«پهپادهای ایرانی» محور رایزنی آمریکا و قطر

پنتاگون اعلام کرد که در نشست دو روزه «کمیسیون مشورتی نظامی آمریکا و قطر» به میزبانی دوحه، درباره پهپادهای ایران و دیگر «چالش‌های منطقه» رایزنی شد.

«پهپادهای ایرانی» محور رایزنی آمریکا و قطر

وزارت دفاع آمریکا درباره نشست اخیر هیات واشنگتن به ریاست دستیار وزیر دفاع این کشور با مقام‌های قطری و محورهای رایزنی آنها توضیحاتی ارائه داد.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) درباره نشست «کمیسیون مشورتی نظامی آمریکا و قطر» به میزبانی دوحه، بیانیه صادر کرد که طبق این بیانیه هیات‌های واشنگتن و دوحه درباره پهپادهای ایران صحبت کردند.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «دینا استرول معاون دستیار وزیر دفاع در امور خاورمیانه، کمیسیون مشورتی نظامی ایالات متحده و قطر را در روزهای ۲۰ تا ۲۱ جولای (۳۰ و ۳۱ تیر ماه) در دوحه رهبری کرد. هیات قطری را سرتیپ عبدالعزیز السلیطی رئیس ستاد مشترک سازمان همکاری‌های نظامی بین‌المللی بر عهده داشت».

طبق این روایت، در این نشست هیات‌های آمریکایی و قطری بر عزم دو کشور برای «شراکت دفاعی دوجانبه» از طریق گفت‌و‌گوها در مورد مقابله با تهدیدات مشترک، تقویت کمک‌های امنیتی، گسترش همکاری‌های نظامی و توسعه سایر ابتکارات دوجانبه راهبردی مورد بحث قرار گرفت.

 

دینا استرول معاون دستیار وزیر دفاع آمریکا در امور خاورمیانه

پنتاگون اعلام کرد، استرول و السلیطی بر تعهد واشنگتن و دوحه برای تقویت «مشارکت راهبردی ایالات متحده و قطر» تاکید کردند.

وزارت دفاع آمریکا در توضیح محورهای مورد رایزنی هیات‌های واشنگتن و دوحه مدعی شد که دو طرف درباره چالش‌های امنیتی منطقه صحبت کردند.

در بیانیه آمده است: «هیأت‌ها دیدگاه‌های خود را در مورد چالش‌های امنیتی منطقه‌ای که شامل آتش‌بس فعلی در یمن، نیاز به حفظ فشار ضد تروریسمی علیه داعش در عراق و سوریه، شبکه‌ سامانه‌های هوایی تهاجمی اشاعه شده توسط ایران، و راه‌های تقویت و یکپارچه‌سازی معماری امنیتی منطقه‌ای، تبادل کردند. هیأت‌ها همچنین اولویت‌های دفاعی جهانی مد نظر خودشان را مورد بحث قرار دادند و وزارت دفاع (آمریکا) رویکرد خود در قبال چین به‌عنوان چالش پیش رو را توضیح داد».

در بخش پایانی بیانیه وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون از قطر بابت میزبانی از نیروهای نظامی آمریکا و پایگاه هوایی واشنگتن قدردانی کرد.

پنتاگون تصریح کرد: «هیات آمریکایی از حمایت مستمر قطر برای میزبانی از نیروهای آمریکایی و حمایت اساسی و ادامه‌دار از عملیات ایالات متحده برای اسکان مجدد افراد از افغانستان ابراز قدردانی کرد.  دو طرف بر اهمیت ادامه پیشبرد مشارکت دفاعی آمریکا و قطر از طریق حمایت و استفاده از حضور ایالات متحده در پایگاه هوایی العدید توافق کردند. رهبران (آمریکایی و قطری) درباره راه‌های مقابله با تهدیدات مشترک در منطقه از طریق تقویت قابلیت‌های نظامی قطر و اصلاح برنامه‌های همکاری امنیتی گفت‌وگو کردند».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها