحریم فیلم هاش در تلویزیون می کنه! این یعنی تناقض در گفتار و رفتار ایشان.

    نظرات شما -
    • بعله
      0

      مدیری اگه مرد هست و راست میگه، خودش بیاد وسط تظاهرات،، نه اینکه از دور بگه مردم برید جلو من از اینجای امنم، طرف شما هستم

  • ناشناس
    1

    سید یاسر تو میتونی چشماتو ببندی هرزه چه طور تو خیلی چیزا که به زرر شماست چشماتونو میبندین

  • رضا
    3

    حکومتی که شعار بر اساس دین می دهد ولی در عمل جامعه با دروغ و تزویر و ریاکاری و مشتی رانت خوار و اختلاسگر روبرو می شود انتظار دارید سکوت کند؟!

  • ایرانی غمگین
    3

    اتفاقا قطعی اینترنت و اینستا هم یک عمل کاملا غیر هوشمندانه بود جلوی تکنولوژی نمیشه ایستاد یک عمر با ویدیو و رادیو جنگیدند یک عمر با ماهواره جنگیدند الانم نوبت اینترنت... لطفا بساط امروز رو با سال ۸۸ یکی نگیرید اون زمان مال ۱۳ سال پیشه کودکان اون زمان الان شدند جوانان مملکت انقلابیون و سران هم بیشترشون پیر شدن و کرونا جارو کرد برد خیلیا هستن که با قطعی واتس اپ بیزنس و اینستا عملا بیکار شدن کاری ندارن جز اینکه بیان کف خیابون کتک بخورن فقطم مشکل حجاب نیست گرونی بی کاری و دزدی های کلان و دروغ های شاخدار صدا و سیما از یه طرف امون مردمو بریده دهن کجی های دولت و بچه هاشون تو کشور های دشمن به مردم ساده لوح همه و همه دست بدست هم داد و مردم مثل یک باروت آماده انفجار بودن مرحوم مقتول امینی هم شد جرقه ای برای این آتیش

  • تربتی
    1

    کسانیکه مدعی آزادی احزاب و انجمن ها هستند ،فقط در طی ۴۴ سال یک نمونه مجوز صادر شده از وزارت کشور را برای تظاهرات بیان کنند، فقط خودشان میبرند و میدوزند،سوال میشه چرا مجوز نمیدین میگن چون معاندین سو استفاده میکنند،گویا وجود منافقین و معاندین شده یک بهانه و یک نعمت ،وقتی شما کوچکترین حرکتی رو سرکوب میکنید عقده های درونی شکل میگیره و یک جایی سر باز میکنه،

  • ناشناس
    3

    قطع اینترنت، واتساپ و اینستاگرام اتفاقا اشتباهه و نتیجه عکس میده، قبلا مردمی که خونه پای موبایلشون مشغول بودند جهت سرک کشیدن و اطلاع از اخبار و رویدادها به خیابان ها میکشونه.

  • ناشناس
    8

    مردم ایران اگر دین مسلمانی این است باید هرچه زودتر به دین باستانی وپاک ومقدس زرتشتی برگردیم.دین خونریزی و وحشت وبداخلاقی به دردمان نمیخورد

    نظرات شما -
    • 2

      شما همین الان هم زرتشتی هستید نه مسلمان،،
      صادقانه جواب بدین ،کدوم یک از شما که اینجا کامنت گذاشته صبح امروز نماز خونده ؟؟؟؟

    • 1

      درود بر شرفت ای ایرانی پاک نهاد،هندو ها هم همین را میگن،میگن وقتی این دین آمد هندوستان،آرامش و آسایش را از ما سلب کرده است

    • ناشناس
      0

      پس چرا مجبورمون میکنین طبق آیات قرآن عمل کنیم؟
      قرآن میگه اجباری در دین نیست
      حجاب هم واسه زنان مومن و مسلمانه. ما مسلمان نیستیم.

  • ناشناس
    4

    مردم ایران اگر دین اسلام اینهمه خشونت وقتل ودزدی در ان عدی است باید همگی باهم دوباره به دین پاکی زرتشت برگردیم

  • ناشناس
    1

    من فکر میکردم با این رخدادهای اخیر مسولین کمی به خود میان و به مطالبات بر حق مردم بیشتر توجه می‌کنند، و از اقدامات اعصاب خرد کن و فرافکنی دوری می‌کنند ولی اشتباه میکردم .

  • ناصری
    5

    بعضی هاشو راست میگه مثل روحانی کلیدساز که با تمسخر می گفت من خودم صبح جمعه فهمیدم بنزین گران شده یا عفت بی عفت که می گفت اگه موسوی از تو صندوق بیرون نیومد بریزید تو خیابون ها و ....

  • H
    2

    92هزارمیلیاردوکی دزدیدکل حکومت دزده بایدهمشون وتیکه تیکه کرد

  • احمد
    3

    هرکس مرگ یک انسان ۲۲ ساله را کوچک میشمارد وتهمت میزند انشاله خداوند سر خودش وخانواده اش همین مصیبت را بیاورد تا متوجه شود

  • ناشناس
    0

    حرف شعار انقلاب از ابتدا تاکنون آمریکا دشمن و شیطان بوده است سوال ایجناست که پس دولت حسن روحانی همه جانبه با دشمن و شیطان مذاکره و همکاری کرده است

  • ناشناس
    6

    بکار بردن اصطلاح فاجعه مهسا امینی، صحیح نیست. بلکه اتفاقات، آشوبها، خسارات جانی و مالی که پس از آن که رخ داده، فاجعه هست. قطعا اگر این فجایع تداوم داشته باشه و جلوش گرفته نشه، وضعیت کشور از افغانستان و سوریه هم به مراتب بدتر خواهد شد و این آرزوی خیلی از دولتهای غربی، اسرائیل، سعودی و گروهک های تروریستی وابسته به آنها هست.

  • دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟
    4

    دولت و نظام از خون شهدای منا نخواهد گذشت/ ولی متاسفانه از سال 1394 تاکنون هنوز هم هیچ خبری نیست چرا؟

  • 11

    پرونده‌ای برای روحانی در کمیسیون اصل 90 و قوه قضائیه تشکیل شده است اما متاسفانه تاکنون بررسی، پیگیر و رسیدگی نشده است.

    نظرات شما -
    • محسن
      5

      این که هنوز خراب کاری های خودتان را با پرت کردن حواس مردم به روحانی ، نخ نما و مشئزکننده و ملال آور و متاسفانه مضحک شده..ببین ..دیگه بعد از یک سال نمی تونید این افتضاحات حکومت یک دست را به گردن دولت قبلی بیندازید..

  • ناشناس
    12

    و این درحالی است حسن روحانی یکی از ضعیف ترین دولت‌ در تاریخ ایران بوده است.

    نظرات شما -
    • محسن
      3

      مردم از گودرز میگویند و جنابعالی از شقایق..

  • ناشناس
    1


    در موقع خصوصی سازی در شرکت مخابرات شعار سر می دادند به بازنشستگان شرکت مخابرات سهام عدالت می دهند ولی متاسفانه از آبان ماه سال 1388 تاکنون هنوز هم هیچ خبری از سهام عدالت نیست چرا؟

  • ناشناس
    9

    در جنگ تحمیلی هشت ساله بیش از 80 کشور در جهان به سرکردگی واشنگتن و در سایه سکوت سازمان های بین المللی و با کمک های مالی کشورهای عربی منطقه از رژیم سابق عراق همه جانبه حمایت می کردند.
    مذاکره با آمریکا و متحدانش جرم، حرام و خیانت است و هم اهانت، توهین و بی احترامی به مردم ایران بوده است.

    نظرات شما -
    • 0

      چه کسانی با بی خردی صدام را تحریک کردند که به ایران حمله کند؟؟؟انقلاب را که نتوانستید صادر کنید چون همش شر بود،حداقل این ملاها را صادر کنید تا ملت نفسی بکشد.

  • ناشناس
    4

    پاسخ به تنها احمق جمع
    بس نیست اینقدر شعار میگید
    نکنه بشما و دختر و خواهر و همسرتون قول همنشینی با مراجع قم رو دادند؟

  • ناشناس
    0

    حتی جرات نکردی دست تو و ان دوقطبی سازان و... را رسوا کردم منتشر کنی
    بی شرف

  • ناشناس
    8

    دلم میسوزد برایت چرا که بجای همدردی با خانواده ات وخواندن سوره ایی از قران برای ارامشت به بهانه ی تو به خیابانها ریختهاند واشوب به پا کردند وقران وپر چم به اتش میکشند درست است مرگ تو خیلیها را متاثر کرد ولی این راه همدردی نبود .....انشاءالله که خداوند به مادرت وخانوادهات صبر بدهد تو را هم بیامرزد

  • ناشناس
    0

    ای خدا رسانه اکبر شاه چقددددددر در تناقضه ، یادش بخیر خودتون ازین بدتر کردین 😄🤣
    یادش بخیر اکبر شاه میگفت بکشیم بزنیم و بچاپیم ولی بیچاره دکتر چمران شهید چقققققدر مخالف بود
    وای به حالتون

  • ناشناس
    14

    اینکه ما از این حکومت خسته شدیم جدا . این که ثروت هامون حیف و میل میشه جدا .ولی این قضیه کومله می تونه درست باشه ، برای همین مهسا مقاومت می کرده که تو نره ، شاید می‌ترسیده اسمش تو سیستم بالا بیاد و دستگیر بشه ، مقاومت کردنش هم باعث شده که سرش رو به شیشه ون بکوبن و .... این البته یک احتماله

    نظرات شما -
    • 4

      آره منم کلیپی دیدم عضو کومله بوده و مرگش هم سناریو از پیش تعیین شده ولی ممکنه شایعه باشه هنوز دقیق مشخص نیست واقعیت ماجرا از چه قراره
      باید صبر کرد.....

  • هکر
    3

    آقا تورو خدا با فاطی کماندوها کاری نداشته باشید فکر کنید اومدن دنبال خواستگار می گردند

  • 3


    واکنش آلمان به اعتراضات فوت مهسا امینی در ایران
    ​وزیر امور خارجه آلمان در اظهاراتی از مقامات ایران خواست به آنچه او آن را اعتراضات به مرگ «مهسا امینی» خواند، گوش دهند.

  • 1

    کمک تسلیحاتی غرب به اوکراین به معنی حضور مستقیم در جنگ است

  • ایرانی آباد و آزاد
    2

    نظام و دولت منصوب و مسئولین هیچگاه با مردم صادق و شفاف نبودند !!!

  • متفاوت
    0

    خدانکند بخت ازکسی برگردد، به ناگاه یهو میبینی اسبش هم در طویله خر می گردد.....حق هرکس هرچه باشد هم به وقتش میرسد،،،،،سوز سرما کی در فصل گرما میرسد...کسی که حاضر نباشد یا به خودش نتواند بقبولاند که تاوان کم یک گناه کوچک خود را پس بدهد قطعا گناهانش افزایش یافته و مطمئنا باید روزی تاوانهای بزرگتری را پس بدهد.دور و زود دارد اما سوخت وسوز نخواهد داشت.این در فلسفه ذهن و اصول حقایق یک اصل است وقابل تغییر هم نیست.

  • سینا
    3

    اصلا مهسا منافق کار گشت ارشاد در رعب و وحشت دختران کار کثیفیه
    خدا لعنت کنه کسانی رو که فقط تو فکر ازار مردمند نه دنبال مشکلات

  • ناشناس
    1

    دقیقا شما خوب مثال زدید
    در قتل بانوی شهردار که فارغ از شخصیت قاتل ،کامل یک قتل شخصی بود
    سیما،بازپرس ،آگاهی، لحظه به لحظه تصویر فیلم چای ،حتی آلت قتل در ساعت اولیه دست خبرنگار بود که کاملا با خصوصی و غیر علنی بودن تحقیقات معاشرت داشت
    حالا فرض اولیه تخلف مامورین است خبر رسانی ضد و نقیض
    و فقط وعده رسیدگی در حالی که دخالت قوه قضائیه شفاف و روشن و تحقیق از همراهان ون و حاضران در کلاس ارشاد د با فیلم
    هم ریشه جرم احتمالی و هم اعتراض ناحق احتمالی را ساقط میکرد

  • ناشناس
    1

    و این در حالی است که نیروهای امنیتی وحشی با بازنشسته های شرکت مخابرات در تهران رفتار و برخورد بد کردند و هزاران بار در رسانه ها اعتراض کرده ایم ولی متاسفانه در کشور به اصطلاح اسلامی هیچ کسی بررسی و رسیدگی نکرد چرا؟

  • sadegh
    0

    گور خودتان را کندید

  • محسن دهقانی پیشه
    6

    ما ملت مهسا امینی هستیم تمام ملت ایران باید فدای این بزرگ بانوی تاریخ شوند

    نظرات شما -
    • ...
      4

      خخخخخ.
      از طرف خودت حرف بزن بچه.
      نه از طرف ملت.

  • محمدجواد
    5

    موسوی، دیکتاتور بزرگ 88. برنده قطعی انتخابات قبل از شمارش آراء

  • حسین
    0

    کلا مسولین توهم توطعه دارن مردمم که هرجور اعتراض کنن سریع میشن اغتشاشگر خوب اگه خودتون مجوز میدادید ۱بار تواین چهل وخورده ای چی میشد؟
    این توهم که طرف هماهنگ کرده فلان روز بره مترو وازقضاگشت ارشاد بگیرش وبره اونجا بمیره؟میشه مگه؟طرف بگه اماده باشید من فلان روز میرم اونجامیمیرم؟؟طبق این نظر اگه کشته شده حتما گشت ارشاد از افراد کومله بوده اگرم خودش خودشوکشته حتماچیزی خورده که هیچ کدوم نیست
    توهم توطعه و وجود نفوذی و حمایت امریکا واسراییل اینها کلید واژههای حکومت بر مردم ایرانه این کلمات اگه حذف بشن نه تلویزیون ونه سران حکومت حرفی براگفتن ندارن کما اینکه کلمه امریکاواسراییل تو تلویزیون از کلمه ایران ومردم ایران بیشترگفته میشه.
    دشمن سازی کن وحکومت کن

  • محمد
    6

    با سلام
    عرض تسلیت به خانواده محترم امینی
    این قضیه باید از سمت نهادهای قانونی پیگیری بشه و در اختیار مردم قرار گرفته بشه .وهیچ دلیلی نداره تا شفاف سازی یک عده بیان خیابون و نظم یک شهرا به بریزن و یک عده بی عقل و بیکار از اون سر دنیا واسه مملکت تصمیم بگیر ن آخه به اونا چه

    نظرات شما -
    • م.م
      0

      اونم وقتی شفاف ساز خودش روباهه؟

  • نقاب
    0

    عژب

  • ممی
    0

    از این خشکه مقدسا انتظاری بیش از این نمی رفت

  • ناشناس
    0

    لطفا مسعولان از این به بعد فکر فقیر فقرا مسعضفان باشید نه فقط فکز پر کردن جیب خودتان

  • حسن
    0

    سلام..درسال۵۷ پدربزرگها وپدران ما به قوانین ج.ا رای دادند بدون اینکه آنرا مطالعه کرده باشند.فرض بگیریم مطالعه کردند آیا وحی منزله که تغییر پذیر نیست.ایا پدران ما نظراتشان باید تاابد دهر بماند ویرایش نسل‌های بعد تصمیم بگیرند.ایا درج.ا.تمام قوانین مدنی اجرا میشود که مانده فقط حجاب نظام و دولت طبق قانون موظف است تحصیل ودرمان رایگان در اختیار مردم بگزارد آیا انجام شده. مسکن .و اشتغال .آیا بوجود آمده.رفاه اجتماعی وامکانات برابر در تمام شهرها وجود دارد.اختلاسگران را بمانند حجاب جدی گرفته اند .چرا جوانان همه در اندیشه فرار از ایران هستند وووووهزاران هزار چرا ی دیگر ...واقعا مشکل مردم چند تار موست..لا اکراه فی الدین..در دین و عقیده جبری نیست..آیا تمام گفته ها و فرامین خداوند در جامعه برای مسئولین نسبت به مردم اجرا شده..چرا با برخورد زشت وزننده مامورین با زنان و دختران مردم برخورد نمیشود.ایا جایز است دختران را با باتوم بزنند

  • م.م
    0

    واکنش اشتباه یزید درباره حسین بن علی رو فراموش کردی

  • ناشناس
    0

    من ابتدا از سایت خبرفوری تشکر می کنم که صدای مردم را منتشر می کند آن هم درشرایطی که اکثر سایت ها مسدود شده اندیا برخی از سایت های فعال نظر خودی هارا انتشارمی دهند درمورد حوادث اخیر قبلا هشدارداده بودم حجاب اجباری وگشت ارشاد اشتباه بزرگی بود که اتفاق افتاد وشکست خورد بهتراست جمع شود البته همه موضوع این نیست مردم سال هاست از گرانی دروغ اختلاس بیکاری خسته شده اند وزندگیشان نابود شده وچاره ای جز اعتراض خیابانی ندارندرییسی هم به هیچ وعده ای عمل نکرد ودرسال اول اقتصادرا کلی نابود کرد

  • احمد
    0

    نویسنده و ناصح محترم تنها به قاضی رفتند و راضی برگشتند، در این نوشته راه حل مشخصی ارائه نشد،
    و آنچه گفته شد همانی بود که معمولا رسانه های معلوم الحال مخالف میگویند،
    پس قانون شهروندی و متابعت از قانون در این نوشته کجاست؟
    از توییت های ملتهب کننده مخالف میگویند، در حالیکه هیچ سخنی از توییت ها و اکانت ها و فتوشاپ های مخالفین قانون عفاف و حجاب سخن نمی گوید.
    نویسنده محترم، اگر یکی به و یکی به میخ میزدی می گفتیم بی طرفی، ولی با یکجانبه نویسی تان معلوم شد که......

  • ناشناس
    1

    خودتون رو جر ندید. بازم مثل سنوات گذشته مردم غرق در و...میریزند تو خیابان ها و از حکومت تشکر و از هنجار شکن ها ابراز بیزاری میکنند. نیروی انتظامی تشکر تشکر 😂🤣

  • ناشناس
    0

    همه ایران سرای من است برادر و خواهر من است من نظر ها را خواندم چرا اینقدر به جان هم افتادیم چقدر از هم دور شدیم ما ایرانی هستیم از تبار کوروش از تبار محمد ص همه اینها یک چیز.را تبلیغ کردن انسانیت بالاترین دین است .بیاید با هم شاد باشیم این چند روز دنیا را اما باید طوری رفتار کنیم که علی ع شرمنده نباشد با اخلاق میشه به همه چی رسید

    نظرات شما -
    • 0

      کی گفته ما از تبار عرب ها هستیم؟

  • نظرسنجی
    4

    سلام
    دوستان ی نظرسنجی که ببینیم چه کسانی عقیده دارند که گشت ارشاد مهسا امینی رو کشته یا نه کسانی که میگین آره روی علامت منفی بزنین و کسانی که میگین نه روی علامت منفی بزنین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      دو تاش رو که گفتی منفی!
      من اصلاح میکنم اونایی که میگن آره، روی علامت مثبت بزنن.

    • به نظرسنجی
      0

      چرا مردم رو وادار به گناه می‌کنی ؟؟؟
      آیا کسی می‌تونه در حالیکه اونجا نبوده و باخبر نیست بگه ماجرا از چه قراره؟؟؟؟
      چگونه وقتی ما چیزی رو با چشم خود ندیده‌ایم بگوییم ما دیده‌ایم و نظر بدهیم

  • ناشناس
    3

    کسی که اموال عمومی مردم رو به آتش میکشه به صغیر و کبیر رحم نمیکنه قرآن آتیش میزنه چادر از سر ناموس مردم میکشه بر اساس کدام استدلال به خودش اجازه این وحشی گری رو داده که مسالمت آمیز با او برخورد کرد؟

    نظرات شما -
    • زنده باد حافظان امنیت
      0

      درسته، انتظار دارند اموال عمومی مردم رو نابود کنند پلیس فقط نگاه کنه ،،،پلیس که ضامن امنیت در جامعه است اینطور مورد حمله قرار میگیره و حق نداره از خودش دفاع کنه،،، اگه میخواست مثل پلیس آمریکا رفتار کنه الان کف خیابان‌ها باید پر از اجساد می‌بود....

    • 0

      این اعمال کار مردم نیست،کار حکومت است،آیا مردم عادی کاری می کنند که بدنام بشن؟آیا کاری می کنند که بهانه به دست سرکوبگران بدهند؟؟چه کسی از این اعمال سود می برد؟،همان کس این کار را می کند،پس حکومت اول این کار ها را با نیروهای نفوذی انجام میده تا بهانه برای سرکوب مردم بدست بیاورد.مردم بیدارند و گول این سناریوهای قدیمی را دیگه نمی خورند

    • ناشناس
      0

      پس مردم هر وقت این افراد رو دیدن به جای اینکه براشون سوت و دست بزنن و با اشتیاق فیلم هاشونو با هشتگ درود بر شرفت در پیج هاشون قرار بدن همونجا از خجالتشون در بیان تا نیرو های حکومت نتونن بیشتر از این بدنامشون کنن! البته اگر واقعا اعتقاد دارن اون افراد حکوتین! بعلاوه بعدا براشون هشتگ آزاد سازی نزنن! چون طبق گفته خودتون اون ها حکومتین!

  • سلام
    0

    در بالای صفحه اون اخوند غلامی نوشته کشتیمش چون به اشتباه فکر کردیم عضو کومله بوده،هواپیما مسافربری با دویست مسافر نخبه را زدند به اشتباه فکر کردن موشکه.براستی چرا وقتی به شما میگن بیسواد ناراحت میشین.بجاش برین دانشگاه و تخصص بگیرین و صادقانه به کشور خدمت کنین. ایرانی از دروغ بیزار است. بفهمید.‌

  • ناشناس
    1

    سلام.
    یه کاربری به اسم یگان ویژه نوشته بود که نیروهای نفوذی بسیج و سپاه و ارتش بین شما هستن و دنبال قتل عام مردم هستن.
    سوال؟
    اینهمه نیرویی که از سپاه بسیج و نیرو انتظامی شهید میشن در جاهای مختلف لب مرز ، مدافعان حرم ، مبارزه با قاچاقچیان و ... پس چیه؟
    اگه به فکر مردم و دلسوز مردم نبودن پس اینهمه شهید چیه؟
    چرا مردم رو به بازی میگیرید ، و میخواین میردم رو گمراه کنید؟
    فکر میکنید مردم بچه هستن؟

  • 0

    کسی مرگ کسی رو سبک نمیشماره ، ولی قبل مشخص شدن مرگ نباید دلیل مرگ و مقصران مشخص بشه؟
    چطور قبل از مشخص شدن موضوع میان اغتشاش؟
    آتیش زدن مسجد ، آتیش زدن پلیس و آمبولانس و اتوبوس اهدای خون و کشتن آدم ها اعتراض هست؟؟؟

    چرا هیچ کس نگفت دلیل این مشکل برای این خانم و دختران ما ، مد غلط بدحجابی هست؟
    سلبریتیها دارن کلی از ترویج مد غلط پول درمیارن که اینهمه دختران ما رو درگیر خودش کرده و این همه مشکل براشون ایجاد کرده

  • اسماء
    1

    سخنان نسنجیده وغیرمسئولانه پزشکیان و کرباسچی که البته جواب داشت را یادتون رفت برای تهیج احساسات عمومی، البته قبول دارم مردم ایران احساسی هستند و بااین نوع موضوعات احساساتی برخوردمیکنند

  • رضا
    0

    درشهر شیراز شهرداری میلیاردها تومان هزینه کرد مسیردوجرخه سواری .ایستگاه .خرید دوچرخه انجام داد به خاطر چنددختر بدحجاب همه دچرخه ها رو جمع کردن بعد نمیخای مردم ناراضی بشن درمیان میگن صرفه اقتصادی نداشت مردم راچی فرض کردن

  • کارگر شرکت ساختمانی
    4

    بیشتر از ۹۰ درصد مردم پشت نظام و رهبری هستن
    و شورشی های وطن فروش را به زباله دان خواهند فرستاد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کجایی کجا زندگی می‌کنی خوابی؟؟؟

  • سلام
    2

    کسانیکه در مراسمات شکم جوش ! حکومتی برای ساندیسی پا روی جنازه هم میگذارند هیچگاه درک عمیقی از فاجعه مهسا امینی نخواهند داشت.

  • خدایا
    0

    هرکه برای زندگی فریاد بزند او را دشمن مینامید .نگاهی به زندگی های خود بیندازید!!! ،شماها از کجا به اینجا رسیده اید و مردم انتظار اخلاق و جوانمردی را از ناکسان ندارند.با کدام تخصص کدام دانشگاه معتبر کدام ریشه!!! چنین برای خود حق قایل هستید و به کدامین گناه با مردم نجیب چنین رفتار می کنید !!!

  • ناشناس
    1

    انیستاگرام رووصل کنید

  • ناشناس
    1

    کمی هم در مورد رنگ ماست بنویسید چون بعضی میگن سیاه است.

  • امیر
    0

    با اینکه تماما طرفداران نظام رو مقصر میدونید کاملا مخالفم ، بسیاری از همون طرفداران نظام با این مدل برخورد و کلا این مدل کنترل حجاب به عنوان یک قانون مخالف بودند

  • ناشناس
    0

    هریک نفر دراین زمانه بمیرد یعنی خون 400هزارنفربه گردان شخص عامل می باشد اگر کودک یک ساله باشد.درکشورمون 200هزارسالانه طلاق می باشد یعنی 200هزارنفرکاهش جمعیت.حالااگریک کودک به دنیابیادیعنی پدرومادردونفرضرب دردویست هزار
    ازچهارصدهزارنفریک کودک باعث افزایش جمعیت شده.حالاباکشته شدن آن اگرسنش هم بیشر باشد یعنی ضرب در سن آن کشته این مقدار جمعیت کاهش یافته .پس حیفه این خون ها .ای حامیان افزایش جمعیت و آینده نگران ایران.

  • ناشناس
    1

    به نظرم توی این گزارش جانبدارانه صحبت شده چون در این در این اتفاقات واقعا مسئولان بیانیه های خوبی دادن با خانواده خود امینی تماس گرفتن باهاشون دیدار داشتن دستور برسی دادن ولی طرف هایی سواستفاده کردن و آروم نشدن نمیشه همه ی گناه رو گردن مسئول ها انداخت بعلاوه شما هم با همچین گزارش های جانبدارانه ای باعث میشید دیگه هیچ مسئولی همدردی نکنه چون میبینه حتی زمانی که این کار رو هم بکنه فحش میخوره پس بهتره از اول این کار رو نکنه رسما با همچین گزارشی جامعه رو از این بیشتر دو قطبی میکنید!

  • ناشناس
    0

    للل

  • ناشناس
    1

    واقعل متاسفم

  • سهیل
    0

    میدونین داستان از اونجا غم انگیز میشه که این کشور تو ۱۰۰ سال ۴ تا انقلاب و کودتا داشته و هنوز به صورت دیکتاتوری مذهبی هستش میدونی چرا
    چون جایی که باید اصلاحات میشد انقلاب شده جایی که باید انقلاب میشد اصلاحات شده
    تا زمانی که این مردم درگیر دین و مذهب بشه به هیچ جایی نمیرسه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها