قالیباف: مشکل کشور پول نیست، عُرضه است/ ما موظفیم به نحوی فعالیت کنیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات کنیم

رئیس مجلس در جمع ائمه جمعه سراسر کشور خاطر نشان کرد: بسیاری از سرمایه‌ها به دلیل ضعف در ساختار از بین می‌رود لذا معتقدم مشکل کشور پول نیست، مشکل عرضه و حکمرانی صحیح است.

قالیباف: مشکل کشور پول نیست، عُرضه است/ ما موظفیم به نحوی فعالیت کنیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات کنیم

محمدباقر قالیباف عصر دیروز (سه‌شنبه 4 مرداد) در بیست و پنجمین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور اظهار داشت: امامان جمعه سنگربانان اهل بیت و قرآن هستند و من خوشحالم که این توفیق را دارم که در جمع شما عزیزان و به نمایندگی از همکارانم در مجلس شورای اسلامی صحبت می‌کنم.

رئیس قوه مقننه در ادامه با اشاره به فعال شدن مرکز پژوهش‌ها در استفاده از ظرفیت نخبگان در کشور گفت: مجلس برای استفاده از نظرات نخبگان در استان‌ها به ویژه ائمه جمعه مصمم است و با ایجاد ساختاری تحت عنوان اندیشکده حکمرانی در حال راه‌اندازی ظرفیتی است تا برای شناخت شبکه مسائل استان‌های مختلف بدون آن که تشکیلات اداری جدیدی ایجاد شود، از توان همه نخبگان استانی و منطقه‌ای به‌خصوص ائمه جمعه برای احصای مشکلات و مسائل اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه فرمایشات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب درباره مجلس شورای اسلامی و نمایندگان تبدیل به یک منشور برای حرکت پیش روی مجلس خواهد شد، گفت: ما طی ماه‌های آینده منشوری را برای فعالیت مجلس براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین کرده و آن را برای انجام امور نمایندگی مورد توجه قرار خواهیم داد و این منشور می‌تواند منشأ تحول در کار تقنین باشد.

از مدیران شجاع و امین حمایت می‌کنیم

وی با بیان اینکه در بین دو مسئولیت قانونگذاری و نظارت در مجلس، نظارت، اولویت اصلی ما در مجلس یازدهم است، اظهار داشت: در اولویت دادن به نظارت، مراقبت می‌کنیم که از مچ‌گیری پرهیز کنیم و حتماً تأکید کردم نظارت باید به همراه با تسهیل‌گری و کمک باشد تا شجاعت از مدیران امین گرفته نشود و در همه استان‌هایی که برای نظارت میدانی حضور یافتم اعلام کردم از مدیر قوی و امین تا آخرین لحظه حمایت می‌کنم و معتقدم اگر مدیری قوی و شجاع نباشد نمی‌تواند به کارآمدی دست یابد.

وی در حوزه وظایف نظارتی مجلس با اشاره به اختصاص روزهای سه‌شنبه به مسائل نظارتی گفت: در بودجه سال 1400 رقمی برای اشتغالزایی در استان‌ها اختصاص یافته بود اما باگذشت 9 ماه از سال 1400 این بودجه با وجود آن که بخش مهمی از آن تأمین شده بود اما به استان‌ها اختصاص نیافته بود، به همین منظور در یکی از جلسات نظارتی با فراخواندن وزیر اقتصاد، مجلس برای تخصیص این اعتبار 20 روز به وزیر فرصت داد و در این 20 روز حدود 18 هزار میلیارد تومان اعتبار خاص اشتغالزایی به استان‌ها اختصاص یافت و به گفته یکی از استانداران در فرصتی اندک توانست گره‌های مهمی را از کار آن‌ها باز کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی سیاستگذاری اساسی مجلس یازدهم را رفع و خنثی‌سازی تحریم‌ها توصیف کرد و گفت: با رویکرد رفع تحریم‌ها، قانون مهم اقدام راهبردی متناسب با راهبردهای نظام و مطالبات مردم در این حوزه برای رفع تحریم‌ها با مشارکت و همراهی حداکثری نمایندگان تصویب شد که در فرصتی کوتاه برای کشور تولید قدرت کرد.

وی اضافه کرد: البته درباره این موضوع برخی حاشیه‌سازی و جوسازی می‌کنند اما بنای ما این نیست که وارد این فضاسازی‌ها شویم چرا که معتقدم اگر فرصتی در اختیار داریم باید برای خدمت به مردم استفاده کنیم نه ورود به حواشی.

اعتبار 22 هزار میلیارد تومانی برای محرومیت‌زدایی

وی همچنین با اشاره به اقدامات مجلس یازدهم در بخش خنثی‌سازی تحریم‌ها به قوانینی همچون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی، تسهیل صدور مجوز کسب‌وکار و جهش تولید دانش بنیان اشاره و تأکید کرد: از دیگر اقدامات مهم مجلس یازدهم در قوانین بودجه، اختصاص اعتبارات خوبی با عنوان محرومیت زدایی بود که در این زمینه در سال 1400 بیش از 19 هزار میلیارد تومان و برای سال جاری بیش از 22 هزار میلیارد تومان مصوب شد.

قالیباف اضافه کرد: با توجه به شناخت و تجربه‌ای که داشتیم و برای توزیع درست، صحیح و رسیدن دقیق این بودجه به نقاط هدف و محروم، علیرغم برخی از مقاومت‌ها این بودجه در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان‌ها قرار گرفت تا در مسیر محرومیت زدایی نظیر رفع تنش آبی، انتقال آب روستاها، جاده‌های روستایی و سایر بخش‌های مرتبط هزینه شود.

مصوبه 6 هزار میلیارد تومانی مجلس برای بیمه رایگان 5 میلیون نفر از اقشار ضعیف

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در قانون بودجه توجه ویژه‌ای به سه دهک پایین جامعه و سلامت آنها کرد، گفت: محرومیت‌زدایی و معیشت در عمل باید محقق شوند و مجلس برای این کار 6هزار میلیارد تومان به‌منظور بیمه سه دهک پایین جامعه اختصاص داد تا از این محل بیش از 5میلیون نفر از اقشار کم درآمد جامعه که بدون بیمه هستند، مشمول بیمه درمانی شوند چرا که در شرایط سخت فعلی ما موظف هستیم به این اقشار توجه ویژه‌ای نماییم و برای تحقق این موضوع جلسات نظارتی برگزار کردیم تا صد درصد این دهک‌ها مشمول حمایت‌های بیمه‌ای شوند.

وی اضافه کرد: البته اجرای این مصوبه مهم نیز دارای اهمیت بود و دولت محترم با سرعت و جدیت آن را پیگیری کرد و در نتیجه این اقدامات تا پایان خرداد، از 5 میلیون و 300 هزار نفر، 5 میلیون و 92 هزار نفر به صورت رایگان و بدون مراجعه بیمه شدند و تعداد باقی مانده کسانی که فرایند بیمه شدن‌شان مشکلاتی داشت نیز در حال پیگیری است.

وی همچنین با اشاره به معضل بیماران صعب العلاج و سختی‌هایی که خانواده‌های آنان تحمل می‌کنند به مصوبه 5 هزار میلیارد تومانی مجلس در قانون بودجه 1401 برای صدور کارت سلامت برای این بیماران اشاره کرد و گفت: همچنین رقم خوبی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به این خانواده‌ها تعیین شده که بتواند بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های این عزیزان را برطرف کند.

قالیباف ساماندهی حقوق بازنشستگان، رتبه‌بندی معلمان و برنامه‌ریزی برای موضوع ساماندهی بازار اجاره را نیز از گام‌های دیگر مجلس برای بهبود وضع اقتصاد و معیشت مردم دانست و افزود: همچنین در بحث خرید تضمینی اقلام کشاورزی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و موضوع حمایت از خانواده نیز بالاخره در مجلس یازدهم تبدیل به قانون شد.

مجلس برای مسکن چه اقداماتی انجام داده است؟

رئیس قوه مقننه خاطر نشان کرد: برای کنترل مسئله مسکن باید تولید مسکن، کنترل اجاره و مالیات بر خانه‌های خالی را مورد توجه قرار داد که مجلس برای دو بخش از این سه مقوله یعنی مالیات بر خانه‌های خالی و ساخت مسکن، قوانین خوبی مصوب کرده که در حال اجرا است و در زمینه اجاره مسکن نیز در شرف تدوین قانون هستیم.

وی با اشاره به تحول ایجاد شده در صدور مجوزهای کسب و کار توسط مجلس گفت: در حوزه مجوزهای اشتغال با توجه به هوشمندسازی و شفاف‌سازی، قانونی را به تصویب رساندیم تا کسب و کارها به سرعت بتوانند مجوزهای خود را دریافت کنند. در این مسیر برخی کسب و کارها تأییدمحور و برخی ثبت‌محورند. کسب‌وکارهای ثبت محور پس از ثبت درخواست خود 3 روزه باید جواب درخواست را دریافت کنند و اگر این پاسخ برای آنها ارسال نشد می‌توانند کسب‌وکار خود را آغاز کنند اما در مورد کسب‌وکارهای تأیید محور که مربوط به کسب‌وکارهای حوزه سلامت و امنیت است، قانون معین کرده که حداکثر 3ماه نهادها و دستگاه‌های ذیربط موظف به تعیین تکلیف و بررسی مستندات هستند و پس از آن کسب‌وکار می‌تواند وارد فاز اجرایی شود و هیچکس حق ندارد بدون مجوز قانونی و خارج از این قانون مانع از راه اندازی کسب‌وکارها توسط مردم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث انتقال آب به سیستان و بلوچستان یکی دیگر از اقداماتی بود که در این مجلس به سامان رسید و ما قانونی را برای این موضوع به تصویب رساندیم.

باید مردم را از حقوق خود آگاه کنیم

قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به لزوم توجه به نقش مردم در حاکمیت گفت: ما موظفیم به نحوی فعالیت کنیم که کارآمدی دین در اداره جامعه را اثبات کنیم و این وظیفه اصلی ما است. همچنین باید مردم را از حقوق خود آگاه کنیم و از منظر حکمرانی به آنها بیاموزیم که چه حقوقی دارند و از ما به‌عنوان خدمتگزار چه مطالبه‌ای می‌توانند داشته باشند و کاری کنیم که از حقوق شهروندی خود مطلع باشند.

وی افزود: اگر این نگرش در جامعه نهادینه شود و مردم بدانند که می‌توانند حقوق خود را مطالبه کنند به وظیفه خود نیز عمل خواهند کرد چرا که هر حقی، تکلیفی نیز به همراه دارد و در این صورت خواهیم دید که اعتماد در جامعه نهادینه می‌شود و اگر اعتماد مردم پای کار آید بسیاری از دستاوردها حاصل می‌شود.

 

قالیباف تصریح کرد: باید توجه کنیم انقلاب اسلامی روی دو بال سنت‌های الهی و ایمان به مردم بنا شده است و در طول 4 دهه گذشته دیده‌ایم که هر وقت امور به مردم سپرده شد، کارها به درستی پیش رفت و هر زمان کارها با نگاه دولتی دنبال شد، نتیجه درستی نگرفتیم، لذا من براساس تجربه عرض می‌کنم که باید به مردم اعتماد کنیم مانند همان راه اندازی پلیس 110 که مردمی سازی امنیت، موجب امنیت‌آفرینی و ایجاد آرامش در کشور شد و هر جا مشارکت مردم ایجاد شود پیشرفت هم حاصل می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات اساسی مجلس برای اصلاح ساختار بودجه گفت: با یک کار پژوهشی و علمی دریافتیم بسیاری از درآمدهای کشور از حوزه انفال نظیر معادن در بودجه رقم چندانی ندارد؛ به‌طور مثال در بودجه 1400 حقوق مالکانه معادن 6000 میلیارد تومان بود در حالی که رقم واقعی چندین برابر این رقم است و مجلس با پیگیری‌های دقیق و قاطعانه خود در قانون بودجه 1401 این رقم را به 42 هزار میلیارد تومان رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: این ارقام نشان می‌دهد بسیاری از سرمایه‌ها به دلیل ضعف در ساختار از بین می‌رود لذا معتقدم مشکل کشور پول نیست، مشکل عرضه و حکمرانی صحیح است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاجی علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ضمن خیر مقدم به رئیس مجلس شورای اسلامی و ارائه گزارشی از اجلاس ائمه جمعه ابراز امیدواری کرد مجلس انقلابی و ائمه جمعه بتوانند در گام دوم انقلاب در راستای تحقق اهداف نظام گام‌های مهم و اثرگذاری خصوصاً برای نسل جوان بردارند. همچنین در این نشست حضرات آیات و حجج اسلام آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به بیان دغدغه‌ها و نکاتشان در خصوص موضوعات مرتبط با ائمه جمعه، نماز جمعه، مسائل فرهنگی و اجتماعی، موضوعات روز کشور و مباحث مرتبط با مجلس شورای اسلامی پراختند.

منبع: خانه ملت
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    16

    درود بر قالیباف عزیز

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ما تعجب میکنیم از این نماینده ها !!!
      از یک طرفی صحبت از حمایت از اقشار کم در امد میکنند و از طرف دیگر در جاهای دیگر و سایتهای دیگر حرف دیگری !!؛

      اقایان نمایندگان :چرا اسرار دارید به جای یارانه نقدی یارانه اعتباری یا همان کالا برگ را به زو تحمیل مردم کنید ؟!!!
      چرا از خدای خود نمیترسید ؟!!
      چرا در صحبتهای خود نفاق را سر لوحه خود قرار میدهید؟!!!
      خبر فوری چرا پیام قبلی ما را سانسور میکنی ؟!!!
      از خدا بترس نه از بنی ادم !!!نماینده ها هم جزو بنی ادم هستند!!!
      چرا با روح و روان مردم بازی میکنید ،چرا باعث اذار و اذیت مومنان میشوید !!!چرا حرف حق مردم را نادیده میگیرید!!!
      به ولای علی (ع)و امام حسین(ع) این کار مسوولان به دور از انصاف است ؟
      اقای میر تاج الدین چرا شما همچنان اسرار پافشاری دارید ،شکا که سید هستید از شما بعیده هر روز و در هر سایت همان حرفها را به زور اسرار بر مردم خود تحمیل؟!!
      چرا از خدا نمیترسید!!!؟
      ما اب از سرمان گذشته !!برای ما فرقی نمیکند که در بند باشیم یا...!!!!
      فقط این را میگوییم که خدا حق ما را از شما خواهد ستاند.

    • ناشناس
      1

      بسم الله الرحمن الرحیم
      خدا بلند کردن صدا را به بد گویی دوست ندارد،مگر از ان کسی که به او ستمی شده باشد، و خدا شنوا و داناست.
      قران کریم سوره نسا ایه ۱۴۷

    • ناشناس
      1

      خود جناب رییسی رییس جمهور محترم بر پایه عدالت پیش میرود و با اینکه ارز ۴۲۰۰را حذف و جنسها را گران ولی به جای ان یارانه نقدی داده ولی نمیدانیم چرا نمایندگان مجلسی انصاف ندارند ،و همچنان و هر روز مسررانه میخواهند طرح ناثواب یارانه کالایی و به قول خودشان یارانه اعتباری را به زور به مردم تحمیل کنند!!!
      خدا از شما نگذرد که باعث اذار و اذیت مومنان و مردم خود شده اید.

    • ناشناس
      0

      مجلس موظف است یا تمام اقلام و کالاهای پارسال و امسال و حاملها را در ایران زمین به نرخ قبل برگرداند و همان دو یارانه قبلی را به مردم دهد ،یا همین یارانه نقدی جدید را بدهد و سکوت کند !!!!

  • ناشناس
    1

    وقتی بودجه های چند هزار میلیارد تومانی برا جاهایی که هیچ خاصیتی نداشته وندارند در نظر گرفته میشه معلومه که مشکل پول وجود ندارد.اما وظیفه تان را 44 ساله ثابت کردید بسه دیگه .مشکل اصلی اینه که فقط به ادعا بها داده میشود وهرچه ادم بی لیاقت وپررو وبی عرضه واحمق ومتحجر است امورکشوررا قبضه نموده است .

  • احمدی
    0

    عرضه یعنی از کالاهای دیگر کشورها حمایت کنیم نه از کالای ایرانی .
    عرضه یعنی شعار دادن نه عمل کردن .

  • مسعوداحمدی
    1

    این تیتر و صحبت قالیباف بایست قاب طلاء گرفت
    " مشڬل ڪشور پول نیست ، عرضه است "

  • ناشناس
    0

    مگر شما عالم دینی هستید که میخواهید کارآمدی دین را در اداره جامعه اثبات کنید. التماس شعور و تفکر. این رئیس مجلسمون است وای به حال بقیه

  • ناشناس
    0

    خبر فوری :خواهشا پیامی که برای شما ارسال شده را در سایت قرار دهید و سانسور یا ناپدید یا دور از دسترس قرار نده !!
    با تشکر

  • ناشناس
    0

    خبر فوری شما را هم واگذار میکنیم به صاحب حق ،اگر حرفها و تمام متنهای فرستاده شده امروز ما را پخش نکنید!!!!

  • ناشناس
    0

    مگه مسوولان ارز ۴۲۰۰کوفتی را حذف نکردند !!!و هر چه در بازار و جامعه و حاملها و...را ۱۰۰برابری !!!
    پس چرا اسرار دارید به جای یارانه نقدی یارانه اعتباری دهید ؟!!!
    مگه نگفتین که ارز ۴۲۰۰کوفتی فساد زا هست و ما مستقیم به مردم بدهیم ،پس چرا اکنون مردم را به باد سخره گرفته اید؟!!!
    لعنت خدا بر دروغ گویان و مفسدان و احتکار کنندگان و ..... و خورندگان حق مردم و مستضعفان.

  • ناشناس
    0

    دولت و مجلس اگر همچنان مسر و پافشاری بر حرفهای نامتعارف خود هستند!!پس موظف هستند تمام گرانیهای امسال و سال پیش تمام کالاها و حاملها را به قیمت قبل برگرداند و ان دو یارانه نقدی قدیم را به مردم بدهد و یا اینکه این یارانه جدید ۳۰۰و ۴۰۰را به مردم نقدا بدهد و سکوت کند و دیگر حرف های خارج از عرف و نا حق نزند!!!!

  • ناشناس
    0

    واقعا هم برای اثبات کارآمدی دین ۴۴ سال کافی نیست. ان شاءالله طی ۴۰۰ سال آینده فرصت کافی برای این کار دارین.

  • مش جمعه
    0

    اتفاقا یکی از مشکلات اساسی ایران ،چاپ پول های بی پشتوانه که کمر اقتصاد را شکسته است

  • ناشناس
    0

    مشکل خودتان هستید که قدرت را قبضه کرده اید و نمی گذارید مردم برای خودشان تصمیم بگیردند رفراندوم بگذارید و بروید کنار

  • ناشناس
    0

    برنج ایرانی به قیمت مناسب در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع شود
    با این‌که قیمت برنج ایرانی از ۸۰ تا ۱۵۰ هزار تومان در بازار در نوسان است، وزارت صمت برای تعیین قیمت واحد انواع برنج‌های تولید داخل و توزیع آن‌ها در فروشگاه‌های سطح شهر اقدامی نمی‌کند. این روزها برنج مرغوب ایرانی در هیچیک از فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای توزیع نمی‌شود و مردم مجبورند آن را از بازار به قیمت‌های بالایی بخرند.

  • 0

    مردم آثار پیشرفت‌های اقتصادی را در سفره‌هایشان ببینند
    دیدار و گفتگوهای سازنده با رؤسای جمهور کشورهای همسایه، افزایش تولید و صادرات نفت، بستن قراردادهای گوناگون در پروژه‌های نفتی و ارج نهادن و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و ده‌ها خبر پراهمیت اقتصادی، نویدبخش حل مشکلات و برگشت آرامش به بازار و بهبود معیشت مردم است، اما خروجی آن‌ها که باید به کاهش تورم و بهبود رفاه و زندگی آنان بیانجامد، متأسفانه در سطح جامعه چندان احساس نمی‌شود که ضرورت دارد مردم آثار ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی را در سفره‌هایشان بیشتر و بهتر ببینند.

  • 0

    مدیران شرکت‌های زیانده دولتی پاداش هم گرفته‌اند؟
    دیوان محاسبات در یک گزارش دقیق و شفاف اعلام کرده است که ۱۴۰ شرکت دولتی در سال ۱۴۰۰ زیانده بوده‌اند که ضمن قدردانی از مسئولان محترم نهاد یادشده، این سؤال مطرح است که آیا مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت‌های یادشده پاداش هم دریافت کرده‌اند، یا چون نتوانسته‌اند شرکت‌های متعلق به دولت و بیت‌المال را به سوددهی برسانند، لااقل از دریافت پاداش محروم شده‌اند؟

  • ناشناس
    0

    گفتگو با تلفن همزمان با کارهای مردم ممنوع شود
    در مراجعه به شعبه یکی از بانک‌ها متصدی باجه ضمن آنکه تقاضایم را انجام می‌داد، با تلفن همراه یکسره حرف می‌زد که موجب اشتباه در محاسبه قبض بانکی‌ام شد و وقتی متوجه آن شدم، متصدی باجه آن قبض را پاره کرد و قبض دیگری را نوشت و صادر کرد، حال اگر من بیسواد بودم و یا به اشتباه کارمند بانک پی نمی‌بردم، پس از مدتی ناچار می‌شدم دوباره به بانک بازگردم و قبض جدیدی بگیرم! متأسفانه گفتگو با تلفن‌های ثابت و همراه که بیشتر آن‌ها صحبت‌های شخصی و خصوصی است، موجب خطاهایی در انجام کارهای مردم می‌شود که پیشنهاد می‌کنم همان گونه که صحبت با تلفن همراه به هنگام رانندگی جریمه دارد، کارمندانی هم که هنگام اجرای کارهای مراجعان با تلفن حرف می‌زنند، جریمه و مشمول کسر از حقوق شوند!

  • 3

    مصرف برق ما ۶ برابر اروپایی‌ها است!
    انسان تا به کشورهای اروپایی و یا امثال استرالیا سفر و در آنجا اقامت و زندگی نکند، متوجه ارزانی قیمت برق در ایران نمی‌شود! براساس آمارهای جهانی مصرف برق خانه‌های اروپا یک ششم خانه‌های کشور ما است و به عبارت دیگر ما ۶ برابر بیشتر از اروپایی‌ها برق مصرف می‌کنیم. در سفری به سیدنی استرالیا، اتاق‌های خانه بزرگ و ویلایی دوستم شب‌ها فقط با چند عدد لامپ کم مصرف روشن نگه داشته می‌شد و از لوسترهای چلچراغ و پرمصرف خبری نبود، که بعدها دانستم در اکثریت منازل استرالیا انرژی برق حتی در مقایسه با درآمد ساکنان آن کشور به قدری گران است که کمتر کسی توان پرداخت هزینه مصرف زیاد آن را دارد.

  • 2

    امنیت شغلی به ازدواج جوانان کمک می‌کند
    بسیاری از علماء و کارشناسان مسائل اجتماعی و خانوادگی بر این باورند که ازدواج از فساد جوانان در کشور جلوگیری می‌کند و با اعمال فشار بر بدحجاب‌ها نمی‌توان جلوی فساد را گرفت. من این سخنان درباره ازدواج جوانان را قبول دارم و مطمئن هستم که می‌تواند بسیاری از مشکلات آنان را حل کند، اما در شرایطی که با اوضاع نابسامان اقتصادی و عدم امنیت شغلی جوانان روبه‌رو هستیم، به نظر می‌رسد تا مشکلات یاد شده حل نشود، به جای افزایش ازدواج متأسفانه شاهد افزایش آمار طلاق در کشور خواهیم بود، با حل معضلات اقتصادی می‌توان بسیاری از مشکلات مردم را حل کرد.

  • ناشناس
    2

    افزایش 90 درصدی ترانزیت کالا در سال گذشته نسبت به سال 1399 و افزایش 43 درصدی در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از جمله اخبار خوب کشور در این دولت است. می‌خواهم تاکید کنم تقویت ترانزیت یک نیاز استراتژیک برای آینده نظام و امنیت اقتصادی و حتی سیاسی ایران و همچنین یک عامل مهم و جدید در مواجهه با فشارها و تحریم‌های دشمنان محسوب می‌شود و باید آن را جدی گرفت.

  • 2

    با وجود آن که 202 هزار و 479 نفر متقاضی واجد شرایط وام ودیعه مسکن به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، تنها 8255 نفر موفق به دریافت وام شده‌اند یعنی حدود 4 درصد! چه موانعی وجود داشته است؟باید این موانع هرچه زودتر زدوده شود.

  • 2

    برخی از ادارات به جای جذب نیروی جوان همچنان از بازنشستگان استفاده می‌کنند. با این روند این ادارات به کانون بازنشستگان تبدیل شده‌اند. چرا برخی از دستگاه‌ها هیچ اعتنائی به شعار جوانگرایی این دولت ندارند؟

  • 2

    سوال اینجاست دولت و مسئولان در این مدت ۱۲ ماه در سال ۱۴۰۰ چه غلطی می کردند افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز پنجشنبه ششم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ هست هنوز هم مشخص و روشن نشده است چرا؟

  • ناشناس
    0

    درست میگه مشکل پول نیست وگرنه سیسمونی از ترکیه نمیخریدیم .

  • عرضه
    0

    عرضه یعنی برای حمایت از کالای داخلی از خارج کشور سیسمونی بخری این همان سوپر انقلابی است که گفته می شود.

  • ناشناس
    0

    شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ۲۰:۳۳:۴۲
    سیل امام‌زاده داوود وغیره همان نتیجه ظلم و ستم دولت و مسئولان به مردم و بازنشسته های بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها