اعتراضات در ارمنستان به خشونت کشیده شد

گروه‌های مخالف با مسدود کردن خیابان‌های اصلی پایتخت ارمنستان، خواستار استعفای نخست‌وزیر شده و با پلیس درگیر شدند.

اعتراضات در ارمنستان به خشونت کشیده شد

رسانه‌های محلی گزارش کردند که گروه‌های مخالف در ارمنستان، اوایل امروز (دوشنبه) اقدامات اعتراضاتی گسترده خود را آغاز کردند و خیابان‌های اصلی و مرکزی «ایروان» را مسدود کردند و خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان شدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری روسی «تاس» به نقل از منابع محلی، «تیگران آبرامیان» حقوقدان ارمنی به خبرنگاران گفت: «پلیس دستور سیاسی دریافت کرده است و بنابراین تلاش دارد به زور متوسل شود اما این مانع ما نخواهد شد و ما را متوقف نمی کند».

بر اساس این گزارش، نیروهای ویژه پلیس ارمنستان، بازداشت حامیان گروههای مخالف را آغاز کرده است و درگیری‌هایی میان نیروهای پلیس در مکان‌های مختلفی از سراسر شهر ایروان رخ داده است و حدود 10 خیابان اصلی در پایتخت ارمنستان تاکنون مسدود مانده است و ترافیک حجیمی در حال حاضر در سراسر شهر به وجود آمده است.

تظاهرات علیه پاشینیان وارد دومین روز خود می‌شود به طوریکه روز گذشته (یکشنبه)، هزاران تن از مخالفان دولت حاکم در ارمنستاندر «ایروان» پایتخت ارمنستان تظاهرات کردند تا به دولت در مورد امتیاز دادن به  جمهوری آذربایجان در مورد منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی هشدار دهند.

احزاب مخالف «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان را متهم کرده‌اند که قصد دارد تمام قره باغ را به  جمهوری آذربایجان واگذار کند.

جنگ  بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در  نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پایان یافت و  روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش‌آفرینی کرد.

با این حال، این دو کشور کماکان در نقاط مرزی باهم مشکل دارند و طرفین اغلب همدیگر را به نقض آتش بس متهم می‌کنند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذر بایجان جمعه گذشته  با مطرح کردن ادعاهایی درباره جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی گفت که روسیه از طریق قزاقستان، ترکمنستان و ایران در جریان جنگ ۲۰۲۰ ارمنستان و جمهوری آذربایجان، به ارمنستان تسلیحات عرضه می‌کرد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    نیکول !
    مرد باش و اسلحه بردار
    مگه شما یه زمانی ایرانی نبودید؟
    پس چرا اینقدر ترسویی؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها