نامه سرگشاده همسر مصطفی تاجزاده به رئیس قوه قضاییه

همسر سید مصطفی تاجزاده در نامه ای به رییس قوه قضاییه نوشت: اینجانب ضمن اعلام بی خبری محض از همسر عزیزم‌ که صرفا به دلیل بیان دیدگاه های منتقدانه خود مورد قهر و‌ غضب قرار گرفته و خود و‌ خانواده اش پیش از هرگونه محاکمه عادلانه محکوم به مجازات های ناعادلانه شده اند، دادخواهی خود را خدمت شما و عموم هموطنان عزیزم عرضه می دارم.

نامه سرگشاده همسر مصطفی تاجزاده به رئیس قوه قضاییه

متن نامه خانم فخرالسادات محتشمی پور همسر سید مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب که در اختیار جماران قرار گرفته، بدین شرح است:

رئیس محترم قوه قضائیه

جناب آقای محسنی اژه ای

با سلام

مطلعید که همسرم سید مصطفی تاجزاده شامگاه جمعه ۱۷ تیرماه با هجوم تعداد زیادی از مأمورین امنیتی سپاه در  منزلمان بازداشت شد (در حالیکه بازداشت در شب استثنائی است که درموارد معین و مشخص اعمال میگردد و به زعم اتفاق حقوقدانان خلاف قاعده بوده و مشمول همسر اینجانب نمیگردد) و از آن تاریخ تاکنون در سلول انفرادی دوالف محروم از حقوق اولیه اش (نظیر ملاقات و تماس تلفنی و سایر موارد)به سر می برد.

از آنجا که احیاء و برقراری حقوق فرد تحت نظر و بازداشتی یا نگرانی ها و بی خبری های خانواده زندانی از جمله مواردی است که با ایام تعطیلات تباین ندارد ناگزیر دست به قلم شدم تا نگرانی شدید خود و خانواده همسر عزیزم، سید مصطفی تاجزاده را از بی توجهی دستگاه قضا نسبت به وضعیت سلامت ایشان اعلام کنم که به تشخیص پزشکان متخصص در معرض مخاطره جدی قرار دارد.

جناب آقای اژه ای

یادآور می شود نامه هشدارآمیز انجمن اسلامی جامعه پزشکی مبنی بر احتمال مخاطرات جدی قلبی و‌عروقی برای همسر روزه دارم با توجه به بیماری فشارخون بالا در تاریخ ۲۴ مردادماه، یعنی پس از  ۳۷ روز بازداشت انفرادی و ۲۴ روز روزه داری اعتراضی ایشان نسبت به روند غیرقانونی بازداشتش، به دست شما رسیده است. و با کمال تأسف طی این ۵ روز هیچ واکنش رسمی از ناحیه دستگاه قضایی و مسئولین مربوطه در پاسخ به این هشدار و درخواست انسانی، حقوقی و‌شرعی مندرج در نامه نشان داده نشده است.

رئیس محترم قوه قضائیه

اینجانب ضمن اعلام بی خبری محض از همسر عزیزم‌ که صرفا به دلیل بیان دیدگاه های منتقدانه خود مورد قهر و‌ غضب قرار گرفته و خود و‌ خانواده اش پیش از هرگونه محاکمه عادلانه محکوم به مجازات های ناعادلانه شده اند، دادخواهی خود را خدمت شما و عموم هموطنان عزیزم عرضه می دارم.

بدیهی است ادامه بی اعتنایی به هشدارهای پزشکی و‌ تبعات مخاطره آمیز آن برعهده شماست که بارها بر استقلال دستگاه قضا و‌توجه به حقوق زندانیان تأکید داشته اید.

فخرالسادات محتشمی پور

همسر آزاده دربند سید مصطفی تاجزاده

۲۸ مرداد ۱۴۰۱

منبع: جماران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • محسن
    16

    بهتر است حضرات قضاییه بدانند که دکتر سید مصطفی تاجزاده به هیچ وجه تنها نیست..بارها و بارها از طرف عالی ترین مقام رسمی جمهوری اسلامی ایران اعلام شده که (این دروغ است که کسی را به خاطر ابراز عقیده و نظر زندانی کنند..مگر اینکه خلاف قانون کرده باشد) از آن پس، عده ای به صرافت انگ ها و اتهامات واهی ( و ظاهرا قانونی ) مثل اقدام علیه امنیت ملی و نشر اکاذیب و غیره بر روی کسانی که تنها گناهشان فریاد دیدگاه ها و نظراتشان بوده است افتادند ..ما هم از قوه قضاییه خواستار آزادی این بزرگ مرد شریف و آزاد ، متفکری هوشمند، پایبند به یکپارچکی ایران و ایستاده در برابر هر گونه خشونت در جامعه، ومخالف سرسخت نظام پادشاهی و براندازی هستیم.( عضو کوچکی از جریان بزرگی به نام اصلاحات که بارها و بارها نشان داده که میلیون ها نفر را در ایران همگام خود کرده است..حتی وقتی که سرمستی تندروها در 84 را بعد از چند سال سر آنها پرانده است )

    نظرات شما -
    • به محسن
      20

      جرمش در براندازي ثابت شده و در دادگاه در مقابل اتهامات وارده لال شده بود . شما چرا كاسه داغ تر از آش شدي و ميخواهي اين ملعون را تطهير كني . اينهمه طرفداري از يك مجرم امنيتي نوبره

    • علی
      13

      آقا محسن بهتر است به جای آسمان و ریسمان بافتن خواستار محاکمه ایشان شوید تا اگر بی گناه است آزاد و اگر گناهکار است محکوم شود . عده شما اگر از میلیارد هم بگذرد فرقی ندارد . شما اگر از جرم ایشان خبر داری و مینویسی بزرگ مرد که هیچ شما هم شریک جرم هستی حتی اگر در این دنیا محاکمه نشوی چون بارها شنیده ایم هر کس کار کسی را تایید و یا رد کند در آخرت باید پاسخگو بوده و گوئیا خودش آن جرم را مرتکب شده و اگر از جرم ایشان مطلع نیستید بهتر است فقط سکوت کرده تا ایشان محاکمه شود.در قسمتی از نوشته خود فرمودیدجریان اصلاح میلیونها نفر را هم گام خود کرده است. اشتباه متوجه شدید. مردم با صحبتهای قشنگ شما همراه شدند نه با عملکرد ضعیف شما. مردم با هیچ کس عهد اخوت نبسته اند چه با اصلاح طلبها و چه با دیگر گرو هها.. یادت باشه همیشه حق با طرفی که عده اش بیشتره است نیست و بعید میدانم شما این واضحات را ندانید مگر اینکه دنبال شانتاژ کردن باشید که البته دنیا زود گذر است

    • به محسن
      19

      واقعا روتون میشه حتی کلمه اصلاحات رو به زبون بیارید چه برسه به دفاع.یه نگاه به عملکردتون به خصوص تو دولت روحانی بندازید. راستی یه سوال شیمون پرز رئیس وقت رژیم صهیونیستی سال ۸۸ گفت اصلاح طلب ها سرمایه ما در ایران هستند.و هیچ اصلاح طلبی مرزبندی خودشو با این جمله اعلام نکرد.نظرتو چیه؟؟؟؟

    • 7

      علی و به محسن، شما یک نفرید.
      چطوریه که شما همیشه میگید اسرائیل دروغگوئه و دوز و کلک داره، حتی میگید اسمش هم جعلیه و بهش نمیگید اسرائیل، میگید رژیم صهیونسیتی، اما اینجا حرفش رو باور کردید؟

    • به ناشناس ۸:۵۰
      8

      جواب سوال منو بده.نظرت راجب این جمله پرز چیه؟البته جواب برای من کاملا روشن.اگه سران رژیم منحوس صهیونیستی یه جمله درست تو عمرشان گفته باشن همینه.حالا یه سوال دیگه نظرت درمورد نامه هایی که سران اصلاحات به صورت آشکار و نهان به آمریکایی ها و ...میزدند که ایران رو تحریم کنید چیه؟؟؟؟اسنادش هم که موجود

    • ایرونی
      1

      به محسن....اون شاه بی عرضه خیلی دل بزرگی داشت که شماهارو برانداز خطاب وبرخورد نمیکرد وشما طاقت دو کلمه حرف حساب یا بی حسابو ندارید خداییش این تاجزاده مفلوک چطور وباچه ابزاری میتونه شمارو ساقط کنه نه در فرانسه ساکن هست نه انگلیس حامیشه نه امریک با سکوتش حمایتش میکنه نه.........یه بهونه دیگه بیارد....

    • محسن
      0

      واقعا مضحکه..شما میفرمایید جرمش در براندازی ثابت شده است..اصلا این مورد جزء موارد اتهامی هم نبوده ..آدم اصلا نمیدونه برای چی باید با شما بحث کنه که متاسفانه حتی اطلاعی از پرونده ندارید..بعد جنابعالی حکمش هم صادر کردی..جالبه..درضمن اینکه این که سکوت کرد دلیلش این بود که گفته بود اگر عدالت دارید و پرونده شکایتی که از جنتی کردم ( بیش از 20 سال پیش به اتهام تقلب در انتخابات مجلس ششم) رو رسیدگی کنید ، من هم به دادگاه میآم..اگر نه.. بدانید که مرا به زور بردند و من (نه اینکه پاسخی ندارم) بلکه در دادگاه سکوت میکنم..درضمن اگر دفاع از ایشون جرم است باشه بسم الله..ایشان تنها نیست..بنده هم تنها نیستم..واژه ملعون هم به کار بردید نگاهی به واقعیت بیندازید ببینید شایسته چه کسانی است..

    • محسن
      0

      بنده اصلا یه پیشنهاد دیگه دارم خدمت شما که فرمودید جرم براندازیش اثبات شده ( در حالی که عرض کردم اصلا جزء موارد اتهامیش نبوده) شما برو توی یوتیوب ..مناظره تاجزاده با مثلا مراد ویسی( برانداز هست) رو سرچ کن..حدود شیش ساعت هست..ببین تاجزاده مقابل گفتمان براندازی چجوری ایستاده ..اونوقت ببین شما چجوری به تاجزاده اتهام براندازی میزنید؟ اون دوستی هم که اون پایین گفته من باید از امام زمان خجالت بکشم..نه.. اون کسی که اون منحرفی رو بخشید که دست هرزه های کلیسا رو از پشت بسته بود ، باید از امام زمان خجالت بکشه..

    • محسن
      0

      علی آقا مشکل شما این هست که هر وقت لازم میشود به 98.2 درصد (آری) به جمهوری اسلامی استناد میکنید و هر وقت در اقلیت قرار میگیرید به 64 بار که در قرآن اکثریت را نکوهش کرده استناد میکنید..با این فرمول شما پس همان 1.8 درصد که (نه) گفتند بر حق بودند..این مصداق همان آیه است که ( آنگونه قرآن را میخوانند که به سود ایشان است) درثانی اگر جریان اصلاحات دولتی داشت که در آن سنگ اندازی نمیکردند امروز زبان شما برای ما اینقدر دراز نبود..گر چه هنوز هم مهمترین مسئله مردم که معیشت است ( که خبر تاسف آور خودکشی کارمند صدا و سیما در همین خبر فوری امروز را میبینید، یک نمونه از آن هست) بدانید که دولت اصلاحات( خاتمی) تا امروز بهترین کارنامه اقتصادی را دارد..

    • محسن
      0

      علی آقا امنیت برای من و شمای ایرانی چیست؟اینکه رژیم صهیونیستی اسناد محرمانه را ببرد یا خرابکاری در مراکز هسته ای کند یا دانشمندان یا رزمندگان ما را در ایران شهید کند کک دوستان نمیگزد..آنوقت چهار تا توییت یا چهار تا مناظره ، امنیت ملی را به خطر انداخته؟ اتفاقا مشکل بنده حقیر با شما همین جاست..بله اگر کسی واقعا اقدام علیه امنیت ملی کند ما هم مقابل او هستیم..ولی قطعا بنده و شما هم باید در کنار کسانی باشیم که تنها به خاطر زبان سرخشان به آن ها اتهامات واهی مثل نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی میزنند..

    • ایرانی آباد و آزاد
      0

      این ففط منتقد بود و معترض بود و حرکتی علیه کشور و امنیت ملی نکرده به پرونده غارت و چپاول و اختلاس فولاد مبارکه ورود کنید اگر قوه قضائیه مستقل و نترس و آزاده و مردمی است... مردم از تاج زاده ناراحت نیستند از این دزدی ها به خصوص امثال فولاد مبارکه ناراحتند و حقشان ضایع شده !!

  • ناشناس
    20

    خطر طوسی کاملا جدیست

    نظرات شما -
    • محسن
      11

      بارها جواب هتاکی تو را دادم.عجب از خبر فوری که موهنات تو را نشر و جواب بنده را به زباله دان میفرستدیا کسی که همین الان نظر داد ولی چون اسم یکی از مقامات را برده بود سریع حذفش کردند..باز میگویم..ملایم تر میگویم..خطر این فردی که میگویی برای شما و اطرافیانتان که به هوای تحصیل علم دین روانه میشوند (جدی) است..نه برای کسی که در شهامت و شجاعت ابراز عقیده در آزادی به اندازه سر سوزنی از او در وجود هتاکان و هرزه زبانانی مثل تو نیست..

    • به محسن
      6

      بچه ها اين محسن خود تاج زاده هست

    • علی
      4

      جناب آقای ناشناس. گناه شخص رو که پای جمع نمی نویسند.اگه نظری صحبت خودت رو ارائه بده. و در جواب محسن که فرمودند کسانی که برای تحصیل علم روانه میشوند خطر جدی است از محضر امام زمان خجالت نکشیدند. این روزها محرم است از امام حسین شرم نکردید.اگر کسی حرف بی ربطی زد شما چکار به اعتقادات مردم دارید

    • محسن
      2

      شما که میفرمایید (بچه ها این محسن خود تاجزاده است) میدونید الان تاجزاده در انفرادی هست و غیر از کتب شهید مطهری اجازه دریافت چیز دیگه ای رو نداره..اونوقت با لپ تاپ و اینترنت نشسته کامنت میگذاره؟ بله من هم تاجزاده هستم و تاجزاده ها زیاد هستند..بدانید وقتی کسی را غیر منصفانه بازداشت کنید و اتهامات واهی بزنید باعث نشر بیشتر عقاید و محبوبیت بیشتر او خواهید شد..همچنان که بعد از بازداشت ایشان، بهزاد نبوی گفت: تفنگ تاجزاده بر زمین نمی ماند..

  • مظفری
    32

    تاجزاده در صف لشکریان یزید در مقابل خیمه حسین وایساده. باید مجازات دنیوی و در آخرت مجازات معنوی گردد.

    نظرات شما -
    • محسن
      5

      یزید حاکم بود و صاحب لشکر..حسین (ع) و حسینیان اندک بودند و در حصر ..جز به صلاح ملک سخن نمیگفتند و آنها را مجبور کردند یا بجنگید یا ولایت ظلم بپذیرید..تو خود قیاس کن از این مصداقی که خود برشمردی..

    • به مظفری بسیجی
      8

      آقای مظفری بسیجی ساندیس خور

    • .
      11

      اونايي كه به بسيجي سانديس خور ميگن خودشون عرق خور وطن فروش مزدور هستند

    • به به مظفری بسیجی
      8


      اولا اینکه یه کم خلاقیت داشته باش
      میای زیر کامنت همه جواب می زاری ساندیس خور.
      درثانی آدم ساندیس مملکتشو بخوره بهتر از اینکه مثل تو امثال تو ...

    • ناشناس
      2

      دوست عزیز اصلا این حکومت ایران را امام حسین مقایسه نکن که این حکومت از شمرویزید بدتر هست تاجزاده ومیرحسین ورفسنجانی ودیگرانشون همشون مثل هم هستند وکسی بفکر مردم زجر کشیده ایران نیست که اگر یک درصد بفکر مردم بودند قیمتها اینجوری نبود

    • محسن
      0

      بنده اصلا این حکومت رو با حکومت یزید مقایسه نکردم..این جناب مظفری خواست جای ظالم و مظلوم رو عوض کنه..من هم توصیفی از حکومت و سپاه یزید و شرایط امام حسین و یارانش کردم و فقط خواستم بگویم که اگر قرار است اینگونه قیاس کنید ..حالا خودتان مصادیقش رو پیدا کنید..

  • محمد
    8

    خواهر محترمه فکر نکنم قاضی بازپرس مامور ویا هرکسی که دراین امور خدمت میکند به ناحق کسی را بازداشت کنند اینقدر افراد هستن که از بام تا شما به نظاام اراجیف می بافند وکسی هم کاری به کارشان ندارد شاید خدای ناکرده همسر شما کاری کرده که دردام است مطمئن باشید اگر مسئله خیلی بزرگ نباشد آزاد خواهد شد

  • ناشناس
    3

    اینو و اخوندی ۱۶ سال سکان اجرایی دستشون
    بود یک لونه مرغ برای مستاجرین نساختن فقط حرف
    مفت و گنده گویی و ادعای روشنفکری در اوردن
    الان هم کلی دلار دارن حسرت خرج کردن در
    لاس و گاس به دلشون میمونه

  • ناشناس
    6

    یک تار موی احمدی قهرمان که چهار ساله
    سه میلیون واحد مسکونی برای مستاجرین
    ساخت به تمام اصلاح طلبان مفت خور می ارزد
    دکتر ریسی هم تمام دغدغه اش مردم کم برخوردار
    خصوصا مستاجرین است پاینده باد ریسی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      آخ آخ پس دغدغه ش اینه و امسال کرایه خونه ها سه برابر شد؟!!

    • .
      6

      مغز نداری رییسی شیش کلاسه برات نون شده واسه بقیه گدا گرسنه تحویل دادن همه رو کردن رییسی چه مقامی بهت داده ساندیس مفت خور

  • ناشناس
    8

    نامه يك قلدر به قوه قضاييه

  • حسين
    9

    اين خانم همچين نامه زده و هياهو راه انداخته انگار مملكت پشت قباله ايشونه . همچين كساني در مقابل قانون گريزي خود چنان مدعي اند كه گويا مملكت به ايشان بدهكار است و سهم خواهي و خود بزرگ بيني جزو ذات ايشان شده است در حاليكه از خوبي نظام است كه ياغي و مجرم در هر طبقه اي در برابر قانون يكسان هستند همانطور كه دزدن و مختلصين در دادگاه علنا محاكمه ميشوند .

    نظرات شما -
    • به حسین
      3

      حسین جان خودت مردم نیستی بسیجی هستی ساندیس خور

    • حسين
      0

      با افتخار بسيجيم . مثل تو انگل اجتماع نيستم كه همه را مزدور ميخواني

    • .
      0

      منافق كمپ آلباني نشين مثل اينكه سوزنت روي مزدور گير كرده . كافر همه را به كيش خود خواند . خودت مزدوري وطن فروش

  • محمد
    6

    عنوان سید اکسیری است معادل شوالیه که مواهب بیشماری برای عده کثیری به ارمغان آورده.سید باش و به ایران خیانت کن هیچ اتفاقی برایت نمی افتد مثل سید ابوالحسن بنی صدر.سید میر حسین موسوی .سید اسدالله علم حتی خاندان پهلوی هم سید بوده اند.

    نظرات شما -
    • 0

      سيد محمد خاتمي ، سيد حسن روحاني و ...

  • علی
    4

    هرکسی که غیر حرف اینها بزند و اعتراض کند کافر و خاین و برانداز حساب می شودوالسلام تمام.چرا چون دارند چپاول می کنند

  • ناشناس
    0

    آیا این حرفها در گوش یک روستایی که هر کاری بخواهد درجهت خواست حکام انجام می‌دهد فرو میرود؟خیر

    نظرات شما -
    • محسن
      1

      اتفاقا باید دست اون روستایی رو بوسید..و تلاش کرد زندگی بهتری برای او فراهم کرد..نه اینکه با سیاست های غلط، باعث بشویم (مثلا) سموم بی کیفیت چینی را به او غالب کنند که در کشاورزی و محصول و درامد او تاثیر منفی بگذارد..

  • ناشناس
    0

    هر کسی اعتراض کنه میشه اغتشاشگر و ....اونی که صداش در نمیاد مزدور و وطن فروشه و قابچین رژیم هست و آزاد هرغلطی بکنه؟!! بچاپید و به غارت ببرید که وقت تنگ است ظلم پایدار نیست و طوفان نزدیک

    نظرات شما -
    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس طوفان نزدیک یعنی هیچ وقت

  • به محسن
    0

    داداش بيكاري برات كار جور كنيم . اين اراجيف چيه مينويسي فقط بدرد خودت ميخوره معلوم نيست تاج زاده چي بهت داده خوردي جوگير شدي

  • ناشناس
    0

    خوردن از سفره انقلاب و پشت پا زدن به آن و طلب سهم خواهی و خود بزرگ بینی از خصوصیات جماعت پرمدعای اصلاح طلب هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها