تاریخ‌ های مهم پیش رو و تاثیرگذار بر مذاکرات وین

تاریخ های مهم و تاثیرگذار مذاکرات وین را در ادامه بخوانید.

تاریخ‌ های مهم پیش رو و تاثیرگذار بر مذاکرات وین

12 سپتامبر (21 شهریور):

این هفته در وین، نشست دوره‌ای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار خواهد شد.  به نظر نمی رسد که این‌بار شورای حکام بنای صدور قطعنامه علیه ایران را به دلیل آنچه عدم همکاری با آژانس خوانده داشته باشد. این شورا در ماه ژوئن ( خرداد ماه ) قطعنامه ای علیه ایران صادر کرده بود.

19 سپتامبر (28 شهریور):

مقام‌های ارشد کشورها به شمول جو بایدن و احتمالا ابراهیم رئیسی ، رئیس جمهور ایران به منظور شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می شوند.

دولت امریکا تحت فشار شدید جمهوری خواهان برای عدم صدور ویزا برای رئیسی قرار گرفته اما اعلام کرده که مکلف به صدور ویزا برای همه مقام ها بر اساس تعهد داده شده به سازمان ملل به عنوان کشور میزبان است.

1 نوامبر (10 آبان):

اسرائیل پنجمین انتخابات در کمتر از سه سال را برگزار می‌کند. عدم احیای برجام می‌تواند برگ برنده ای برای لاپید در این انتخابات باشد بخصوص که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق این رژیم همواره سیاست های او در مقابل ایران را به باد انتقاد می گرفت.

8 نوامبر (17 آبان):

برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره ایالات متحده که می تواند یک چالش برای برجام باشد. قانونگذاران امریکایی نمی  توانند مانع از احیای برجام شوند اما می توانند مخالفت خود با آن را ثبت کنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سرکاری بس نیست .هنوز امیددارید مردما سر کار بذارید .عجب رویی دارید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها