روزنامه رسالت:

تاج زاده و حجاریان با یک عضو سیا ارتباط داشتند

اصلاح‌طلبان با راهبرد دیو و پری در انتخابات شرکت می‌کنند وقتی طرفداران آنها به این نتیجه رسیدند آنها پری نیستند به نامزد آنها رأی ندادند چون از قبل رقیب خود را «دیو» معرفی کرده بودند نتیجه کار کاهش مشارکت شد.

تاج زاده و حجاریان با یک عضو سیا ارتباط داشتند

روزنامه رسالت نوشت: یحیی کیان تاج‌بخش، عضو سیا و مشاور بنیاد سوروس از محکومین فتنه ۸۸ در اعترافات خود در دادگاه که به عنوان دفاعیه مطرح کرده، از شناسایی و جذب نخبگان، شبکه‌سازی و نهادسازی، راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی در معاونت سیاسی وزارت کشور زمان آقای خاتمی یاد می‌کند.

او می‌گوید: مشروعیت‌زدایی و اعتبارزدایی از جمهوری اسلامی را از طریق حمله به پایه‌ها و ستون‌های نظام و نافرمانی مدنی شروع کردیم.

او از نحوه آشنایی خود با مصطفی تاجزاده که آن زمان در معاونت سیاسی وزیر کشور بود خبر می‌دهد و همکاری‌هایی را در این زمینه یادآور می‌شود. مأموریت او افزایش سرمایه اجتماعی کسانی که در ایران به ترویج و تعمیق تفکر غربی می‌اندیشند، بود. نظریه او در مورد افزایش سرمایه اجتماعی مورد توجه سعید حجاریان و تاجزاده قرار می‌گیرد و او از ارتباط خود با سعید حجاریان که آن زمان در مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بود نیز پرده برمی‌دارد.

امروز اصلاح‌طلبان به روزگاری افتاده‌اند که تمام سرمایه اجتماعی خود را در انتخابات گذشته که به پای روحانی ریخته بودند از دست رفته می‌بینند . آنها گرفتار ۶ بحران هستند که در آن دست و پا می‌زنند.

۱- بحران گفتمان ۲- بحران اندیشگی ۳- بحران بی‌آیندگی ۴- بحران مقبولیت ۵- بحران مشروعیت ۶- بحران کارآمدی

آنها فکر می‌کنند می‌توانند هزینه‌های خسارت‌بار از دست دادن سرمایه اجتماعی خود را به حساب رقبای خود بگذارند. آنها برای توجیه این بحران‌ها مقولاتی چون حمله به نظارت استصوابی ، طرح رفراندوم، آزادی و خلق دو قطبی‌های کاذب و … را در دستور کار دارند. فکر می‌کنند این بیراهه‌روی برای آنها تولید سرمایه اجتماعی می‌کند.

سردمداران جریان اصلاح‌طلبی هنوز نفهمیدند چه کلاهی سرشان رفته است .آمریکایی‌ها با پروژه آنوکراسی سرمایه اجتماعی آنها را به عنوان یک ضلع رقابت به باد داده‌اند حالا آمدند سراغ ضلع دیگر با تحریم اقتصادی و تهاجم فرهنگی و تهاجم سیاسی و دیپلماتیک؛ سرمایه اجتماعی این ضلع را هم ضایع کنند و تیر خلاص به «جمهوریت» و «مردم‌سالاری دینی» بزنند. این فرمول را در مشروطه و نهضت ملی عمل کردند و جواب داد و فکر می‌کنند در انقلاب اسلامی هم جواب می‌دهد.

اصلاح‌طلبان در بحث‌های کلاب‌هاوسی خود گاهی موضوع مشارکت ۴۸ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیراهن عثمان کرده‌اند تا مشروعیت مردمی دولت را زیر سؤال ببرند.

آنها اولا: فراموش کردند انتخابات ریاست جمهوری زیر سیطره بیماری کرونا با تلفات سه رقمی برگزار شد. ثانیا : جریان اصلاحات با تمام توان به صحنه آمدند و از نامزد خود- همتی- حمایت کردند. جریان اصلاح‌طلب علی‌رغم حمایت صددرصدی از همتی نتوانست طرفداران خود را به دلیل عملکرد بد دولت مورد حمایت خود یعنی روحانی را به پای صندوق‌های رأی بیاورد. آنها عوض آنکه خود را مذمت کنند که چرا به غرب اعتماد کردند و افتضاح برجام و دستاورد تقریبا هیچ آن را در کارنامه خود گذاشتند ، رقیب خود را به بهانه کاهش مشارکت به شماتت گرفته‌اند.

آنها با راهبرد دیو و پری در انتخابات شرکت می‌کنند وقتی طرفداران آنها به این نتیجه رسیدند آنها پری نیستند به نامزد آنها رأی ندادند چون از قبل رقیب خود را «دیو» معرفی کرده بودند نتیجه کار کاهش مشارکت شد. آنها در فرآیند شکل‌گیری «آنوکراسی» به جای «دموکراسی» درست در اجرای توطئه‌های آمریکا نقش‌آفرینی می‌کنند.

اصلاح‌طلبان از ابتدای پیدایش در سپهر سیاست ایران هرگز به این سؤال پاسخ ندادند که چه چیز را می‌خواهند اصلاح کنند؟ مبنای آسیب‌شناسی آنها چیست؟ آنها بدون اینکه توضیحی در مورد نسبت خود با دین و انقلاب و نظام بدهند بر طبل اصلاحات می‌کوبند. آنها ۴ دولت از ۵ دولت پس از انقلاب را در دست داشتند اما برای از بین بردن فقر، فساد و تبعیض هیچ‌گاه راه حلی ارائه نکردند.

اوایل سال‌های حکومت خاتمی یک کارگاه آموزشی در معاونت سیاسی وزارت کشور در زمان تصدی تاج‌زاده دائر کردند که سعید حجاریان آن‌را اداره می‌کرد. یحیی کیان تاج بخش و حسین بشیریه در این نشست‌ها شرکت می‌کردند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 61
  • ناشناس
    3

    عجب تحلیل آبکی و دروغینی! کاهش مشارکت مردم در انتخابات و دیگر مناسبتهای ملی و مذهبی به اصل و ساختار حاکمیت و همچنین عملکرد سیاسی آن باز می گردد و نه جناح بندی و دسته بندی های سیاسی درونی آن! اگر اعتماد مردم کاهش چشمگیر پیدا کرده است این کاهش اعتماد در اصل حاکمیت و موجودیت نظام تبلور و عینیت یافته است و نه به رفتار اصلاح طلبان یا مستقلین!

    نظرات شما -
    • ابی
      30

      اصلاح طلبها خوبن که دلار ۴۰۰۰رو به ۳۰۰۰۰ رسوندن.و ۸سال برجام رو پیراهن عثمان کردن آخر هم ترامپ زد تو دهنشون و پاره کرد..تمام شرکت ها رو تعطیل کردن و مردم بیکار شدن....آخرهم پوست موز دلار جهانگیری رو زیر پای دولت جدید انداختن....

    • محسن
      1

      آقا نویسنده این مطلب یک متوهم است..متوهمی که فکر میکنه امریکا نشسته از صبح تا شب برای همه ما برنامه ریزی میکنه..و متاسفانه هم متوهم و هم دروغ گو..ایشون میگه اصلاح طلبان با تمام قوا در 1400 شرکت کردند و از همتی حمایت کردند.. همین تاجزاده که الان با تفکر متوهمانه این تنگ نظران ستم پیشه بازداشتش کردن و چه بسا انفرادی بردند اصلا رای نداد...خود بنده خودم رو اصلاح طلب میدونم ولی به همتی رای ندادم..رای ممتنع دادم..

    • به محسن
      19

      اصلاح طلبان پياده نظام منافقين در داخل هستند

    • 3

      اسنت مهسن بابایی تو مهد ساندیس هم میخوری

    • محسن
      3

      منافق کسی است که آنقدر نماز نخوانده که پیشانیش پینه داشته باشد..ولی آن را با مهر داغ میکند..نفاق یعنی دو رویی..ما که راست و حسینی نظرمان رو میگوییم. شما قضاوت کن که منافق چه کسی است..درثانی هدف منافقین ، فشار بر مردم ایران است..شما ببین چه کسانی با سیاست های تنگ نظرانه خودشان معیشت مردم رو به سختی انداختند تا ببینید چه کسانی پیاده نظام منافین هستند..

    • به محسن
      1

      آره راست ميگي خاوري و آخوندي هم از همين قماش بودند

    • به محسن
      3

      محسن جان وقت قرصاته ديگه بسه

    • محسن
      0

      چشم رفتم..آره.. واقعا از دست بعضی ها آدم باید حداقل روزی یه کلونازپام بخوره :)

    • نانشناس
      0

      رضاخان روحت شاد

  • عری
    2

    کاش دین داشتید بعد وجدان

    نظرات شما -
    • 13

      واقعا لعنت به اصلاح طلبان

  • محسن
    1

    احمدی نژاد میگفت بقایی رو شکنجه دادند و گفتند اعتراف کن که جاسوسی تا آزادت کنیم.. کیان تاج بخش هم شاید همین حکایت رو داشته و اعترافات دروغین کرده ( به هر حال فیلم های اعتراف گیری متهمان قتل های زنجیره ای رو ما هم دیدیم..آره..) درثانی فرض کنیم کیان تاج جاسوس بوده ..خب هر کس توی مجموعه ای که کار میکرده ، کار کرده به معنی ارتباطش با امریکا بوده؟ معمولا این مزخرفات رو انبارلویی توی رسالت مینویسه..نمیدونم ایشون خودش رو به نادانی میزنه یا فکر میکنه مردم نادان هستند؟؟ در ثانی به قول اصغرزداه ( یه بار به شریعتمداری گفت) قطعا عقل حجاریان( و تاجزاده) ده برابر جورج سوروس میرسه ..که اون ها بخوان به این ها چیزی یاد بدهند..

  • ایرانی آباد و آزاد
    1

    لعنت بر شما که بر سر قدرت و ثروت راحت تهمت و انگ می زنید!!!! واقعا چهره انسانی خود را نشون دادید !!!!

  • محمود
    1

    من نمیدانم فقط یه چیز برای من ثابت شد .در مناظر سال ۸۸ که میرحسین موسوی به احمدی نژاد گفت.من می بینم شما ودوستانشان ایران را به پرتگاه ونابود خواهید.کرد واقعا ثابت شد.حالا بعد از چندین سال اگر غیرت وشرف در وجود شما اصولگرایان وجود دارد.او را محاکمه علنی کنی خودتان میدانید رو سیاه هستید دنبال بهانه میگردیدتا از حقیقت فرار کنید شرم ندارید.ایران را نابود کردید هنوز هم دست بردار نیستید.

    نظرات شما -
    • 2

      احسنت...

  • محسن
    1

    ایشون با وقاحت میگوید که 4 دولت از 5 دولت دست اصلاح طلبان بوده..این بیچارگی اصلاح طلبان نیست..بیچارگی تطهیر وتوجیه کنندگان نظام هست که برای این وضعیتی که پس از انقلاب به بار آمده به دنبال انداختن تقصیر به گردن یک جریان سیاسی هستند..اگر کسی نداند یا نخواهد بداند که آقای هاشمی بعد از حمایت اصلاحات از او در سال 84 به سمت اصلاحات گردش کرد و دولت او ربطی به اصلاح طلبان ندارد که آنموقع نام جریان چپ یا منتقد داشتند و نه تنها در دولت نبودند بلکه کاملا منزوی بودند، این فرد متوهمی توجیه گر است که انشالله اجرشان با حاکمیت باشد..

    نظرات شما -
    • 5

      آره واقعا همینطوره. مامان من یک راست افراطیه و اهل مکتب نرجس.
      اون موقع ها به هاشمی رأی داد.
      وقتی مکتب نرجسی ها به هاشمی رأی میدن، یعنی هاشمی اصلاح طلب نبوده.

    • .
      11

      تمام گندهاي مملكت را اين اصلاح طلبان مزدور بيگانه زدند از همكاري مخفي و آشكار با بيگانگان تا ايجاد شورش در جامعه و ايجاد دو قطبي در مردم .

    • محسن
      1

      چرا مزدور و بیگانه؟ ..واقعا این همه کینه و عداوت شما از کجا میآد؟؟از کدام روزنامه.. از کدام سایت.. از کدام سخنران؟؟ببین عزیز ..شما این رو بدونید اولین کسی که خواست دو قطبی سیاسی ایجاد کنه خود مرحوم خمینی بود..به دانشجویان پیروان خط امام گفت که شما در انتخابات از این ها جدا بشوید و رسما دوقطبی سیاسی ایجاد کرد..بعد ها هم دوقطبی (بی حاصل) مذموم بوده.. نه خود دو قطبی..ببین خاتمی حتی اجازه نداشت در یک شام ساده با سران کشورها شرکت کنه..شما بگو قدرت واقعی در این کشور دست چه کسی است..چه در قانون اساسی..چه در عمل..

    • 0

      مردم می خواستن اصلاح طلبادولت تشکیل بدن مردم می خواستن با اصلاح طلبا بدبخت بشن به شماچه ربطی داره حالا هم خواستن با شما خوشبخت بشن بازم به هیچ کس ربطی نداره مگراینکه بدبختی وخوشبختیشون به این دو جریان ربطی نداشته باشه مثلاً به چهارراه چهارشاخ مربوط باشه

  • بهرلم
    5

    هر کس مخالفت با حکومت اخوندی حرفی بزند یا جاسوس سیا است و یا به بنیاد سوروس رابطه دارد .

    نظرات شما -
    • .
      14

      همين اصلاح طلبها هزينه هاي زيادي براي مملكت تراشيدند مثل برجام كه براي قرارداد هيچي به خودشون هم سكه و مدال دادند

    • ناشناس
      1

      مهمترین قسمت داستان ازنظر اقلیت (تعداد تیک های مثبت ومنفی)اینه که اکثردولت ها اصلاح طلب بودند و وضعیت مملکت به این فلاکت رسیده یعنی اکثرمردم دوست دارن بدبخت باشن ظریف گفت مردم خودشون خواستن اینجوری زندگی کنند به شمای اقلیت چه ربطی داره غلط میکنی به اکثریت گیربیخودی میدی مگراینکه همه دولت‌ها خیالی هستن و تصمیم هارو حکومت اسلامی میگیره اونوقت حق با شماست تقصیراصلاح طلب هاست که خوب نوکری حکومت رو نکردن

    • .
      1

      حدود 35 سال يعني بيشتر عمر دولتها دست اين اصلاح طلباي مدعي بوده حالا كه هيچ كاري نتونستن براي مردم بكنند . ضعف خود را به حكومت نسبت مي دهتد

    • به بهرام
      1

      اقليت و اكثريت را تيكها مشخص نمي كنند چون اكثر مشتريان اين سايت رفيقاي خودتن . اكثريت را 22 بهمن در خيابانها ببينيد . چشم ها را بايد شست .

  • ناشناس
    0

    من نه به بسیاری از اصلاح طلبان اعتماد دارم ونه به اکثریت اصول گرایان
    اولا اعترافات تحت فشارهای روحی و روانی وبعضا جسمی در هیچ محکمه ایدر هیچ کجای دنیا پذیرفته نیست
    ثانیا مشکلات اصول گرایان در مورد شش بحران ذکرشده ی گریبانگیر اصلاح طلبان بسیار فراتر و عمیق تر از جبهه ی رقیب می باشد
    ثالثا شما و همگان بخوبی میدانند که میزان مشارکت مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری بسیار کمتر از میزان مورد ادعای شما میباشد و متاسفانه چنانچه همچنان بر این حقایق چشم فرو بسته شود ره ما به ترکستان منتهی خواهد شد و لاغیر
    رابعا ادعا می کنید تمامی جبهه ی اصلاحات یکپارچه از آقای همتی پشتیبانی کردند. خیلی رک وساده و بقول معروف لری: ما که همچین چیزی ندیدیم
    و شک هم نداریم که حتی اگر پشتیبانی هم کرده بودند به علت سرخوردگی مردم اقای همتی رای نمی آورد و اقای رییسی با همان مشارکت حداقلی انتخاب میشد چنانچه شد

  • ناشناس
    0

    همگان را دعوت می کنم به مطالعه ی کتاب
    وجدان بیدار(تسامح یا تعصب)

  • ناشناس
    0

    دین که ندارید شرفم گم شده

  • ناشناس
    1

    تکثر آرا در هرجامعه ای وجود داره و باید بهش احترام گذاشت و منطقی نیست ک نیمی از جامعه را نفوذی و یا جاسوس خطاب کنیم

  • مرشد
    4

    با اتهام هاي دروغين همه را به دادگاه دروغين همه را محكوم مي كنند

    نظرات شما -
    • .
      4

      ديگه جرمشون براي براندازي اظهر من الشمس هست . فقط فكر كنم خواجه حافظ از خيانتاشون خبر نداره

  • ناشناس
    2

    "اصلاح‌طلبان از ابتدای پیدایش در سپهر سیاست ایران هرگز به این سؤال پاسخ ندادند که چه چیز را می‌خواهند اصلاح کنند؟ مبنای آسیب‌شناسی آنها چیست؟ آنها بدون اینکه توضیحی در مورد نسبت خود با دین و انقلاب و نظام بدهند بر طبل اصلاحات می‌کوبند."

    این جمله اش واقعا درسته.

    نظرات شما -
    • محمدی
      4

      جنگ زرگری اصولگرا و اصلاح طلب دیگه فایده نداره .مردم همه فهمیدن که سرو ته یک کرباسن.

  • علي
    8

    اصلاح طلبان جز ايجاد خسارت محض براي مملكت هيچ دستاوردي نداشتند . اقتصادشون هم رو ديديم كه گنده هاشون هم با همه ادعا نتونستن كاري ككند .

  • رزمنده 8 سال دفاع مقدس
    3

    جواب ابلهان خاموشی است . حیف است آدم برای جواب به این مزخرفات وقت تلف بکند .

  • ناشناس
    2

    همتون یا با سیا یا با گا گ ب یا با اینلیجنس سرویس یا موساد در ارتباطید

  • قلدرناک
    5

    آخرین حربه های یک حکومت برای نابودی معترض

  • ساری
    3

    هروقت در یخچال را باز میکنم و می گوییم مامان چیزی نیست بخورم پدرم از راه می رسد می گوید دستت را شسته ایی نمازت را خوانده ایی ، چرا الکی میخندی ، چرا ریشت را زده ایی، چرا پاهایت بوی بد میده!!!!!!!!!!! این خلاصه ایی از جمهوری اسلامی بود

    نظرات شما -
    • .
      12

      اين خلاصه اي ازباباي تو هست نه جمهوري اسلامي . ضمنا خوب جوراباتو بشور بو نده . بده به فكر خوردو خوراك توهست . بيا دلسوزي كن دستش نمك نداره

    • شارودی
      4

      ۱۴.۴۹ ! دقیقا جمهوری اسلامی در برابر خواسته های ملت ایران مثل تو خودش رو به خریت زده

    • به شارودي
      0

      خواسته هاي شما اقليت مرفه بيدرد خواسته هاي كل ملت ايران نيست .

  • خون جیگر
    1

    شوخی میکنید حجاریان تئوری سین انقلاب است .

    نظرات شما -
    • .
      0

      منظورش تئوريسين شورش و براندازي نظام هست

  • ناشناس
    3

    گفتید سعید امامی با اسراییل در تماس بود زم خدا بیامرز هم با سرویسهای جاسوسی و بنی صدر هم قطب زاده هم ....اینها با کی در ایران نشست و برخاست داشتند.خجالت بکشید.

    نظرات شما -
    • .
      0

      حتما با تو جلسه داشتند

  • ناشناس
    3

    برادر و مادر دروغگو لعنت باد،هرمخالفی را با یک برچسبی می خواهید از میدان به در کنید ولی دیگه مردم گول نمی خورند

    نظرات شما -
    • .
      0

      اصلاح طلبها سابقه خوبي در براندازي دارند ولي بيچاره ها هميشه تيرشان به سنگ ميخورد

  • خانی
    2

    ملت ایران دیگر نه اصولگرا رو قبول داره نه اصلاح طلب

    نظرات شما -
    • .
      0

      از طرف خودت حرف بزن مزدور عرق خور

  • جعفر صادق
    0

    اگر ارتباط با سیا صحت داشته باشه پس نقش سیا در موفقیت انقلاب 57 هم توجیه پذیرتر میشه، با توجه به فعالیت این دوستان در پیروزی انقلاب و ارتباطاتشون.

  • ناشناس
    0

    بخاطر شکایت از جنتی نبوده که ؟؟؟

  • ناشناس به آدمک و مترسک
    0

    به آدمک بی هویت ( لعنت بر پدرت بی شعور )

  • ناشناس
    3

    اصلاح طلب و اصولگرا هردو از یه قماشند فقط سر مردم برای داغ کردن تنور انتخاباته باید فکر دیگری کرد

  • فاتح
    4

    جوک هفته ! به بچه های خودتان که نان اصولگرایی وکاسب تحریمی هم خورده اند این اباطیل را بگویید باور نمی کنند !؟ در قرن ۲۲ هستیم نه عصر حجر .

    نظرات شما -
    • مريد
      0

      اصلاح طلب يعني مزدوري براي آمريكا

    • .
      0

      بچه هاي شما نان كاسه ليسي غرب را خورده اند ؟

    • ناشناس
      2

      ملندگی روسیه افتخار

    • به ناشناس
      0

      يك عمره اصلاح طلبها تو كفش غربيها آب ميخورند و رابطشون با غربيها از روي خفت هست . حالا نميتونند ببينند ايران و روسيه هر روز رابطشون بهتر ميشه و رابطشون عزت مندانه است . چشم حسود و جهود كور .

  • وحید
    0

    راستی مگه حکم قظعی براشون صادر شده ، اگه شده که هیچی ولی اگه نشده اینجوری حکم دادن برای یه نفر از نظر شرعی درسته ؟ حاج آقا
    البت فکر کنم گناهش خیلی کمتر از بد حجابیه

  • مهرداد سربندی
    0

    روزنامه رسالت. بالاخره شما هم باید یک جایی ابراز وجود کنید و رسالت خودتان نشان بدهید. بیش از چهل ساله که جریان انحصار طلب اصولگرا همصدا با امریکا و اسرائیل عمل کرده و بطور مستقیم و غیر مستقیم ایادی بیگانه بوده و هستندو امثال تو و کیهان مشرق و مغرب هم تریبونشون بودید. حالا چی را می خواهید به خورد مردم بدهید؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها