وزیر راه در جلسه معاون اول آفتابی شد/ افکار عمومی در انتظار شفاف سازی پرونده فساد در وزارت راه و شهرسازی

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی پس از مدت‌ها غیبت در محل کار خود و اتشار خبر بستری شدن در بیمارستان و جراحی ستون فقراتش، سرانجام عصر شنبه در جلسه شورای عالی مسکن به ریاست مخبر، معاون اول رییس جمهور شرکت کرد.

وزیر راه در جلسه معاون اول آفتابی شد/ افکار عمومی در انتظار شفاف سازی پرونده فساد در وزارت راه و شهرسازی

همزمانی غیبت طولانی وی با رسانه ای شدن بازداشت مشاور و بازرس ویژه رستم قاسمی به اتهام فسادمالی و دریافت رشوه یورویی ، از سویی و عملکرد ناموفق وزیر راه و شهرسازی در پیشبرد وعده کلیدی رئیسی برای ساخت سالانه یک میلیون مسکن از سوی دیگر و نیز جهش خیره کننده اجاره بها موجب شده تا رسانه ها ، خبر استعفا یا برکناری رستم قاسمی را منتشر کنند.

یکی از مطالبات جدی منتقدان وزیر راه و شهرسازی ، شفاف سازی موارد اتهامی مشاور و بازرس ویژه و یرخی دیگر از مدیران در مظان اتهام وزارتخانه از سوی رستم قاسمی است .

باتوجه به بازتاب گسترده بازداشت یک مقام عالیرتبه وزارت راه و شهرسازی نزد افکارعمومی ، کارشناسان معتقدند ، رستم قاسمی ، نمی تواند با سکوت این پرونده فساد ر بدرقه کرده و از خود سلب مسئولیت کند و ناچار به اعلام موضع خواهد شد و البته برای توجیه افکار عمومی ، کار بسیار دشواری خواهد داشت.

همچنین باتوجه به تاکیدهای مکرر رئیسی در زمینه پاکدستی مدیران دولت سیزدهم و عزم آنان برای مبارزه با فساد مالی، رئیسی نیز باید پا به میدان گذارد و احتمالا ، این بازداشت را نشانه ای از خط قرمز نداشتن دولت برای مبارزه با فساد معرفی کند.

در این میان ، قضاوت افکارعمومی به جمع بندی میزان باورپذیری توضیحات مقامات دولتی و مهم تر از آن ، اطلاع از محتوای پرونده و ابعاد اتهامات بستگی خواهد داشت.

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    1

    بابا جمع کنید این بساط را ،،،، فیلم شدیم خب به رستم هم این را پیشنهاد میدادند می‌رفت سر قرار ،، از چهار میلیون مسکن چه خبر

    نظرات شما -
    • کدخدا
      1

      از دم همشون همینن حالا تق این درومده شانسش بوده.

      جالبه دارم فکر میکنم رستم با وزارت نفت چکا کرده اونجا که تو پول نفت غلت میزده

  • ناشناس
    0

    الان ماست کیلویی چند است ؟
    چقدر ماست صرف پرونده 92 هزار میلیارد شد ؟
    ایم موضوع چقدر ماست میبرد ؟
    سلطان ماست کیست ؟
    درآمد ماست مالی چقدر است ؟
    ماست مالی جز معروف است یا منکر ؟
    برای ماست مالی حجاب واجب است ؟

  • محمود
    1

    اگر راست میگید وزیر را بازداشت کنید

  • رضا
    1

    آن دولت پاکدستی که جناب رئیسی از آن صحبت می کرد کو وکجاست چرا برخورد نمی شود

    نظرات شما -
    • کلاغ پر
      0

      مصلحت نیست بصیرت داشته باش حکومت حفظ بشه .....انشاالله اون دنیا به حسابش رسیدگی میکنند...بقول عمروعاص هر وقت عرضه کاری نداشتید بندازید گردن خدا که خودش جزاشو میده .....

  • صنمی
    0

    اتفاقا در آفتاب سوخته ، شاید آفتاب می گرفته

  • ناشناس
    0

    ما که منتظر نیستیم چون شفاف سازیهاشون کما فی السابق جز توهین به شعور مردم نیست .

  • ناشناس
    0

    اتفاقا 90 درصد این افراد که با تظاهر و دورویی به مقام رسیده اند . آمادگی هر تخلف مالی و اخلاقی دارند

  • فواد ری
    0

    اگر در این کشور طاعون زده عدالتی می بود این فرد می بایست در ارتباط با پرونده های بابک زنجانی و دکل خوران بازداشت می شد چرا که خالق اصلی ان کیس ها بود ونه تنها دستگیر نشد که مجددا وزیر هم شد ان هم در دولتی که شعارش پاکدستی بود !؟ البته گلایه ای هم نیست چون شعارش پاکدستی بود ولی ....

  • ناشناس
    0

    الان همه ناهیان از منکر ، لال شده اند یا همه شریک و مبتلا به همین مرض هستند ؟

  • ناشناس
    0

    جریان دزدی در کشاورزی که ظاهراً ماست مالی شد!!!!!!حالا باید دید در وزارت راه چه میشود

  • علی
    0

    اون وقتی باید از رستم قاسمی انتقاد می کردید که ایشان مثل دولتی های قبل از دستگیری کارکنانشون جلو گیری میکردن و میگفتن اگه اونها رو دستگیر کنید ما از فردا سر کار نمی آئیم و کار کشور و حوزه مسئولیت خود را لنگ می گذاشتن. باید از این مدیر تشکر کرد که دست نهادهای نظارتی رو برای عمل به وظیفه شان باز گذاشته. در اصل شما باید از امثال ایشان تشکر کنید. چی شده که جای آدم سالم و مجرم رو جابجا کردید و ژست حق طلبانه گرفتید

  • خان
    0

    به این آقازاده دست نزنید فردا همه چیز حرام میشه

  • ناشناس
    0

    خر خودتونید همدستان .میگید افکار عمومی منتظره که زمینه رااماده کنید فردا هر چرندی گفتند مردم بپذیرند ؟ تا خالا روشنگریشون مگه غیر از یه مشت یاوه وتوهین به شعور مردم بوده ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها