ائتلاف پهپادی ایران با روس ها و همسایگان/ مسابقاتی که هژمونی می آفریند/ نبرد پرنده ایرانی و ترکیه‌ای در جنگ اوکراین

با ورود احتمالی پهپادهای ایران به جنگ، احتمالا اوکراین و روسیه وارد جنگ پهپادی شده و پرنده های ایران و ترکیه نیز جلودار این نبرد خواهند بود.

ائتلاف پهپادی ایران با روس ها و همسایگان/ مسابقاتی که هژمونی می آفریند/ نبرد پرنده ایرانی و ترکیه‌ای در جنگ اوکراین

به گزارش خبر فوری، سردار علی بلالی مشاور عالی فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی نظامی شکار شاهین ۲۰۲۲ در حوزه پهپادی با حضور چهار کشور از صبح دوشنبه در کاشان خبر داد. وی افزود: تیم هایی از کشورهای ایران، روسیه، بلاروس و ارمنستان در این دوره از مسابقات حضور دارند و جمهوری اسلامی ایران با یک تیم در مسابقات بین المللی نظامی پهباد شکار شاهین شرکت می‌کند.

مشاور عالی فرمانده نیروی هوا فضا و سخنگوی این دوره از مسابقات ابراز داشت: بیش از ۷۰ نفر از نظامیان کشورهای یادشده در این دوره از مسابقات در پنج مرحله آمادگی جسمانی و تیراندازی و چهار بخش پهبادی شامل شناسایی هوایی در سه روز، حمایت هوایی و تصحیح آتش توپخانه، شناسایی در شب و پیوستگی شناسایی به رقابت می‌پردازند.

 مسابقاتی که هژمونی می آفریند

به نظر می رسد برگزاری رویداد نظامی و هوایی مهمی همچون مسابقات پهپادی کاشان می تواند تاثیر زیادی در نشان دادن قدرت پهپادی ایران داشته باشد. برگزاری این رویداد در شهر کاشان که قطب ساخت پهپادهای تخصصی است و نیز مشارکت سه کشور روسیه، بلاروس و ارمنستان که اهمیت استراتژیک زیادی در شمال ایران دارند نشان می دهد که ایران تبدیل به قطب پهپادی منطقه شده است.

این رویداد باعث توجه بسیاری از رسانه های خارجی به ایران شده است. الجزیره قطر در گزارشی به این رویداد مهم نظامی پرداخته است. نویسنده گزارش تاکید دارد که برگزاری مسابقات پهپادی سومین مسابقات نظامی در یک سال اخیر است که ایران میزبانی آن را بر عهده داشته است. دو مورد قبل مربوط به مسابقات غواصی ارتش ها در کنارک جنوبی و مسابقات تک تیراندازی در مرکز یزد توسط نیروی زمینی سپاه بوده است.

برگزاری مسابقات نظامی توسط ایران نشان می دهد که این کشور در زمینه شاخص های نظامی در حال فعالیت بسیار زیادی است. این اتفاق همچنین باعث نزدیکی نظامی ایران به کشورهای مهم منطقه به خصوص قفقاز می شود.

حالا ایران توانسته در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین قطب منطقه شود. الجزیره در همین رابطه به تعامل پهپادی ایران و روسیه در ماه های اخیر اشاره داشته و تاکید می کند: " این مسابقه پهپادی چند ماه پس از ادعای ایالات متحده مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد «صدها» پهپاد از ایران بخرد تا در جنگ اوکراین استفاده کند، برگزار می‌شود."

الجزیره در این رابطه می نویسد: "شبکه آمریکایی CNN هفته گذشته در گزارشی گفت که ایالات متحده معتقد است مقامات روسی قبلاً جلسات آموزشی در ایران برگزار کرده اند. CNN پیش از این گزارش داده بود که ایالات متحده معتقد است که مقامات روسی از چندین هواپیمای بدون سرنشین ایرانی با قابلیت حمل تسلیحات در فرودگاهی در کاشان دیدن کرده اند. با این حال، ایران تاکید کرده است که برای تشدید جنگ در اوکراین هیچ اقدامی نمی کند و این بحران باید از طریق گفتگو حل و فصل شود."

الجزیره مدعی است تهران و مسکو به طور فزاینده‌ای در حال توسعه روابط خود (در زمینه نظامی) هستند و یک نمونه مشخص دیگر در این رابطه، ساخت ماهواره ای است که اخیرا روسیه برای ایران ساخت و در قزاقستان به هوا پرتاب شد.

 تقابل پرنده ایرانی و ترکیه ای

اگر ادعای برخی رسانه ها درست باشد و پهپادهای ایرانی توسط روسیه خریداری شده باشند تا به جنگ اوکراین بروند باید گفت‌ که احتمالا در اوکراین جنگ نیابتی پهپادهای ایران و ترکیه را شاهد خواهیم بود. پیش از این نیز بسیاری از این گفتند که اوکراین با دریافت پهپادهای Bayraktar ترکیه عملیات های فراوانی را علیه ارتش روسیه فراهم دیده و ضربات شدیدی را هم به نیروهای مسکو وارد آورده است. علت روی آوردن روسیه به پهپادهای ایران هم همین نقیصه و ضعف بود. روسیه در زمینه پهپادی ضعیف است و برای توازن جنگ به پهپادهای ایران احتیاج دارد.

با ورود احتمالی  پهپادهای ایران به جنگ، احتمالا اوکراین و روسیه وارد جنگ پهپادی شده و پرنده های ایران و ترکیه نیز جلودار این نبرد خواهند بود. 

 

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • ناشناس
    4

    تاکتیک دفاع از مظلوم شده
    نوکر ظالمان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      24

      شما نوکران بروید ناتو را جلویش بگیرید تا این چیزها را نبینید که مقابله می شود با شما

    • به ناشناس
      12

      مردک چرا موقع حمله عربستان به یمن حامی مظلومین نبودی

    • ناشناس
      6

      یه حرف حساب زده جوابی براش ندارید دری وری میگید. در کشورهای خاورمیانه دخالت بیجا کردید تحریم شدید آبرو کشور را به لجن کشیدید کلی دشمن درست کردید و کلی ضرر به اقتصاد و مردم زدید در جوابش هم گفتید ما حامی مظلوم هستیم بخاطر همین در این کشورها حضور داریم و سرمایه ملت ایرانو خرج فلسطین و ... میکنیم. حالا چرا حامی مظلوم نیستید؟!!! در جنگ اوکراین در ماجرای اویغورها چین چرا حامی مظلوم نبوده که هیچ حامی متجاوزگر شدید و در حال تطهیر او نیز هستید. این تناقض بی شرمانه و دروغ های ننگینتان گواه بی صفتی و جهالت شماست. نوکری برای روسیه بی صفت کردن اوج جهالت و بی مایگی است. لااقل نوکران آمریکا دل به اربابی بستند که در اقتصاد در سیاست در نظامی و... اولین در دنیاست نه نوکری برای یک کشور رده چندمین جهان که تاریخش جز خیانت و تجاوز و جدا کردن خاک از ایران نداشته

    • ناشناس
      5

      ایران از قاره ی اروپا در کشورهای خاورمیانه دخالت کرده و آمریکا کشوری از خاورمیانه آبروی ایران را برده و آن را تحریم کرده است لازم است ذکر کنیم نام خاورمیانه را ایران از قاره ی اروپا بر روی این منطقه جغرافیایی گذاشته است
      آمریکا و اروپا نوکر اوکراین هستند چون اوکراین با سلاح های آنها میجنگد

    • به به ناشناس احمق
      1

      مردک باباته ' حرف حق بهت فشار آورد مردک

    • ناشناس
      3

      این پهبادتون هم مثل هوافضاتون که هواپیمای خودی را زد
      قطعا به درد فرمانده درمانده میخوره

    • 2

      سلام بر فرمانده پوتین که بعضی ها مثل سگ ازش میترسن و حساب میبرن

  • جامعه فلک زده
    6

    با معنی تکذیب به فارسی یعنی صحیح است ،اثبات شد و ایران در جنگ اوکراین کاملا طرف روسیه ی متجاوز را گرفته است ،چه بسا مستشار نظامی هم در آنجا داشته باشد ،،فقط بایست کمی فکر کرد که کشته شدگان احتمالی ایرانی را شهید چه بنامند ، ! ! !

    نظرات شما -
    • محمد
      5

      شهیدمدافع چکمه

  • سید حسن
    16

    شاید روسیه در ساخت پهپاد عقب باشد ولی انچه مسلم است قدرت پهپادی ایران و تنوع ایران در استفاده از پهپاد خصوصا فطروس و ارکیو ایران حتما تکنولوژی ریزپرنده ها رو به رخ دنیا خواهد کشید چون فضادر دست روسیه است و ترکیب ایندو قدرت بلامنازع روسیه را دوباره رقم خواهد زد

  • ناشناس
    5

    سلام بر فرمانده پوتین!!!!!!!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      سلام به بابا بایدن

  • ناشناس
    32

    ماشاالله به ایران، غرب فکر کرد ایران و ایرانی هم مثل کوبا و ونزوئلا است که تحریمشون کنه و اونا هم استپ کنن، حالا ایران با وجود تحریمهای کمر شکن ۴۰ ساله، در خیلی از صنایع جزو پیشتازان دنیا است، واقعا دمتون گرم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      درسیه روزی وفلاکت ایران وایرانی رکوردداروپیشتازاست

    • 4

      ننگبرشماکه فقطدنبال توَهمات خودهستید رفاه اقتصادی واجتماعی درکناراقتدارنظامی پشتوانه ی یک مملکت ونظام است

    • 9

      سلام پسمانده..

    • به ناشناس
      5

      جناب ناشناس بسیجی ساندیس خور

    • ناشناس
      10

      رفاه اقتصادی و اجتماعی را آقایان به غرب فروخت ند و نظام را با برجام از چاله به چاه انداختند

    • به ناشناس
      1

      جناب ناشناس بسیجی ساندیس خور

  • امید
    1

    اگر همین وضع اقتصاد دزست بشه خیلی علی میشه

  • علی
    7

    این خانم های کارمند هم چون دستشون توی جیبشون هست خیلی پرو شدند آقا به خانمش میگه لباسی بپوش که مناسب جامعه باشه و مانتو جلو باز و .. نپوش زنش میگه خفه شو امل .اخه این همه بی بندباری و فشا و خیانت چرا؟؟حکومت میخواد چکار کنه وقتی مرد نمیتونه زن خودشو اصلاح کنه ؟این زنهای شوهر دار چرا باید با این وضع بیان بیرون ؟به خدا فشا و خیانت زیاد شده و اصلا ربطی هم به اقتصاد نداره .از لباس پوشیدنشون که هر روز یک طور میان بیرون مشخصه

    نظرات شما -
    • رضا
      1

      ای جان!
      چه زنی داری تو
      خوش به حالت
      خخخخخخ

  • پدر
    2

    هر ايراني افتخار مي كند كه كشوري پيشرفته و قدرتمند داشته باشد . ولي قدرت و جنگ افزار ها براي امنيت و بازدارنگي كشور باعث افتخار است نه براي ارسال به يك ديكتاور و يك كشور متجاوز كه به جان و امنيت كشورهاي همسايه خود حمله مي كند . پوتين يك جنايتكار جنگي است .

    نظرات شما -
    • بهنام
      10

      مزدور پاچه خوار غرب چون روسیه به یک کشور مزدور غرب و کاسه لیس مثل تو و امثال تو حمله کرد شده جنایتکار ؟؟!!

  • اندیشه
    7

    اخه موندم اصلا پهپاد ایران در حد پهپادترکیه نیست چه الکی فاز میدید موتور سویسی تو پهپاد ترک هست برا ایزان موتور چلغوز آباد

    نظرات شما -
    • ناشناسم
      12

      فلک زده همین پهپاد ها چند سال عربستان رو که از سامانه پاتریوت ارباب آمریکا استفاده میکنه فلج کرده تف به این همه وطن فروشی

    • به ناشناسم
      0

      جناب ناشناسم ساندیس خور بسیجی

    • ناشناس
      1

      جناب ناشناسم وطن

    • به ناشناسم
      1

      جناب ناشناسم وطن فروش خودتی مزدور ساندیس خور عرب پرست

    • به ناشناس بسیجی احمق
      2

      وقتی حرف حق را با گوش سنگین خودتون میشنوید و کم میارید شروع میکنید توهین کردن توهین کردن نشانه بی منطقی و بی شعوری و... است
      ۴۳ سال باهمین تفکر رسیدیم به اینجا که الانش التماس میکنید برا برجامی که تا دیروز خیانت و خسارت محض حسابش می‌کردید
      پیشرفت در اقتصاد و صنعت و ورزش و رفاه و... ودر دنیا واقعا نمونست...
      اما افسوس و صد افسوس که آن کس که نداند ونداند که نداند در .....

  • ناشناس
    6

    بنظرمن بهترین زمان ممکن برای ایران عزیزاست که ازاین فرست ناب استفاده کندبرای نوسازی ودگرگونی نیروی هوائی کشورعزیزمان که باخرید جنگندهای پیشرفته نسل پنجم ویاحتی نسل ششم ازروسیه به قدرت اول نیروی هوایی منطقه تبدیل شودتابتوانیم ازمنافعمان درمنطقه بخوبی هرچه بهترمحافظت کنیم مانباید بهیچ عنوان ازاین فرصت عالی بگذریم.

  • وحید
    0

    باید دید دولتمردان زرنگ ما جاش چی گرفتن؟ مثلا یه سری هواپیمای آش و لاش بدون گارانتی که به درد حمله به خورزو خان هم نمی خوره

  • ناشناس
    2

    سلام / ممنونیم که خطای امریکا باعث شد پهباد نسل اولی ها شون افتاد ایران مهندسی معکوس کرد و پیشرفت عالی داشتیم ولی همین همسایه ها چند وسیله نظامی دادن ایران خواستیم مهندسی معکوس کنیم نامردها داخلش تی ان تی گذاشته بودن ک پیج باز کردن حادثه و انفجار رخ داد خیلی ها در بکار گیری علم معکوس نظامی شهید شدن و باعث پیشرفت کشور یادشان گرامی باد . ایران هواپیمای نظامی البته داره ولی اکثرشون بلند شن می افتند چند ماه قبل دیدیم یا سال قبل دیدیم . توپ خودش می ترکد یا تانک یا موشک کنترل شونده زد ناو خودشو نابود کرد و خیلی از خطاها در اتمی و غیره . تنها راه قوی شدن چون ... و ترکیه و رسیدن به روز دنیا فقط برجام است وزیر خارجه گفت برجام آخر دنیا نیست معنی این است برجام بسیار مهم تر از آن است که می دانیم که کلید پیشرفت کشور بالا رفتن امنیت .پس مسئولین گرامی بشتابید بسوی برجام چرا که مجوز خرید دارد دلار نفتی دارد بشتاب بدون مجوز برجام ما حتی توان درگیری با ترکیه نداریم ؟ این شعار نیست واقعیت است ضمن اینکه دست بوس تمام عزیزان هستیم ک از جان خودشان ما را سرافراز کردن کشور نگه داشتن حتی جنازه ایرانی اجازه نمی دهد به ایران حمله شود این در خون ما ایرانیان است شعور و غیرت و دوست داشتن وطن مادری در هر ایرانی نهادین شده ولی دنیا داره چون رعد و برق در مسیر پیشرفت حرکت می کند الان در جنگ پیشرفت حرف اول می زند دیدیم با چند موشک جدید امریکا یک نوجوان هم می تواند راش بندازه موشک امریکایی توانست به کمک اوکراین بیاد کریمه را نابود کرد پایگاه هوایی روس نابود شد انبار مهمات نابود شد بزرگترین و پیشرفترین ناو جنگی روسیه بنام مسکوا غرق شد و روسیه زمین گیر شد . این تاز ده درصد توان نظامی امریکا هم نیست فرق بین غرب و شرق در اوکراین نمایان شد . این یعنی علم و دانش دقیق نخبه ها و دانشمندان غرب و درست پول خرج کردن و آسایش و رفاه نخبه ها و دانشمندان را ارج نهادن هست اکثریت نخبه های شریف و دانشگاههای برتر و تک رقمی های کنکور پس از تحصیل کشور را ترک می کنند و غرب از آنها درست سود می برد شوخی و بازی نیست فقط چند موشک ورق برگردانند . یا رئیس القاعده را دانه پاشیدن همین که دونه ها چید با موشک چاقو زدن نیست شد حتی زن و بچه اش از خواب بیدار نشدن اونم از سه کشور با فاصله افغانستان یعنی از قطر شلیک شد . حال بازم ما باید مثل قبل با دنیا رفتار کنیم یا باید هم با شرق و هم با غرب باشیم مثل قطر که (( نخستین فروند از هواپیماهای جت جنگنده «یوروفایتر تایفون» روز دوشنبه طی مراسمی به میزبانی شرکت بریتانیایی «بی‌ای‌ئی سیستمز» رونمایی و به نماینده نیروهای مسلح کشور قطر تحویل داده شد. تا امنیت جام جهانی را بالا ببرد صاحب جتی شدن یکی از یوروفایتر تایفون صد تا اف 14 و 16 را حریف هست )) جنگ در اوکراین باید مسئولین بیدار کند که غرب یک سر و گردن از چین و روسیه بالاتر است روسیه در مرز خودش می جنگد و زمینگیر شد نه مثل امریکا هزاران کیلیومتر 11 هزار کیلیومتر دور تر این خیلی حرف ها می زند اقتصاد روسیه هیچی نمانده ملت روس حتی نمی توانند تا دو سال دیگر نان بخرند / چین ب تایوان حمله کند اقتصادش صفر می شود چین مثل روس قد و یک دنده نیستند با سرمایه گذاری کشورها را فتح می کنند مثل سری لانکا ... افریقا و شایدم روزی ...

    نظرات شما -
    • ناکام
      2

      علم پهبادی ایران نیز از غرب سرچشمه گرفته شده... یعنی حتی اگر هنر نمایی کنند باز هم افتخارش برای غرب هست .......
      تمام منابع مالی توی این سالها به حدر رفته.....

  • ناشناس
    4

    امام زاده در روسیه بسازید تا بشیم مدافع حرم

  • ناشناس
    10

    بعضیا از اینکه ایران در زمینه نظامی خیلی پیشرفت کرده سوزش عجیبی دارن

  • مش جمعه
    0

    در جنگ اوکراین نظام و دولت از روسیه حمایت می‌کند. اما عزیزان توجه داشته باشید که روسیه در عرصه فضا اگر در جهان اولی نباشد دومین هست. روسیه نیازی به پهباد ایرانی ندارد،اینها توهم خود بزرگ بینی را دارند.بغیر از کره شمالی هیچ کشوری از روسیه حمایت نمی‌کند. هدف پوتین به دام انداختن ایران در جنگ اکراین هست

  • بهنام
    10

    چرا هر چه مزدور پاچه خوار کاسه لیس غرب است اینطور ناراحت شدند!؟؟ خیلی برای اوکراین ناراحتید بروید!!! بجنگید البته پوشاک یادتان نرود
    بروید و از مظلوم در برابر ظالم دفاع کنید
    جنگجویان پوشاکی بابا بایدن

    نظرات شما -
    • به بهنام
      0

      آقا بهنام مرگ بر عرب پرست حامیانش

    • به بهنام
      0

      آقا بهنام خدا باید روسیات کنه مزدور مزدور دستت رو شده به فکر جزیرت باش

    • به بهنام
      0

      آقا بهنام من میدانم جزیره خریدی برو اونجا زندگی کن دست از سر مردم بیچاره بردار

  • ناشناس
    1

    رو‌ سفیدمان کند

  • رضا
    1

    یه عده ای چقدر خود تحقیرن کاش به خاطر اینهمه وطن فروشی و خودتحقیری و نوکری آمریکا یه پاداشی پولی چیزی به اینها میدادن

  • رضا
    1

    به ناشناس
    ناشناس لجن,تو آلبانی هوا چطوره؟ ای خائنین دو زاری که از آلبانی افکار کثیف تان را بعنوان نظر مطرح میکنی,اگر یه خر اندازه شماها عمر میکرد آدم شده بود ولی شماها آدم بشو نیستید و در آخر بگویم موقعه ای که استخوانهای کثیف شما معاندان ایران و نظام و انقلاب در گورهای تنگ و تاریکتان در حال پوسیدن خواهد بود, جمهوری اسلامی با اقتدار به حیات خود ادامه خواهد داد.

  • ناشناس
    1

    زمان جنگ ایراند عراق ازیادتان رفت با هواپئای سوخو سرتاسر بمب باران کرد ئادمان نمیرود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها