رسانه های حامی دولت، زیر پای رستم قاسمی را خالی می کنند؟

در شرایطی که رستم قاسمی، وزیر راه به دلیل بازداشت یگی از مشاورانش، زیر فشار قرار دارد، رسانه های حامی دولت او را بخاطر یک ناکارآمدی دیگر به توپ انتقاد بستند.

رسانه های حامی دولت، زیر پای رستم قاسمی را خالی می کنند؟

مشکلات سفر هوایی به عراق برای شرکت در مراسم اربعین، بهانه ای است برای حمله به وزیر راه و شهرسازی.

خبرگزاری فارس خبر داد با وجود اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری مبنی بر عرضه بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی 15 تا 30 شهریور از ساعت هشت صبح دیروز، بررسی‌ها حاکی از بروز اختلال در سایت اغلب شرکت‌های هواپیمایی دارد.

سازمان هواپیمایی کشوری عرضه بلیت پروازهای اربعین را فقط از طریق سایت شرکت‌ها و دفاتر مرکزی آنها مجاز دانسته و کاربران زیادی برای تهیه بلیت به سایت شرکت‌های هواپیمایی مراجعه کرده‌اند که افزایش تقاضا موجب از دسترس خارج شدن سایت‌های اغلب شرکت‌ها شده یا در اغلب سایت شرکت‌ها اعلام می‌کنند که بلیت موجود نیست.

در حالی که طبق تأکید سازمان هواپیمایی عرضه بلیت پروازهای اربعین فقط از طریق سایت شرکت‌های هواپیمایی و دفاتر مرکزی خواهد بود و آژانس‌ها و اپلیکیشین‌ها مشارکتی در عرضه ندارند که یکی از دلائل قفل شدن سایت‌هاست اما از آن طرف گسترش دفاتر و سایت‌های فروش غیرمعتبر، بازار سیاه ایجاد می‌کند.

اختلال سایت‌ها و ادعای مدیران

همچنین خبرگزاری مهر گزارش داد در حالی که شرکت هواپیمایی هما از آغاز فروش حضوری بلیت پروازهای اربعین خبر داده بود؛ دفتر این شرکت در خیابان استاد نجات‌اللهی تهران به روی زائران بسته شده بود. بررسی‌های میدانی روز گذشته هم نشان داد که در مقابل دفتر فروش بلیت پروازهای اربعین در خیابان استاد نجات‌اللهی تهران، جمعیت نسبتاً قابل ملاحظه‌ای جمع شده بودند.

به‌ هر حال فروش اینترنتی بلیت پروازهای اربعین بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین از ساعت هشت صبح دیروز شنبه ۱۲ شهریور با نرخ هر نفر رفت و برگشت شش میلیون تومان آغاز شد.

همچنین بر اساس ابلاغ وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت‌های هواپیمایی، فروش بلیت چارتری در ایام پروازهای اربعین شامل ۱۵ تا ۳۰ شهریور ممنوع است و سازمان هواپیمایی مجوز به پروازهایی که چارتری یا بالاتر از شش میلیون تومان باشد را نمی‌دهد.

این در حالی است که وب‌سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی که برای فروش پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند، «ناموجود» بودن بلیت برای روزهای ۱۵ تا ۳۰ شهریور را اعلام می‌کنند. از سوی دیگر برخی وب‌سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما اقدام به فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت یک طرفه (فقط رفت) شش میلیون تومان می‌کنند. حال آنکه براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، بلیت پروازهای یک‌طرفه اربعین می‌بایست به قیمت سه میلیون تومان عرضه شود. برخی ایرلاین‌ها نیز علاوه ‌بر اینکه بلیت پروازهای اربعین در بازه زمانی ۱۵ تا ۳۰ شهریور را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌کنند و فروش چارتری را هم علی‌رغم ممنوعیت آن در دستور کار قرار داده‌اند.

در همین حال، معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری هم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با ادعای این‌ که فروش پروازهای اربعین بدون اختلال در حال انجام است، گفت: حمل‌ونقل هوایی حداکثر می‌تواند ۱۰۰ هزار تقاضا را پوشش دهد. فروش بلیت پروازهای اربعین همچنان ادامه دارد و در زمان حاضر سه شرکت ایرتور، آتا و قشم‌ایر در حال فروش بلیت پروازهای اربعین هستند. شرکت‌ها همچنان در حال فروش بلیت پروازهای اربعین هستند و اختلالی در این روند به وجود نیامده است(!)

حسن خوشخو با ادعای این‌که عملکرد شرکت‌های هواپیمایی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری در حال رصد است، افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته حدود پنج میلیون نفر در اربعین امسال به عراق سفر می‌کنند. اگر فقط 10 درصد برای بخش هوایی درخواست داشته باشند حدود 500 هزار نفر می‌شود. این در حالی است که صنعت بیشتر از 100 هزار تقاضا را نمی‌تواند پاسخ دهد.

روزنامه های کیهان و خراسان و همشهری نیز در شماره امروز خود به نابسامانی در پروازهای اربعین پرداخته اند.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    رستم فقط دنبال پول است

  • ناشناس
    0

    چاقو دسته خودشو نمی‌برد!!!!!!این روزنامه ها اگر در مورد دزدی مکارم شیرازی حرف زدند در مورد چیزهای دیگه هم حرف میزنند!!!!!!

  • ناشناس
    0

    خانم مشاورشون محجبه بودند یا بی حجاب ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها