رئیس جدید هنگ کنگ با نخست وزیر چین دیدار کرد

رئیس جدید هنگ کنگ در جریان مراسمی در پکن، نامه رسمی انتصاب خود را دریافت و با نخست وزیر چین دیدار کرد.

رئیس جدید هنگ کنگ با نخست وزیر چین دیدار کرد

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، لی کچیانگ، نخست وزیر چین با اشاره به چارچوب کاری بر اساس این مساله که هنگ کنگ به صورت نیمه خودمختار اداره می‌شود و آزادی‌های قطعی که در سرزمین اصلی چین وجود ندارد را در اختیار دارد، گفت: دولت مرکزی مثل همیشه چارچوب "یک کشور، دو سیستم" و همچنین اصول مدیریت مردم هنگ‌کنگ در منطقه و میزان بالای خودمختاری را به‌طور کامل و دقیق اجرا خواهد کرد.

وی همچنین حمایت کامل خود را از جان لی، رئیس جدید هنگ کنگ اعلام و به وی تاکید کرد تا اقتصاد را بهبود بخشیده و سطح زندگی مردم را نیز تقویت کند.

رئیس جدید هنگ کنگ نیز گفت که از بابت اینکه به این سمت منصوب شده، بسیار مفتخر است و هر کاری که می‌تواند برای برآوردن انتظارات پکن و مردم هنگ کنگ انجام می‌دهد.

این مقام مسئول هنگ کنگ همچنین ادامه داد: در طی این بازه زمانی مهم و در بیست و پنجمین سالگرد بازگشت هنگ کنگ زیر لوای چین، عمیقا مسئولیت عظیمی را که به من محول شده، می‌فهمم.

جان لی که برای سفری چهار روزه روز شنبه هنگ کنگ را به مقصد پکن ترک کرده در ماه جاری میلادی در انتخابات پیروز شد و بیش از ۹۹ درصد آرای رای دهندگان را به دست آورد.

وی بابت حمایت از قانون سختگیرانه امنیت ملی در هنگ کنگ که توسط چین وضع شده، شهرت دارد.

همچنین سفر جان لی به پکن برای دریافت نامه انتصاب یک اقدام روتین به حساب می‌آید. انتظار می‌رود که وی در اول ژوئیه سال جاری میلادی و در بیست و پنجمین سالگرد بازگشت هنگ کنگ زیر لوای چین در همین شهر سوگند یاد کند

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد
    0

    پس خاک برسرش

  • علی
    0

    از در عقب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها