مناظره گنجی و کرباسچی درباره درگذشت مهسا امینی، حجاب و گشت ارشاد

عبدالله گنجی مدعی شد ما گشت ارشاد نداریم/ کرباسچی: اول معروف و منکر را برای پلیس مشخص کنید! اگر زن موهایش را نپوشاند، مرد او را بغل کند و بگذارد در ون؟!

عبدالله گنجی و غلامحسین کرباسچی، مدیران مسئول روزنامه های همشهری و هم‌میهن در شبکه خبر در مورد فوت مهسا امینی و حجاب با یکدیگر گفتگو کردند.

عبدالله گنجی مدعی شد ما گشت ارشاد نداریم/ کرباسچی: اول معروف و منکر را برای پلیس مشخص کنید!  اگر زن موهایش را نپوشاند، مرد او را بغل کند و بگذارد در ون؟!

دقایقی پیش گفتگوی تلویزیونی عبدالله گنجی و غلامحسین کرباسچی در شبکه خبر به پایان رسید. در این مناظره محمد صادق کوشکی، استاد دانشگاه هم به صورت تلفنی نظرات خود را بیان کرد.

در ادامه مهمترین بخش از صحیت های شر کت کنندگان در این مناظره را می خوانید:

گفتگوی گنجی و کرباسچی درباره درگشت مهسا امینی، حجاب و گشت ارشاد | ما گشت ارشاد نداریم | اگر واقعا به قانون استناد کنیم۸۰درصد خانم ها را باید بگیرند

غلامحسین  کرباسچی، فعال سیاسی اصلاح طلب و مدیرمسئول روزنامه هم میهن ابتدا در این مناظره گفت:

ضمن  تسلیت درگذشت مهسا امینی، خون این مرحومه با یک مظلومیتی ریخته شده و شاید این برکت را داشته باشد که در فضای جامعه نسبت به روالی که در جامعه اتفاق بدی را به وجد آورده دومینویی بوده که اگر ادامه داشته باشد ممکن است اتفاقاتی بدتری بیفتد. ابزار تاسف می کنم از این فاجعه که برای همه تکان دهنده بوده و همه شوکه شده اند.

به همه خانم های میهن مان تسلیت می گویم. خدا به همه مقاومت و صبر عنایت کند

اولین چیز ه به ذهنم می آید بحث قانون است که جز تبصره ماده ۶۳۸ مصوبه سال ۱۳۷۵ قانونی نداریم و ما غیر از این راجع به حجاب و گشت ارشاد قانونی نداریم. بر اساس این تبصره زنانی که بدون حجاب شرعی و انظار عمومی ظاهر شوند از حبس از ده روز تا ۲ ماه یا ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه محکوم می شوند.

از این رو قانون مربوط به حجاب باید مورد تجدیدنظر قرار بگیرد.

اگر بخواهند که طبق قانون عمل کنند از همین دم استودیوی شما زنان راباید بگیرند تا زنانی در خیابان هستند. اگر واقعا به قانون استناد کنیم ۷۰، ۸۰ درصد خانم ها را باید بگیرند.

مجری: آقا گنجی شما قبول دارید؟

گنجی: بله بنده هم قبلا نوشته بودم که حدود۲۰ میلیون نفر هستند.

کرباسچی ادامه داد:

بر این اساس افراد بسیاری از شمال شهر تا جنوب شهر، حتی نصف خانم هایی که در مراسم شهید سلیمانی بودند را باید می گرفتند. یک قانونی در زمانی تصویب شده که حالا اکثریت جامعه به آن عمل نمی کنند. الان باید قانون مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

طبق این قانون اگر یک تار مو یا دسته موی زن بیرون باشد او مجرم است! قوه مقننه باید این قانون را اصلاح کند.

مجری: نسبت به مشروبات الکی هم همین را می پذیرید؟
ببینید در مور مشروبات بحث جداگانه است فرق می کند آیا ۸۰ در صد مردم عرق می خورند؟ یا در خیابان کسی عرق خوری می خورد ؟
در جامعه ما این جرم انگاری ار قبول ندارند.

گفتگوی گنجی و کرباسچی درباره درگشت مهسا امینی، حجاب و گشت ارشاد | ما گشت ارشاد نداریم | اگر واقعا به قانون استناد کنیم۸۰درصد خانم ها را باید بگیرند

در ادامه مناظره عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه همشهری گفت:

باید ببینیم چالش ما بر سر چیست ؟
طیفی داریم مسلمان هستند اما حجاب ندارند و مخالفند.
عده ای میگویند امر شخصی است
ما معتقدیم امری اجتماعی است. 
کسی نماز نخواند یا در خانه اش مشروب بخورد کسی کاری ندارد.
اما قبول کنیم حجاب امری اجتماعی است دیگر کسی و گروهی صلاحیت ندارد خودش عمل کند

ما گشت ارشاد نداریم بلکه مصطلح شد و جا افتاد.
اگر گشت ارشاد بخواهد قانون را رعایت کند باید به ۲۰ میلیون تذکر دهیم.
ما قانون را به صرت کامل اجرا نمی کنیم بلکه پلیس وقتی ناهنجاری ببیند  برخورد می کند.

ما یک بد حجابی عرفی داریم. سنت  و فرهنگشان این است و مویشان بیرون است و پلیس هم برخورد نمی کند.
مروز ما رسانه ای ها با فرماندهان نیروی انتظامی جلسه داشتیم. با پلیس صحبت کردیم دو سه جور آدم دارم یاقلیت هستند

عده ای هستند که در پوشش سیالیت جنسی دارند. اصلا متوجه نمی شوید آقاست یا خانم! برخی هستند که حس می کنید که از رختخواب به خیابان آمده اند. یک دسته هم هستند که سیاسی هستند.

پلیس با این سه دسته متوجه می شود و اقلیت هستند و بالاخره ناهنجاری است.

یکی از اساتید دانشگاه توئیت کرد در فرودکاه امام روسریی را برداشت به دوستنش گفت الان تو سریع فیلم برداری کن اما پلیس مهر زد و چیزی نشد و دستشان خالی ماند!

اولین بار در ۲۰ سال است که چنین حادثه ای رخ داده است. الان ۲ سال است گشت ارشاد داریم اما چنین حادثه ای نداشتیم.

واژه گشت ارشاد را تاکید می کنم، ما چنین چیزی نداریم. نشنیده ام که چیزی به اسم کلاس آموزشی {برای حجاب} در قانون داشته باشیم. 

کسانی را سوار ون می کنند که مقاومت می کنند. این خانم دو سه تا خانم دیگر هم همراهش بوده اند، اما آنها را سوار ون نکرده اند

گفتگوی گنجی و کرباسچی درباره درگشت مهسا امینی، حجاب و گشت ارشاد | ما گشت ارشاد نداریم | اگر واقعا به قانون استناد کنیم۸۰درصد خانم ها را باید بگیرند

در ادامه کرباسچی گفت:

اول معروف و منکر را برای پلیس مشخص کنید!  اگر زن موهایش را نپوشاند، اما مرد او را بغل کند و بگذارد در ون؟! لباسش پاره شود و.. درست است؟

تعجب می کنم از آقای گنجی! ما موارد بدتر از این داشتیم!

کلاس آموزشی کجای قانون است؟! در کجای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی داریم؟!

این بچه ۱۵ سال ۲۰ سال در سیستم آموزشی شما بوده است. در این سالها نتوانسته اید یادش دهید، در 30 دقیقه در ان وضعیت آن هم با زور میتواند یاد بگیرد؟ 

البته قبلا هم داشته ایم که کسی فوت کند. خانم بنی یعقوب هم بوده است، او را برای امر به معروف گرفتند، در زندان فوت کرد.

کسی نمی گوید چرا دزد را با تیر زدید. قانون دزدی و قتل روشن است.

آقای رئیسی قول داد که گشت اختلاس داریم... اما برای مدیران.

اختلاس را هیچکس نگفته نگیرید، همه می گویند چرا مواردی که در انتخابات قول دادید را نمی گیرید.

طبق قانون فعلی ۸۰ درصد خانم های ما مجرم هستند!

روزی هزار نفر به خیابان وزرا برده می شوند. اینها تحقیر می شوند. این قانون کامل اجرا نمی شود چون عواقب سوء هم برای نظام دارد.

کوشکی، فعال اصولگرا هم به عنوان مهمان تلفنی مناظره گفت:

آقا کرباسچی از شما به عنوان کسی که سالها درس طلبگی خوانده اید در عجبم. در شرع نظر جامعه ملاک نیست. قانون حجاب قانون خداست

از کی تا حالا نظر مردم منبع فقهی شیعه شده است؟

حلال خدا حلال است، حرام خدا حرام است.

آقای کرباسچی می گویند جامعه قبول ندارد. مردم در اکثر نظرسنجی ها حجاب را قبول دارند، ولی عمل نمی کنند. باید تلاش کنیم که عمل هم بکنند.

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 69
  • ناشناس
    8

    کرباسچی با سواد وآگاه ترکوند هر دو را

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      بی سوادی خودش فقط در یک جمله نشان اگر بی حجابی شد مامور او را را بغل کند!!!

    • م
      17

      سلام.کوشکی جواب داد تا کرباسچی به جای خدا حکم نده

    • ناشناس
      19

      آره ترکوند بزن و بکوبهای توی شهرداری رو خصوصاً خوب جواب داد؟؟؟؟

    • ناشناس
      1

      توچقدرساده ای اصل گشت ارشاد مبارزه با بی‌حجابی نیست کرباسچی گفت باقانون قدیم باید نصف جمعیت زنان را گرفت چون الان رعایت نمی کنند پس قانون ربطی به احکام اسلامی نداره وفقط به مقتضای زمان وضع میشه چرا ؟برای حکومت کردن بر مردم وچرازنان برای اینکه اگر به مردان گیربدن واکنش مردان برای آنها سخت وگران تمام میشود جرات دارن بکباربه پوششم مردان گیربدن ببینید ظرف یک ماه چه اتفاقی می افته دنبال اثبات اشتباه گشت ارشاد نباشید هدف فقط فشاربرمردمه نه اجرای احکام اسلامی

    • 0

      درود بر شرف کرباسچی که تا حدودی حرف دل ملت را زد. اگر چه مجری بی وجدان اجازه نداد تا کرباسچی از حقوق مجری خانم هم حمایت کن. تهران یک بیغوله بود و کرباسچی به ان سر و سامان داد ولی به علت کمک به پیروزی خاتمی از وی کینه به دل گرفتند و در یک دادگاه نمایشی وی را به زندان محکوم کردند. ولی رو سیاهی به ذغال ماند. الان چه کسی سربلند است پیش ملت، کرباسچی و یا چاپلوسان و نوکر صفتان قدرت؟؟؟؟

  • هموطن
    5

    خودتون هم نمی‌دونید چی میگید و چی میخواید مگه مردم گله گوسفند هستن که نظرشون مهم نباشه ، مگه میشه عقاید اقلیت حاکم بر اکثریت باشه ، الان چی برداشت کردید جز اینکه هر روز همه نفرین اتون میکنن و موج نفرت هر روز گسترش پیدا میکنه؟
    جز اینکه همه آرزوی مرگ شماها رو دارن؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      همه اونهایی رو که گفتی روی هم میشن اقلیت نهایتاً 10 درصدی

    • ایرانی غمگین
      0

      چرا یه چند تا ون گشت ارشاد نفرستادیدد مرز عراق ؟ تو راهپیمیایی نمایشی اربعین کجا بودید ببینید اونهمه زن و مرد نامحرم رو عین گوسفند سوار تریلی ها میکردن بغل هم میبردن ؟ جرئت دارید برید خارج از کشور بچه های بی حیا و پر ادعای مسولین رو ارشاد کنید ببینید بی حیایی یعنی چی

  • ناشناس
    8

    لابد اشکالی ندارد که مامور سبیل کلفت، زنیا دختر وخواهر مردم را بزور بغل کند و در ون گشت بظاهر ارشاد بیندازد، فقط دستش به موهاش نخوره بقیه اش برای اینا محرمه!

    نظرات شما -
    • زن ایرانی
      16

      ببینید پلیس چرا زن باحیا رو زیر بغل نمیزنه بندازه تو ون؟؟؟؟؟
      زنی که مأمور بهش میگه خانم حجاب تو رعایت کن مقاومت می‌کنه حتی درگیری لفظی می‌کنه پلیس زن ،،زورش به این بی حیاها نمی‌رسه بهش میگن سوار ماشین بشه ببرن کلاس توجیهی،،،باز سرپیچی می‌کنه، اون موقع مجبور میشن مجبور که از پلیس مرد استفاده کنن
      اگر زنی دوست نداره بغل بشه باید همون زن هم دوست نداشته باشه جلوه‌گری کنه چرا اینقدر برای نامحرم جلوه‌گری می‌کنه؟؟!

    • 0

      امیدوارم نظرم منتشر بشه....

    • ناشناس
      17

      مگه نشنیدی گفت اون خانم که مجبور شدن به زور سوارش کنند با قیچی مامور پلیس رو مجروح کرده بود. مگه فقط اون خانم هم وطن ماست . مگه اون پلیس ویا همه کسانی که در کشور کار میکنند در اشکال مختلف هم وطن نیستن.

    • ناشناس
      3

      هدف از گشت ارشاد ،گشت ارعاب برای حکومت برمردمه اگر همه زنها حجاب کامل طالبانی هم داشته باشند بازبه نحوه راه رفتن ،خندیدن،حرف زدن و... گیرمیدن همانطور که دهه 60به یک تار مو با یک سانت مانتو بالاتر آزمون پا گیرمیدادن یعنی بعد 35سال احکام اسلامی متحول شده کجای دنیا (همین ترکیه)بدحجاب معنی داره یاحجاب کامله یا حجاب نداره چیزبینابینی وجودنداره

  • رابی
    4

    چند روز دیگه اصلا منکر دستگیری شخصی به مهسا می شوند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      اونها بارها نشان دادن ماموری اگه تخلف کرده محکوم و حتی انفصال از خدمت کردن . شما مردیت رو ثابت کن . اگه واقعاً ایرانی وطن پرست هستی خدمات این همه نیروی وظیفه شناس که همین قدر امنیت که داریم مدیون اونها هستیم رو با اشتباه فردی یک یا ده نفر آدم متخلف زیر سوال نمی بریم. مگه ما کم آدم متخلف در انواع صنف ها که جان مردم به اونها بستگی داره داریم . از قبیل خودرو ساز منحصر در دستان بهزاد نبوی،مکانیک، تایر ساز ، دکتر ،، انواع کارخانجات مواد غذائی و حتی کشاورزان محترم که با انواع سم پاشیهای بی جا در حال گسترش روز افزون سرطان بین مردم هستند. و....... بیایید مغرض نباشید و مطالبه حق رو دقیقا از اشخاص دخیل اون جرم مطالبه کنید و اینقدر کشور را معطل نگه ندارید. وقتی اشتباه یک مامور رو اینقدر توی سر همه ماموران می زنید این مامور سر خورده دیگه میتونه جلوی دزد و قمه کش بایسته.

  • ناشناس
    6

    مناظره ای در کار نبود! فقط جلسه پرسش و پاسخی بین آقای کرباسچی مدیر مسؤول روزنامه هم میهن و آقای عبدالله گنجی مدیر مسؤول روزنامه همشهری بود که یک بی سواد اصولگرا مغرض از دانشگاه امام صادق (ع) را به نام کوشکی بدون هماهنگی قبلی با میهمانان برنامه از طریق ارتباط تلفنی وارد بحث و گفتگو کرده بودند که مدام به آقای کرباسچی تهمت می زد و خارج بحث برنامه از ابتدا تا انتهای برنامه به اتهام زنی به آقای کرباسچی مشغول بود و بیشتر وقت گفتگوی ویژه خبری هم از طریق مجری شبکه خبر در اختیار مهمان تلفنی قرار داده شده بود!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دانشگاه امام صادق در حال پرورش افراطیون است

  • ناشناس
    4

    بالاخره قربانی شدن این جوان بیگناه که مستحق چنین مجازاتی نبودواگر مجازات را متناسب با جرم احتمالی بدانیم هیچ عقل سلیمی نمیپذیرد که تناسب وجودداشت حتی اگر حرام خدا را حرام وحلال خدا را حلال بدانید اگرقبول کنیم که یک مطلب فقهی نیاز به نظر مردم ندارد .چرا شورای انقلاب فرهنگی کوتاه آمده و یکی ازمیان همه را دستگیر وبدنبال مجازات برای اوست که منجر به حادثه شده است . چطور درخانه های خود خمیده اید وازوضع فعلی حجاب بهمان اعتقاداتی که دارید عمل نکردید واین جوانی که بااندک نصیحت خیرخواهانه اصلاح پذیر بود زیرا بهمان اندازه که شما جوانان را آماده برای مقاومت میکنید واعتقاد دارید جوان دردست ما عین موم است که هرطوری بخواهید حالت بخود میگیرد اما یک جوان بیگناه را ازدست ملت که بمعنی گرفتن جان همه جوانان است او را بخاک سپردید .حتی درآنچه خودتان ادعا میکنید تبعیض قائل میشوید. به ادعای شما جرم قائم به شخص است که مستوجب مجازات است .آیا قائمین به جرم و مجازات درخیابانها فقط همین یک نفر است البته درتمام کشور وجود دارد .پس چرا مجازات نمیکنید که آثار آن را درجامعه خودتان ببینیدکه چه آشفته بازاری درکشور شکل میگیرد این اتفاق یک تلنگری بود بکسانیکه حکم خدا را یک تکلیف میدانندکه نباید برعهده نیروی انتظامی که بصرف چندتا لیسانس وفوق لیسانس که حتی درخواندن قرآن ناتوان هستند بکارگرفته شوند .مضحک تر از هرچیز دیگر طالبان که ازقران تفسیردیگری دارد واجازه تحصیل دختران را نمیدهند شماها را موعظه میکنند که برخورد خشن با خانمها نداشته باشید .من نمیدانم قرائتهای مختلف ازدین اسباب رنج وزحمت برای مردم شده است وقبل از اینکه جاذبه درکارباشد همه جوانان را از دوروبر خود دور میکنید خوب اینها همانهایی هستند که شما از آینده سازان محسوب ولباس حماسه برآنان می پوشانید .دیرآمدی حالا چرا !!!

    نظرات شما -
    • 18

      درسته ولی بهتره با شجاعت حرف دلتون رو بزنید من من نکنید.....بگین ما دیگه تابع دین نیستیم دین چه معنایی داره؟؟؟
      دنیا پر از لذت و خوشیه ،برین بابا کی حوصله داره نماز بخونه کی حوصله داره حجاب کنه کی حوصله داره ازدواج کنه
      آزادی باید باشه زنها باید عریان بیان تو جامعه ما لذتشو ببریم به جای یکی با ده تا لاس بزنیم هر کار دلمون خواست بکنیم والا .....
      به کشورهای دیگه نگاه کنید ترکیه رو ببینید اروپا رو ببینید آمریکا رو ببینید ساحل برهنگان دارن چرا ما نداشته باشیم
      نمیشه که همه داشته باشند ما عقب مونده باشیم
      آره عزیزم حرف دل شما اینه مرگ مهسا بهانه است شما از سالها پیش برنامه داشتید سال‌ها پیش.....
      البته شما گناهی ندارید وسوسه های شیطان بسیار بسیار زیبا و فریبنده و لذت‌بخش است و قدرت نفس کم.......
      خدا در قرآن می‌فرماید از نفس سرکش اطاعت نکنید که همانا نابود کننده دین شماست....

    • نادی
      10

      دلنوشته یه بیمار جنسی

    • ناشناس
      13

      به ۱۰:۱۷
      بیمار جنسی شما هستید که با حجاب مخالف هستید
      حجاب و حیا دستور خداست احتمالا از نظر شما خدا بیمار جنسی است
      بروید بی دین‌ها ،حرف زدن با شما مثل آب در هاون کوبیدن است...

    • رنگ نی
      2

      خدای همه مگه یکی نیست مگه خدای ما و افغانها با بقیه جهان فرق میکنه😀

    • ناشناس
      3

      آنکس که اتهام جنسی میزند بی خبر است وناآگاه چه کسی گفته دین ازسیاست جداست عملکرد مراجع فرهنگی درکشور مناسب کشور ما نیست اگردقت کرده باشید حتی درباب حجاب مطالب مختلفی میگویند وهرکس ازحجاب یک قرائت دارد اعتقاد نداشتن به دین وسیاست جفا درحق مردم است نقد وانتقاد کردن به عملکردها شما را به جای دیگری گره نزند 😂😂

    • 4

      اتهامات ناروا خود جرم محرز است فوت این خانم یک بهانه برای کسانی بود که با مزدور ی بنام مسیح علینژاد ورسانه های معاند که اینهمه حلق وگلوی خودشان را پاره کردند نتوانستند ملت ایران را بقبول چرت وپرت خود همراه کنند عقبه کشور ما تکیه گاههای مطمئنی دارد وهیچگاه انتقاد از عملکردها را بپای دلخوشیهای خود محاسبه نکنید .شرم کنید

    • ناشناس
      0

      آنکه نوشته دلنوشته یک بیمارجنسی -نکنه مسیحی شده اید که بعقید کاتولیکها هرکس قصد ورود به مکان مذهبی را دارد نباید ازدواج کند ودرخبرها هم شنیده اید که گرفتار چه مصیبتهایی شده اند .هراظهارنظری را اگردرپاسخ گفتن ناتوانی وازمخیله ات استفاده نمیکنی فورا انگهای مختلفی را نچسبانید . بیماران جنسی نشانه ها وشواهد وقرائنی دارد که باید زیرنظر پزشک درمان شود اگر مرادتان خودتان هستید لطفا به پزشک مراجعه کنید امااینطورکه پیش میروید سرتان محکم بسنگ خواهد خورد .

  • سید محمد جواد
    0

    من فقط یک سوال دارم از شبکه خبر!!! ؟
    به شبکه خبر
    آیا این خانم مجری واقعأ مجری شبکه خبربود یا
    از َدلاک حموم عمومی؟؟
    خدا وکیلی ایشون به همه چی می‌خورد الا به خبرنگار

  • ناشناس
    2

    خون بیگناه ریخته شد؟
    شرم برتو مگر کسی او را کشت؟ مگر کسی به اوتعدی کرد؟ خجالت بکش بی شرف و احساسات مردم را جریحه دار نکن با این حرف های گنده ولی توخالی و دروغ

  • ناشناس
    2

    زن را آوردن در جامعه مردان کار کنند و غیرت ها را از بین برد آن وقت این می گویدآموزش و پرورش یا... چی کار کردن!
    مشکل از خودتان هست با تقلید کورکورانه از دیگر کشورها که زمینه بی حجابی را ایجاد کردید.و به سو استفاده کنندگان اجازه دادید ماهی گیری کنند وقتی قانون حجاب در سطح شهر را هم اجرا نمی کنید

  • ناشناس
    1

    اولا 20 میلیون آماری من در آوردی هست و بر فرض هم باشند با اعمال جریمه و چندین بار اعمال آن و اگر تکرار کردن منع خدمات آن وقت دیگر بی حجابی نمی بینید

  • ناشناس
    0

    مردک الان نگران لمس هست انگار موضوع اصلی این هست اگر این طوری هست بیمارستان را مرد و زن کنید و چرا نامحرم ها در بیمارستان همدیگر لمس می کنند؟ یا دکتر غیر همجنس حق ندارد ویزیت کند یا جاهای دیگر

  • نیری
    0

    بنده عوام توهمین نشریه خبری فوری گفتم این مردم بدلیل فشارهای شدید اقتصادی وظلمی در اثر تورم وگرونی واختلاس بهشون میشه آتش زیر خاکستر ومثل انبار باروتن که فقط منتظر جرقه است گوش نکردید گفتم رو توافق اینقدر مس مس نکنید گوش نکردید گفتم تو مجلس به مشکلات مردم برسید گوش نکردیدودرعوض طرح کنترل فضای مجازی مسئله حساب اجباری رو پیش کشیدین آخرشم ببینید چه آشی واسه خودتون بهترین قرآن ودین را از ملت گرفتین

  • ناشناس
    0

    اون یارو کوشکی اصلا بهش نمیخوره استاد دانشگاه باشه آدم فکر می‌کرد یه بچه پنج ساله داره با دوستش دعوا میکنه

  • ناشناس
    0

    آب و نون و معیشت مردمو نمیبینید دوتا تار موی زنان مثل خار رفته تو چشتون.دست از این تهجر بردارید

  • ناشناس
    4

    بدرک که مردحقش بود این همه جوون قربونی نکردیم که خانم لخت بیادوسط خیابون که

  • ناشناس
    0

    ازهیاهوها بپرهیزید این دختر خانم یک طعمه خوبی بود برای اصحاب قدرت و کسانیکه که خارج از دایره قدرت بودند این جوان بی پناه هم حساب شده دستگیر شده بود .درحقیقت چون نهایتا به موضوعات فرهنگی برمیگشت وسبب مجادلات زیادی دربحث امر بمعروف ونهی از منکر وشرایط وشیوه های آن بود ودقیقا درتمارض با ۲۲۳۰ نبود اگر اشتباه نکنم که آنانهم اختصاص به آموزش وپروش ومسائل فرهنگی داشت وهمزمانی آن با مجمع سازمان ملل وسخنرانی رئیسی درسازمان بین الملل وصراحتا سازمان مورد نظر را متهم به دخالت درموضوعات تربیتی وفرهنگی یعنی همان ۲۲۳۰ کرد.عده ایی را برآن داشت که این جوان بیگناه را طعمه سیاستهای خود کنند وبالاخره بانجام رسانید وهرگز هم سخنی برزبان نمیاورند وحتی خودشان را آماده برای هراتفاق دیگری کرده بودند .ازهمه استدعا میشود هیچگاه درسپتامبر هرسال در خیابانها قدم نزنید چون اینها بدنبال قربانی درراستای سیاستهای خودشان میگردند مبادا گرفتار احساسات زودگذر شوید که لطمات جبران ناپذیری را باید نوش جان کنید .امروز همان شهادت ابتدای انقلاب هست منتها امروزه داوطلبانه نیست بلکه روحتان هم اطلاع ندارد که انتخاب شده اید . دختر جوان رحمت خدا برشما باد .

  • آیت اله مادام العمر
    0

    بوقچی اصولگرایان ضربه فنی شد

  • به مغز فندقی ها
    0

    سوال من از مسئولین
    آیا گشت ارشاد خروجی داشته وکسانی که ارشاد شدن الان با حجاب هستند
    آیا نکبت زاده های شما در خارج و داخل حجاب دارند

  • هه
    0

    امر به مرگ نهی از زندگی

  • ناشناس
    0

    ان کسانی که خلاف خواست ملت شنا می کنند، خیلی بی شرف و بی وجدان هستند، اگه ملت ایران نبودند نه انقلابی در کار بود نه امام خمینی ای.و حالا هم هرچه ملت ایران حکم کنند همان بایستی اجرا گردد. ملت با این گشت نفرت داعشی و وحشتی مخالف است و بایستی هم این گشت نفرت و هم حجاب اجباری برداشته بشه .خود امام در اول انقلاب گفته که ما حجاب اجباری نداریم و مردم هم انقلاب کردند

  • عههههخخخخ
    0

    عجیب است. از کرباس.....که سالهای سال نمک نظام پستهای جور با جور این در این کشور را چشیده، و در خیلی از کم کاری ها و ضعف مدیربت های کلان کشور در دوران زمختلف به ویژه در زمان مامداری باند و جناح و طایفه سییاسی اش نقش بارزی داشته.! ولی باز هم نمک خورده؛ و نمکدان می شکند.!!!! و مدعی می شوند:مسائل ناشی از بد حجابی ...به نظام تعلیم و تربیت شما؟؟ و قانون شما؟؟ و .... شما!! برمی گردد! در اینکه سیستم تعلیم و تربیت کشور ما چقدر موفق بوده و نبوده. یک بحث تخصصی و فنی است‌. و نقد و بررسی آن در حد و توان شما نیست و شما این کاره نیستید... مرد حسابی؛ پس شما در این ۴۰ ساله چه کاره بوده، و هستید. که نقاط ضعف نظام تعلیم و تربیت را اصلاح نکردید !!!!!!؟؟؟؟؟؟ چرا خیلی راحت خود و مقامات دلبند اصلاح طلب را مبرا از خطا و خلاف می دانید. و همه مسائل را به گردن معلمان و فرهنگیان ...می اندازید!!؟ حتما می دانید: به هیچوجه از حافظه ما مردم پاک نشده؛ که در دوران نه چندان دور که حاکمیت مطلق ایران به دست کارگزاران و... اداره می شد.) همین تعلیم و تربیتی ها؛ معلمان و فرهنگیان کشور ما با حرف و عمل خویش به نسل زمان خود یاد می دادند. دزدی و دست درازی به بیت المال خوب نیست. اما در همان دوران برخی ها از مدیران به اصطلا ح روشنفکر و مدعی عقل کل... وطن ما، به جرم اختلاس و سوء مدیریت شان که باعث شکل گیری اختلاس و توزیع سکه و....در شهردار ی های تهران .... محاکمه... مجازات می شدند!!؟؟ منطق و وجدان و فطرت آدمی اقتضا می کند. شایسته است‌. هر انسانی به ویژه هر مسلمانی ضمن اینکه گذشته و سوابق خوب و بد خودش را فراموش نکند. بلکه اگه به فردی پس از خطاهایی که داشته. به او ارزش قائل شدند. و او را به اصطلاح کارشناس حساب کردند. و در یک فضا و مکانی عمومی به او اجازه ارائه نظر و بیانی دادند. تمام جوانب مسائل را بسنجد و بعد افاضه فیوض نماید. علی برکت ا... به آدم های منطقی و همه چیز فهم.

  • ناشناس
    1

    خبری از آتش زدن بانک‌ها ومغازه ها نیست ،احتمالا هنوز بسیج وسپاه ورود نکرده اند

  • شهروند
    0

    چرا صدا و سیما فقط از دانشگاه امام صادق دعوت میکتد چون تمام وزرا به غیر وزیر بهداشت از انان صادق هستن چرا از دانشگاه تهران و صنعتی شریف نمیارن که مستقل حرف بزنند

  • ناشناس
    0

    کلا بحث وگفتگو سفسطه س اینا ایرانی را دوست ندارن غارتگر هستن چهل ساله ملت ازدستشون عاصیه در ضمن اون اختلاس میلیاردی بحثی در اون نیست چون بخور بخور خودشونه پسران گدا زاده ها با مملکت کیف میکنن البته با دختران کیفشان جوان مجبور الکل صنعتی استفاده کنن خب لین جه کاریه فلسطین بهترین مشروبات الکی داره این جه کاریه که مردم رو دربند گذاشتید من نمیگم مشروب خوبه اصلا ولی بیکاری وازدواج نکردن جوانان و بدبختی مثل تار عنکبوت همه جارو گرفته لعنت خدا بر تک تکتون

  • رحیمی
    4

    هر کس اصلاح طلب مزدور غرب وحشی باشد ضد حجاب حرف بزند مثل کرباسچی شهردار سابق اختلاسگر تهران می شود با سواد ؟! حجاب مصونیت می آورد برای زنان چرا دستور شیطان. را می گوییم تمدن و دستورات و حرام و حلال خدا را می گوییم عقب ماندنی ؟!زمان بیماری سخت و آخرین لحظات عمر انسان آیا غیر خدا را به ربان می آورید چرا از شیطان اطاعت می کنید و حجاب را اجباری می نامید حجاب عین آزادی از چشم نامحرم و کثیف فاسدان جامعه هست .

  • حلوای تلخ
    0

    چند روز دیگه میگن قبل از اینکه سو ار ون بشه سیانور خورده خودکشی کرده

  • یالی
    3

    لعنت بشما که باعث شدید هزاران دختر دیروز روسری رو در بیارن آتش بزنن احمقای تندرو

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      مزدوری بیش نیستید

    • ناشناس
      5

      شما بیست سال پیش روسری هاتونو در می آوردید و آتش میزدید فیلماش هست

    • کلکل
      4

      به ناشناس، شماهم ۴۴سال پیش از ملت ساده سواستفاده کردید میلیاردرشدید حالادر حال زور گفتن به ملت هستید اما دوران زورگویی تمام شده همه باید به زباله دان تاریخ بریزیم

    • قرانی
      5

      مزدور کسی هست که از جایی پول می گیرد تا اهداف حکومت را پیاده کند حالا ملت قضاوت کند در ایران چه کسانی پول و ساندیس می گیرند

    • هالوید
      3

      فرزندان ملت را می کشید وقلدری می کنید قاتلها

    • ناشناس
      8

      من هم فرزند ملتم
      چرا کسی منو نمی‌کشه؟!
      یاد بگیرید انسان باشید کسی به شما کاری نداره

    • ناشناس
      6

      می کشند خخخه وقتی شبکه لندنی نگاه می کنی بهتر از این نظر نمی‌دهی و مزدور هم کس هست که نقشه دشمن را می خواهد عملی کند و نه کسانیکه مدافع قانون هستن شما قانون را عوض کن اول بعد حرف مفت بزن

  • ناشناس
    1

    بقول اقای دانشمند مشکل کشور ما حجاب نیست موی من نیست همه زنها پوشش رو قبول دارند هرچند ممکنه حد وحدود حجاب از نظر زن ودخترایرانی با اون حد وحدود شما مغایرت داشته باشه امااااا اینکه میبینیم.دزدها و اختلاسگرها و اقا زاده ها ایران رو چپاول میکنن اینکه میبینیم ایران تعهد میده سوخت رایگان به لبنان بفرسته درحالی که کمبود سوخت و گرانی اون به مردم فشار میاره همه و همه رو از چشم اخوند وسپاه میبینیم پس هرچی اخوند وسپاهی گفت ما ساز مخالف میزنیم چون دستمون به اون مسئول نمیرسه اعتراضمون رو اینجوری نشون میدیم..و مطلب دوم همه ما میدونیم نظام حاکم نظام زن ستیزه.دخترابادانی رو مامور حراست رو سروسینه اش رو لمس کرد و عکسش منتشر شد پدر بدبختش رو مجبور کردن بگه دخترم دیوانه اس...گیریم دیوانه بود و بیجهت سروصدا کرد ایا تجاوز به حریم شخصی یه دیوانه از سمت مرد به ظاهر عاقل رواست؟
    خدا حفظکنه خانواده مهسا رو که شجاعت دارن و فریادشون رو به گوش دنیا رسوندن

  • بی نام
    2

    برید حرفای سردار قاسم سلیمانی رو گوش بدین تمام مشکلات حل میشه مگه میشه تو جامعه هشتاد میلیونی کاری کنید تمام سلیقه ها مثل هم بشه اصلا امکان نداره تورو قران با بی سوادیتو ن این کشورو نابود نکنید تواز کجا میدونی شاید همون خانوم بد حجاب ایمانش از شما ها بیشتر باشه هرگز نمیتونید تمام سلیقه هارو یکی کنید پس بیشتر از این کارو خراب نکنید

  • ناشناس
    0

    من نه سیاسیم نه به جایی وابسته هستم اما وطنم رو دوست دارم و دلم می سوزد گشت ارشاد غیر از اینکه ترس و نفرت رو در دل جوانان می کارد هیچ ثمره ای ندارد حتی از اسلام هم گریزان شدند چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ، یه سیکل و فرآیند معیوبی رو گذاشتن که هم پلیس زحمتکش رو زیر سوال برده هم جوانان رو از مملکت گریزان ، هر کدوم به شکلی می خوان به کشورهای خارجی پناه ببرن از طریق درس و..... چرا با عملکرد خودتون با کشورتون و مردمتون این کارها رو می کنید بجای اصرار روی اشتباهات ، اشتباه خود رو بپذ یرید اصلاح کنید اون دختر خانم رو بردید توجیه کنید و یا امثال اون ، با بیست دقیقه هیچ توجیه نمی شن بذر تحقیر و نفرت هم در دلشون کاشته می شه از دین گریزان می شن چون دین رو به این شکل بهشون معرفی می کنن ، بماند این اتفاق تلخی هم که افتاد که هرگز فراموش نخواهد شد چون پوشش دختر خانم نسبت به عرف جامعه اشکالی نداشت

  • ناشناس
    1

    فقیه شیعه راخودتان میگویید آگاه به مسایل روز باشد ،فقیه شما که حتی به مسایل 1400سال پیش هم آگاه نیست !!کجای فقه و کدام فقیهی گفته زن بی حجاب را مامور مرد(تره غول) میتواند بغل کند ؟؟!!قبلا میگفتند نگاه مرد به زن نا محرم بیفتد ،گناه است چه رسد دست به بدن زن نامحرم زدن ،،،اینها همه در نوشته های رسالات فقها ی دارای رساله آمده بود ،،،،در ضمن قانون خدارا چه کسی نوشته و چه کسی تفسیر میکند ،شما یا فقها و یا ائمه (ص)،آیا کارهای شما از اسلام ناب محمدی (ص)است ؟؟

    نظرات شما -
    • 11

      اینجور زن‌ها خودشون دوست دارن بغل بشن و گرنه زنی که دوست نداشته باشه رعایت می‌کنه مثل خانم‌های محجبه
      چرا کسی اونارو بغل نمی‌کنه

    • ناشناس
      0

      نظرت در مورد شلیر مریوانی چیه؟
      حجابش کامل نبود اما به قیمت جونش جلوی تجاوز ایستاد.

      بفهم چی میگی، انقدر حال بهم زن نباش

  • ناشناس
    1

    فیلم جدید اصلا ببینیددمردم چرا معترض هستن فقط مهسا خدا رحمتش کنه س یا لاپوشانی اختلاس میلیاردی یا فرستادن بجه گدا برای خوشگذرونی یا عارت ایران حسن نصرالله و فاطمیون حرمین مدافع یا جمع کردن پول ایران الکی برای آینده نامعلوم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      برای مشکلات اقتصادی تورم بیکاری اختلاس و دزدی و حیف و میل بیت‌المال اشکالی نداره اعتراض حلال است ....
      اما برای دفاع از بی‌حجابی حرام

    • ناشناس
      4

      4تا انگل که نشد مردم، مردم باید چند ده هزار نفری و صدهزار نفری باشد نه این مزدوران

  • ناشناس
    0

    روزی که دختری رو دستگیر کردید مادرش فریاد می زد نبرید صرع داره باید این اصلاح طلب ها و اصول گراها اگر واقعا مملکتشون رو دوست دارن مردمشون رو دوست دارن متحد جلو این اقدامات می ایستادن تا کار به اینجا نمی رسید یه دختر معصوم به هر دلیلی فوت نمی شد اگر اون روز فریاد اون مادره رو می شنیدید متوجه می شدید که این کارا خروجی مثبتی نداره ، الان هم بجای محکوم کردن همدیگه چاره ای بیندیشی اگر اصولگراها اصرار بر کارشون دارن تمام زنانی که پوششون به مانند مهسا بوده در تمامی شهرهای ایران دستگیر کنید که بیش از نیمی از زنان جامعه رو شامل می شه اون خانواده هم می گن قانون برای همه ست اگر هم متوجه شدید کار کار اشتباهی است از روی لجبازی ادامه ندید و اصلاح کنید بخدا مردم می فهمن کاری ندارن مسئول اصول گراست یا اصلاح طلب مردم به خروجی عملکردشون کار دارن به تاثیری که روی زندگیشان می زاره کار دارن ، لطفا این کارا رو که نتیجه ی مثبت بر مردم نداره ادامه ندید.

  • ناشناس
    1

    لابد دیگر جرایم هم وقتی به مامور نه می‌گویند کاری نداشته باشند تا به امثال تو ب نخورد بفل چی هست مغرض
    اگر خیلی دلت بنده برو اول بیمارستان را جدا کن و زن و مرد کن

  • علی
    0

    گشت ارشاد برای من مرد بزارید دستام خالکوبیه جرات دارین چون الان همه دست جمعی تو خیابون می چرخن مرد زن نیست یخشو بگیرن نمیگه پلیسه یا کیه میزنه دکوراسیون میاره پایین من خودم کله نمیزارم واسه پلیس دیدم با شوکر داشت میزد چند تا بچه ریختن روش زدن لته پار کردن بقیه نگاه میکردن پلیس ها میگم جلو نیومدن خخخخخخخ کیا پلیس کردن وقتی سوسول بکنید پلیس همینه همسال من میکردین نقس ساواک میومدیم یاعلی مرگ بر منافق

    نظرات شما -
    • 0

      حتمی میام ملاقاتت البته وسایل خالکوبی را هم برات میارم 😂😂

  • ...
    1

    من فقط یه سوال از کرباسچی دارم؛
    جناب کرباسچی؛ بالاخره ما نفهمیدیم ماموران گشت ارشاد، زنان رو بغل می کنن تو وان بندازن یا تو ون؟؟
    خخخخخخ
    حواست کجا سیر می کنه برادر؟؟؟
    خخخخخخ

  • ناشناس
    1

    قانون خدا!! چه مهملاتی، خود خدا بهت گفته؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها