درپی افزایش اعتراضات،

نخست وزیر سریلانکا استعفا کرد

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رسانه‌های محلی اعلام کرد ماهیندا راجاپاکسا، نخست وزیر سریلانکا از سمت خود استعفا کرده است.

نخست وزیر سریلانکا استعفا کرد

پس از اعلام وضعیت اضطراری از سوی رئیس جمهور سریلانکا به دلیل تشدید بحران اقتصادی، چندین نفر از اعضای کابینه دولت این کشور از جمله ماهیندا راجاپاکسا، نخست وزیر سریلانکا از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش رویترز روز جمعه بود که دولت سریلانکا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که گوتابایا راجاپاکسا، ریاست جمهوری سریلانکا از نیمه شب، وضعیت فوق‌العاده در  کشور اعلام کرده است. در این اطلاعیه آمده است که این تصمیم به منظور حفظ امنیت عمومی اتخاذ شده است.

ماه گذشته در تظاهرات صد‌ها نفری در سریلانکا مردم این کشور سعی در یورش به خانه «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس‌جمهور سریلانکا داشتند. در همین راستا میان نیروهای امنیتی و مردم درگیری فیزیکی رخ داده و تظاهرات به خشونت کشیده شد و حداقل یک نفر به شدت زخمی شد. با بالاگرفتن درگیری‌ها، پایتخت این کشور تحت مقررات منع رفت و آمد نامحدود قرار گرفت. خواسته معترضان رسیدگی به اوضاع اقتصادی این کشور است.

کمبود گازوئیل در روز‌های اخیر خشم عمومی را در سراسر سریلانکا برانگیخته است. به گفته مقامات، دیزل که سوخت اصلی اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه تجاری محسوب می‌شود، در ایستگاه‌های سراسر این کشور در دسترس نیست و حمل‌ونقل عمومی را فلج کرده است. چندین بیمارستان دولتی نیز به دلیل نبود دارو‌های ضروری عمل‌های جراحی را متوقف کرده‌اند.

این کشور ۲۲ میلیون نفری واقع در جنوب آسیا در بدترین رکود خود از زمان استقلال قرار دارد که ناشی از کمبود شدید ارز خارجی برای پرداخت هزینه ضروری‌ترین اقلام وارداتی است. دولت سریلانکا اعلام کرده که به دنبال کمک مالی از صندوق بین المللی پول و گرفتن وام‌های بیشتری از هند و چین است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • خون جیگر
    0

    دست راست ت تو سر حاکمان عرب تبار این سرزمین که تا دم مرگ از میز ریاست کنار نمی روند ، بدبخت های محتاج زر و زور ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها