یورش معترضان سریلانکایی به دفتر نخست وزیر

بنابر اعلام شاهدان، امروز چهارشنبه پس از اینکه رانیل ویکرمسینگه، نخست وزیر سریلانکا به عنوان رئیس جمهور موقت معرفی شد، هزاران معترض به دفتر وی در کلمبو یورش بردند.

یورش معترضان سریلانکایی به دفتر نخست وزیر

در حالیکه نیرو‌های امنیتی پلیس و ارتش در تلاش بودند با استفاده از گاز اشک آور و ماشین‌های آب پاش معترضان را وادار به عقب نشینی کنند، جمعیت معترض وارد دفتر نخست وزیر شدند و پرچم کشور را بر فراز ساختمان آن به اهتزاز درآورند.

خشم معترضان از پیام رئیس جمهور سریلانکا از مالدیو

خبرنگار الجزیره گفت: پیام رئیس جمهور سریلانکا از مالدیو به رئیس پارلمان این کشور درباره واگذاری اختیارات ریاست جمهوری به نخست وزیر، معترضان را خشمگین کرد.
خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارش زنده از نزدیک مقر نخست وزیر سریلانکا در کلمبو درباره اعتراضات در این کشور، گفت اوضاع در اینجا متشنج است. برخورد‌ها و تنش‌هایی بین معترضان و نیرو‌های امنیتی نزدیک مقر نخست وزیر رخ داد.

معترضان سعی داشتند وارد مقر نخست وزیر شوند و نیرو‌های امنیتی و پلیس با گاز اشک آور آن‌ها را به عقب راندند. مسئله‌ای که معترضان را غافلگیر کرد این بود که گوتابایا راجاپاکسا رئیس جمهور سریلانکا که از کشور خارج شده و به مالدیو رفته، پیامی به رئیس پارلمان ارسال کرده و به او اطلاع داده است که اختیارات ریاست جمهوری را به نخست وزیر واگذار کرده است. این مسئله معترضان را خشمگین کرده است.

دفتر نخست وزیر مقررات منع آمد و شد در کلمبو و وضع فوق العاده اعلام کرد، اما معترضان به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و به اعتراضات ادامه می‌دهند.
خبرنگار افزود اعتراضات دیروز آرام شده بود و معترضان منتظر بودند رئیس جمهور امروز استعفا کند. اما رئیس جمهور استعفا نکرد و به مالدیو رفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها