پیام رئیس جمهور به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت مرحوم حاج حسین آقا ملک

رئیس جمهور به مناسبت آیین نکوداشت پنجاهمین سالگرد درگذشت مرحوم حاج حسین آقا ملک چهره ماندگار وقف پیامی صادر کرد.

پیام رئیس جمهور به مناسبت پنجاهمین سالگرد درگذشت مرحوم حاج حسین آقا ملک

در پیام رئیس جمهور آمده است: نزدیک به یک قرن پیش مردی از تبار متمکنان و بازرگانان، بازرگانی فرهنگی را انتخاب و در این مسیر مایملک خود را نثار و یا به تعبیر قرآن با اموال خویش تجارت بی‌زیان و بی‌زوال را برگزید و در محفل همتایان خویش همچون ستاره‌ای درخشان درخشید.

عشق او به ترقی معارف اسلامی و حفظ سلامتی مردم که به عنوان کلیدواژه اصلی در وقف‌نامه‌ها به کار رفته است، توام با ایثار و پذیرفتن هزینه بسیار و به دور از هر چشم‌داشتی بوده است.
چقدر مخلصانه و پرجانبه در طلیعه وصیت خود این کلمات را آورده است:
در این خدمت ناچیز به شهادت قادر متعال و آن امام همام علیه السلام، جز خدمت به خلق و ایفاء وظیفه و سعادت افراد مملکت، نظری نداشته و ندارم.
اینجانب با تتبعی که در احوال واقفان و نیکوکاران داشته ام، حاج حسین ملک را در کار خود ممتاز یافته‌ام. البته در این میان نقش تولیت محترم آستان قدس رضوی در حفظ، پویایی و توسعه موقوفات و فعالیت‌های فرهنگی مورد نظر واقف، ستودنی است.

8317910_457

برگزاری آیین نکوداشت در پنجاهمین سالگرد درگذشت این انسان خیر تشکری مضاعف را می‌طلبد. با توجه به شناختی که از مجموعه موقوفات آن مرحوم دارم، بر این باورم که کتابخانه و موزه ملی ملک می‌تواند بیش از گذشته به‌عنوان الگویی اثرگذار در زمینه‌های کتابداری و تمهید امکانات مورد نیاز برای محققان و توسعه گنجینه‌های نفائس و موزه‌داری ایفاء نقش کند و با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در جهت روان‌سازی دسترسی محققان به نسخه‌های الکترونیک کتاب‌های خطی، پیشگام باشد.
از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌‎خواهم در همکاری و پشتیبانی از این مرکز عریق و قویم، دریغ نکنند و از تمامی محققان و پژوهشگران، اساتید محترم دانشگاه و دانشجویان محترم می‌خواهم، این مرکز را کانون توجهات خود قرار دهند و به نیکوکاران و خیرین حوزه فرهنگ توصیه می‌کنم ارتباط و الگوگیری از این مرکز را در برنامه خود قرار دهند و در احیای نام این واقف بزرگ، بکوشند.
یک بار دیگر از تمامی برگزارکنندگان و به ویژه تولیت محترم آستان قدس رضوی و شرکت‌کنندگان در این برنامه موثر در ترویج فرهنگ نیکوکاری، تشکر می‌کنم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    کی خودکار داد دستش ؟هنوززوده باید با مداد بنویسه .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها