رئیس جمهور:

ایستادگی عشایر در مقابل توطئه‌های بیگانگان همواره پرچم عزت کشور را در اوج نگاه داشته است

رئیس جمهور، عشایر غیور قشقایی را ذخیره‌های معنوی کشور برشمرد که ایستادگی سرافرازانه آنان در مقابل بیگانگان در طول تاریخ، همواره پرچم عزت و استقلال کشور را در اوج اهتزاز نگاه داشته است.

ایستادگی عشایر در مقابل توطئه‌های بیگانگان همواره پرچم عزت کشور را در اوج نگاه داشته است

دکتر سید ابراهیم رئیسی در پیامی به یادواره سرداران و ۳ هزار شهید ایل قشقایی آورده است: سرداران، امیران، شهدا و علمای بزرگوار عشایر قشقایی مظهر شکوهمند ریشه‌های ایمانِ دینی در میان ملت ایران‌اند که انگیزه‌های عزتمندانه‌شان را هرگز نمی‌توان به چیزی کمتر از کسب رضای خداوند متعال فروکاست و مجاهدت رزمندگان دلاور و صلابت خانواده‌های صبور شهدای‌شان را جز در پیوند با انگیزه‌های الهی نمی‌توان تحلیل و

تفسیر کرد.

متن کامل این پیام به شرح زیر است

بسم‌الله الرحمن الرحیم
«ان‌الله اشتَری مِن المُومِنینَ اَنفُسهِم و اَموالِهم بِان لهمُ الجَنَه» (توبه، ۱۱۱)
تاریخ ایران اسلامی، مشحون از خاطره رشادت‌های عشایر غیور ایران در مبارزه با استبداد و استعمار و عطرآگین از خون شهدای بزرگوار این عزیزان است که به برکت بهره‌مندی از وجدان‌های بیدار و فطرت‌های زلال، به پیشگاه الهی تقدیم شده است.
عشایر غیور قشقایی، ذخیره‌های معنوی کشورند که وفاداری به هویت اسلامی- ایرانی و ایستادگی سرافرازانه آنان در مقابل توطئه‌های پرشمار بیگانگان در طول تاریخ، باعث گردیده همواره پرچم عزت و استقلال کشور در اوج اهتزاز نگاه داشته شود.
فداکاری، شجاعت و روحیه شهادت‌طلبی عشایر قهرمان قشقایی در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۳۰۰۰ شهید گرانقدر، جلوه‌هایی درخشان از غیرت، دلاوری و سلحشوری است که ریشه در ایمان به کلمه طیبه توحید، دینداری خالصانه و تمسک به حبل‌المتین و ریسمان الهی وحدت اسلامی دارد.
مفاهیم متعالی و ارزش‌های اسلام نابی که امام راحل عظیم‌الشأن (ره) با تکیه بر آن‌ها انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و رهبر عزیز انقلاب (حفظه‌الله) به پشتوانه ملت شهیدپرور ایران و با بهره‌گیری از همان حقایق نورانی در برابر انبوه خصومت‌های ظلمانی نظام سلطه ایستاده‌اند و هویت و آرمان انقلاب را زنده نگه داشته‌اند.
سرداران، امیران، شهدا و علمای بزرگوار عشایر قشقایی مظهر شکوهمند ریشه‌های ایمانِ دینی در میان ملت ایران‌اند که انگیزه‌های عزتمندانه‌شان را هرگز نمی‌توان به چیزی کمتر از کسب رضای خداوند متعال فروکاست و مجاهدت رزمندگان دلاور و صلابت خانواده‌های صبور شهدای‌شان را جز در پیوند با انگیزه‌های الهی نمی‌توان تحلیل و تفسیر کرد.
این جانب صمیمانه‌ترین سلام‌های خود را به عشایر عزیز و گرانقدر قشقایی تقدیم داشته و به ارواح طیبه شهدای والامقام این خطه دلاورپرور، درود می‌فرستم و اطمینان دارم همچون گذشته روحیه دلیری، ظلم‌ستیزی و عزت‌آفرینی ایل قشقایی، الهام‌بخش نسل‌های آینده انقلاب خواهد بود و برای کشور عزیزمان، آینده‌ای درخشان و پرشکوه رقم خواهد زد.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از دست‌اندرکاران این یادواره ارزشمند، از پدران، مادران و خانواده معزز شهدا و همه رهروان راه افتخارآفرین‌شان، التماس دعا دارم.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید ابراهیم رئیسی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • ناشناس
    0

    عشایر قیور.
    ملت قیور و همیشه در صحنه.
    وای وای وای.
    من نمیدونم این همه هندونه رو از کجا میارن زیر بغل مردم میزارن.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      غیور

  • ناشناس
    0

    وجود خود شماها از ریشه توطئه بیگانگان بوده .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      لعنت بر انگلیس

    • ناشناس
      0

      لعنت بر انگلیس

  • ناشناس
    0

    لعنت بر آمریکا جنایتکار
    لعنت بر انگلیس جنایتکار
    لعنت بر فرانسه جنایتکار
    لعنت بر آلمان جنایتکار
    لعنت بر عربستان سعودی جنایتکار
    لعنت بر امارات جنایتکار
    لعنت بر ترکیه جنایتکار
    لعنت بر اسرائیل جنایتکار
    لعنت بر سازمان ملل خیانتکار
    لعنت بر شورای امنیت خیانتکار
    لعنت بر شورای حقوق بشر خیانتکار

  • ناشناس
    0



    شما را به خدا قسم با روحیه باز نشسته گان وخانواده آنها بازی نکنید.
    بعد از ۴۳سال برای اولین بار دولت جمهوری اسلامی ایران قانون شکنی کرد.
    من توی اون دنیا حق وحقوق از سازمان تامین اجتماعی خواهم گرفت. به قرآن قسم حلال نمی کنم. شما قلک منو شکستید و پول مرا که برای پیری پس انداز کرده بودم برداشتید.



  • 0

    سردبیر جان 😦😦😦خبری نشد ..منتظر خبر خوب شما هستیم 😔😔

  • 0

    من یک بازنشسته شرکت مخابرات هستم.داشتم به درد خود میمردم که پیام تبریک حضرت مدیر عامل نظامی این شرکت مفلوک خطاب به بازنشستگان شرکت را دیدم. مدیرعاملی که در دوره زمامداری حضرتشان بیمه تکمیلی که همه ماهه از حقوق کسر و به حساب شرکت واریز می گردد دچار اختلال در پذیرش بیمار و این اواخر قطعی کامل خدمات شده( شرکت طرف قرار داد که بیمه معلم باشد دلیل آنرا عدم پرداخت حق بیمه از سوی شرکت مخابرات اعلام می کند) و در روز ۲۳ تیر که بازنشستگان برای احقاق حقوق عقب افتاده چندین ساله خود تجمع کردند با کتک و اهانت و بازداشت پذیرایی شدند.ا

  • 0

    بیمه تکمیلی قرارداد مستقیمی ها چی میشه پس ..مگه ما خون کردیم ،،حتما باید مثل بازنشسته ها و دیگران هر روز باید تو خیابون و درب استانداریها اعتصاب کنیم ..از سکوت ما سو استفاده نکنید ..حق ما را نخورید واقعا اینهمه تبعیض…اینهمه بی مدیریتی …

  • 0

    تکلیف فاکتورهای پرداخت نشده همکاران از سال ۹۹ که هنوز به پرسنل پرداخت نشده و فقط در سایت sos ثبت شده چه می شود چرا انها پرداخت نمی شود همه جا که قرار داد ندارند بعضی مواقع پرداخت نقدی کردیم بالاجبار و فاکتور دادیم به بیمه

  • 0

    سردبیر محترم سلام، خداوند در همه امور زندگی به شما وخانواده محترم خیر و برکت و سلامتی عنایت فرماید، فکر میکنم منظور علی آقا شما نباشید، منظور ایشون آن مسئولان بی انصاف وبی فکر مخابرات که اینطور به همه بازنشستگان سرافراز مخابرات ظلم کرده ومیکنند وظاهرٱ کسی هم زورش بهشون نمیرسه و یکه تاز میدون شدند، شما زحمت خودتان رامیکشید وما هم سپاسگزاریم، خداوند عاقبتمان را بخیر بگرداند آمین 🤲

  • ناشناس
    0

    سلام سردبیر محترم
    هفته بعد خواربار باز نشستگان شرکت مخابرات را میدن ؟

  • 0

    سلام .سردبیرگرامی وبازنشستگان محترم
    به این اقایان مسئولین شرکت مخابرات ایران بفرمایئد شما حق ما را بدین .مثل شرکت توانیر تکریم بازنشستگان نمیخایم.

    رییس هیات مدیره گفته بود حداکثر این هفته افزایش تعرفه داریم پس چی شد این هم مثل بقیه حرفهاست!!!!

  • ناشناس
    0

    با سلام وعرض ادب خدمت ریاست محترم جمهوری : اگرخاطرتان باشد در تبلیغات انتخاباتی حرفهایی زدید که اکثر بازنشستگان به شما رای مثبت دادند . اگر مساله تان از پل گذش ته است ایرادی ندارد . اگر شما به حرفهای ی که میزنید و همه انسانهای مقلد را از رو زقیامت و پل صراط میترسانید و به آن اعتقا د دارید فکر آن را نکرده اید که جمعیتی از بازنشستگان اکنون به این فکر هستند که گو ل حرفهای انتخاباتی شما را خورده اند !؟!

  • 0

    هیچ فرمولی به غیر از مصوبه شورای عالی کا ر مورد قبول نیست

  • 0

    تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری وغیرانسانی آمریکا و متحدانش در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان از سال 1945 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها