رئیسی: دولت مردمی حسرت حاشیه را به دل بدخواهان خواهد گذاشت

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت همدلی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، از کیفیت روابط دولت مردمی و مجلس ابراز خرسندی کرد و گفت: همگرایی کامل همه ارکان نظام حکمرانی کشور، نه تنها توصیه همیشگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، بلکه پیش‌نیاز غلبه بر مشکلات مزمن و ساختاری کشور به شمار می‌رود.

رئیسی: دولت مردمی حسرت حاشیه را به دل بدخواهان خواهد گذاشت

سید ابراهیم رئیسی امروز پنجشنبه (13 مرداد) در دیدار با مجمع نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با تاکید بر اراده جدی دولت برای دوری از حواشی سیاسی، افزود: برخی حاشیه‌ها در روابط دولت و مجلس در گذشته مردم را آزرده خاطر کرد و این دولت اجازه نخواهد داد که این حاشیه‌ آفرینی‌ها تکرار شود. دولت مردمی حسرت این را که دولت و مجلس به جای پرداختن به کار مردم گرفتار حاشیه شوند، به دل بدخواهان خواهد گذاشت و وجه همت خود را صرف این خواهد کرد که مردم شیرینی خدمت را بچشند.

مصوبات سفرهای استانی ناظر به توسعه متوازن و عادلانه استان‌ها است

رئیس جمهور همراهی نمایندگان مجلس را شرط توفیق سیاست‌ها و برنامه‌های بزرگ درکشور خواند و اظهار داشت: ما انتظار داریم نمایندگان نیز به سهم خود تلاش‌ها و دستاوردهای دولت را برای افکار عمومی تبیین کنند، چرا که این موارد صرف دستاورد دولت نیست و جزء توفیقات جمهوری اسلامی و تمام اجزای نظام حکمرانی به شمار می‌رود.

رئیسی در ادامه با اشاره به تصمیمات و مصوبات دولت در سفرهای استانی برای توسعه متوازن و عادلانه استان‌های کشور، گفت: پس از پیگیری جدی تحقق مصوبات سفرهای استانی، در دور دوم با فراغ خاطر بیشتر به طراحی گام‌های موثر برای پیشرفت و تحول استان‌ها خواهیم پرداخت.

رئیس جمهور به برنامه دولت برای ایجاد صندوق پیشرفت عدالت در استان‌ها اشاره کرد و افزود: دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ ایجاد این صندوق‌های استانی را لحاظ کرد که متاسفانه مورد موافقت مجلس قرار نگرفت اما مجددا در سال ۱۴۰۲ ایجاد این صندوق‌ها را در لایحه بودجه خواهیم گنجاند تا به تسریع روند پیشرفت استان‌ها کمک کنند.

بازارچه‌های مرزی، فرصت ارزشمندی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و تقویت مناسبات همسایگی است

ضرورت اشتغالزایی در استان‌های مرزی و تقویت معیشت مرزنشینان، از جمله دغدغه‌های مشترک رئیس جمهور و میهمانانش در این جلسه بود. رئیسی در توصیف برنامه‌‌های دولت در این زمینه، از اراده دولت برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی خبر داد و افزود: دولت مردمی مرز را فرصت ارزشمندی می‌داند که استفاده از ظرفیت‌های آن می‌تواند به رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در مناطق مرزی بیانجامد و روابط و مناسبات همسایگی را تقویت کند.

رئیسی در خصوص مشکلات متاثر از کم‌آبی در کشور هم که از سوی نمایندگان بیان شد، گفت: مدیریت صحیح منابع آب در کاهش تنش‌های آبی در استان‌های مختلف موثر خواهد بود. این کار از سوی وزارت نیرو برای رفع کمبودها در عرصه آب و برق آغاز شده و امسال شاهد کمترین میزان قطعی برق بودیم.

رئیس جمهور با اشاره به برخی عقب‌ماندگی‌ها در توسعه شبکه تولید برق در گذشته، ادامه داد: وزارت نیرو تا به امروز با تدابیری مثل استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی و جدا کردن برق مصرفی واحدهای صنعتی بزرگ و صنایع سنگین تلاش کرده در وهله اول مانع از تکرار خاموشی‌ها در تابستان شود و در وهله بعد عقب‌ماندگی‌ها در تامین برق را جبران کند.

دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده است

رئیسی خاطرنشان کرد: دولت مردمی رفع مشکلات کشور را معطل و وابسته به هیچ عامل و بهانه‌ای نکرده و برای رفع مشکلات کم‌آبی نیز طرح‌های بزرگی را به طور همزمان پیگیری می‌کند. مدیریت صحیح منابع آب، تامین آب ژرف، انتقال آب از دریا و استیفای حقآبه کشور از همسایگان از جمله اقدامات کوتاه و بلندمدتی است که برای رفع مشکلات کم‌آبی دنبال می‌شود.

در ادامه این جلسه، خسارات ناشی از سیل اخیر در چند استان کشور در گفت‌وگوی رئیس جمهور با نمایندگان مورد توجه قرار گرفت. رئیسی در این زمینه تصریح کرد: حجم خسارات وارده در دست بررسی است و دولت به زودی تسهیلات لازم برای جبران این خسارت‌ها را تصویب خواهد کرد تا با فوریت برای رفع آسیب‌های سیل اقدام شود.

در این جلسه که دهمین نشست رئیسی با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور نیز حضور داشته و درخواست‌ها، نظرات و دغدغه‌های نمایندگان حاضر در جلسه را ثبت کردند.
با دیدار نمایندگان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و یزد با رئیس جمهور نمایندگان تمام ۳۱ استان کشور حداقل یک بار و در قالب دیدار مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهور دیدار و درباره دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود با وی گفتگو کرده‌اند.

در این جلسه که سه ساعت و نیم به طول انجامید، پیش از سخنان رئیس جمهور به ترتیب نمایندگان استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و یزد به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود درباره خسارات سیل‌های اخیر، اجرای مصوبات استانی، مشکلات کم‌آبی، لزوم تفویض اختیارات بیشتر به استانداران و موارد دیگر ناظر به مشکلات حوزه‌های انتخابی خود پرداختند.

همچنین استانداران این چهار استان نیز در سخنانی به تشریح برنامه‌ها و اقدامات خود برای تسریع روند پیشرفت استان‌های تحت حوزه انتخابی خود پرداختند.

منبع: انتخاب
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • ناشناس
    0

    هنوز یک واحد مسکن نساختید

  • ناشناس
    0

    آقای رییسی میشود بگویید کدام مردم که از نام آنها استفاده میکنید نکند رٱی دهندگان حداقلی را می گویید که اکثرشان پیشمان هستند

  • ناشناس
    1

    از رو هم نمیره دست پینوکیو رو از پشت بسته

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پینو کیو دروع میگفت دماغش بزرگ میشد ایشان زبانش درازتر میشه

  • یه بنده خدایی
    0

    قیمت اجناس را بالا بردید و به جایش بحث حجاب را پررنگ کردید بعد میگویید حاشیه؟
    حاشیه سازان؟؟

  • کشور
    0

    هم سال اول ،،،،،،،،،،،،،حسرت را با آن گرانی بی سابقه چند برابری در دل بد خواهان گذاشتید ..دیگر نوتق نمی کشند

  • ناشناس
    0

    مردم ایران یکصدا خواهان استعفای این رییس جمهور بی لیاقت هستند.

    نظرات شما -
    • اسد
      0

      اورین اورین کار بزرگ رو دادن آدم کوچک 90 درصد بدبختی های ایران از شورای نگهبان هست که اصلا معلوم نیست کی هستن

  • ناشناس
    0

    تنها کشوری که خود دولت عنوان میبخشد.دولت مردمی !

  • ناشناس
    0

    فعلا به نظر می رسه حاشیه سازیها داره به دولت در به حاشیه بردن ناکامی اقتصادی کمک می کنه

  • 0

    تنها چیری که پزش را می دادین امار کرونا بود که اونم به سلامتی بر گشت

  • ناشناس
    0

    حاشیه یعنی چه توبا این تورم وگرانی خنجر به قلب مردم فلک زده فرو کردی هنوز هم طلبکاری.بنازم به این رو

  • ناشناس
    0

    متاسفانه به دام اصولچرایان افتادی و خودتو از حیثیت انداختی . کشور داری تدبیر و علم میخواهد که در بدنه دولت نیست

  • خون جیگر
    0

    فعلا که چهار دهه است زندگی آرام و بی دغدغه در دل ما مانده است .

  • 🐜
    0

    چطوری؟دولت۱۳روغن ۱۲هزاری رو۸۵هزارمیکنه بعداً ۱۰درصدارزان می‌کنه این یعنی چی؟مجلس هم فقط بفکر رانتخواری خودشه قوه قضاییه هم که مال خودتونه هربلایی که سرماملت فرودست میارید کسی نیست شماهاراسوال جواب کنه فک میکنیدهنرکشورداری دارید آماده درتوهم هستیدهرسه قوه رامیگیم

  • 🐜
    0

    اگر است میگی ثروت ملت ایران رابطورمساوی بین همه ملت تقسیم کنید دلارهای فروش نفت گاز پتروشیمی اورانیوم آب سنگین معادن طلا نقره مس ذغال سنگ سنگ آهن ووووو را 🍤 میگویم شماها فقط برای شکنجه دادن ۸۰میلیون ملت فرودست وصاحب اصلی ثروت ایران زمین اومدین

  • محمود...
    0

    خرقدرت چنان بزمینت میزندکه صدایش تمام دنیارا پرمیکند..تواین همه بازنشسته را۵ماهه دق مرگ کردی..تمام کارات حاشیست...ترسم نرسی به کعبه ای اعرابی ....این رهکه تومیروی به هیچستانست...بالباس میش آمدی ولی گرگ بودی ...منافقانه مردم فقیررافریفتی...والان ظلمت چنان سایه انداخته به سرایران...ازیه طرف گرانی کمرشکن..۳۰۰در۱۰۰ حقوق بازنشسته هارانمیدی.دل همه راخون کردی هفته هایکبارگوشت نمیتونیم بخوریم..میوه سربفلک کشیده.
    .چراازاین همه ستم،شرم نمیکنی؟جیفه دنیا بدجورگولت زده..راستی چقدرتغییر میکندانسان

  • م..ک
    0

    مردم گوشت ،میوه مرغوووونمیتونن بخورن،حیانمیکنی؟شماپس کی خجالت میکشید..بابا....این بدبختیهاراتوسرمردم آوردی

  • ناشناس
    0

    اقای رئیسی .اگرذره ای تعهد داشتی وارد اینکارنمیشدی که90درصدرای دهندگان به توپشیمانند مثلاهفته ی یکبار میری بین مردم که چه بشه مردمی هستی .؟خیراقا تورم.بیکاری .ارزش پول وهمچنین قول4میلیون مسکن دادی واشتغال و.....اماربده کجای کاری.؟

  • دانیال
    0

    جوک قشنگی بود 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  • ناشناس
    0


    دلالان وابسته به دولت و مسئولان خرمای 7 هزارتومانی را 75 هزار تومان به مردم فروختند
    مشکلات اصلی 100 درصد فقط به خاطر بی قانونی و بی عدالتی در کشور بوده است.
    همه مشکلات از بی قانونی و بی عدالتی شروع و آغاز شده است.
    دشمنان درجه یک داخل کشور عامل اصلی مشکلات مردم و کشور هستند، نه تحریم های آمریکا و غرب

  • مش جمعه
    0

    ای شیخ ،دیگر گفتار درمانی شما شیوخ کارساز نیست.

  • ناشناس
    0

    جناب رییسی تشک لایکو که با هواپیما از تهران براتون اوردن مشهد چطور بود؟ خوا راحتی باهاش داشتید یا بوی نو بودن میداد؟راستی چزا خونه پذرخانمت نرفتی بخوابی که اونهمه بدبختا رو به زحمت نندازی اخر سر تو مشهد تشک مورد نظر شما پیدا نکنند و مجبور بشن از تهران بفرستن مشهد
    اینا که ن گفته صدا وسیمای اجنبی بود ن گفته البانی نشینها بلکه گفته فرد مورد اعتمادتون تو رسانه مورد اعتمادتون و شبکه سه زیر نظر مدیریت مورد اعتمادتون

  • ناشناس
    0

    ما بازنشستگان تامین اجتماعی در حال تاوان عدم رای به آقای رئیسی پس میدهم البته نشان از شناخت صحیح ما بازنشستگان تامین اجتماعی در مورد ایشان بوده که در حال حاضر با تورم بالای 100٪ روبرو گشته ایم

  • 0

    هر مصوبه ای که دولت بخواهد تصویب کند هما ن ماجرای بدعت اتفاق خواهد افتاد

    ت نها راه اجرای مرقانون است ودولت باید به چهارچوب قانون بازگردد

    ظاهرا دولت م صمم به بدعت گذاری است ونتیجه نخواهد داد زیرا قانون صریح وشفاف است ونمیتوان قانون را زیر ما گذاشت ان هم در شرایطی که دولت هیچ نقشی در تامین منابع سازمان ندارد وت ازه بدهکارترین هم هست بهترین کار این است به جای ایجاد مشکل برای با،نشستگان به فک ر حل مشکل خود باشد وزودتر بدهی خود رابه صندوق پرداخت کند که حق الناس است

    م نابع صندوق بیت المال نیست حق الناس است

  • مهرداد سربندی
    0

    دولت مردمی حق یک عده پیرود و پیر زن مستمری بگیر و بازنشته را نمی خوره . اگه خورد ضد مردمی می شه . چون دولت شما این کار را کرد بنابراین مردمی نیست . حواشی ان فراوان است و گزکهای دست دوست و دشمن الا ماشاء الله دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها