توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای نشست کمیسیون مشترک

وزارت خارجه ارمنستان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، وزیر خارجه این کشور به همراه همتای خود از جمهوری آذربایجان در تماسی تلفنی با یکدیگر درباره ساختار کمیسیونی که تعیین حدود مرزهای بین دو کشور را با هدف حل و فصل مناقشه چند دهه قره‌باغ انجام می‌دهد، به توافق رسیدند.

توافق جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای نشست کمیسیون مشترک

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان و جیحون بایراموف، همتای وی از جمهوری آذربایجان به تبادل دیدگاه‌ها درباره تحقق توافق‌های به دست آمده در سطح روسای دو کشور پرداختند.

در ادامه این بیانیه از سوی وزارت خارجه ارمنستان همچنین ذکر شده است: دو طرف همچنین بر روی ساختار کمیسیونی برای تعیین حدود مرزی بین دو کشور و همچنین امنیت مرزی توافق کردند. توافقی هم در راستای برگزاری نشست این کمیسیون مذکور در آینده‌ای نزدیک به دست آمد.

دو وزیر درباره مسائل بشردوستانه و آماده‌سازی برای مذاکرات آتی صلح گفت‌وگو کردند.

ششم آوریل سال جاری میلادی، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان و شارل میشل، رئیس شورای اروپا گفت‌وگوهای سه‌جانبه در مورد مناقشه قره‌باغ در بروکسل برگزار کردند.

در ادامه این دیدار، پاشینیان و علی‌اف به وزرای خارجه دو کشور دستور دادند تا مقدمات مذاکرات صلح بین باکو و ایروان را آغاز کنند. آنها همچنین توافق کردند که یک کمیسیون دوجانبه برای تعیین حدود مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان تا پایان ماه آوریل ۲۰۲۲ تشکیل دهند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها