بلینکن: اگر نتوانیم با ایران به توافق برسیم، همه اقدامات لازم برای مقابله با اقدامات خطرناک ایران را انجام خواهیم داد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیم گیری سیاسی آمریکا است، گفت: ما هنوز در تلاش برای بررسی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام هستیم.

بلینکن: اگر نتوانیم با ایران به توافق برسیم، همه اقدامات لازم برای مقابله با اقدامات خطرناک ایران را انجام خواهیم داد

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: ما هنوز در تلاش برای بررسی بازگشت متقابل به پایبندی به برجام هستیم. ما شاهد شرایط با وجود یک توافق و همچنین شرایط بدون توافق بوده ایم. از منظر منافع آمریکا، داشتن یک توافق به نفع ما است.

وی در تداوم ادعاهای آمریکا علیه نفوذ منطقه ای و پیشرفت های برنامه هسته ای ایران اظهار داشت: سوال این است که موثرترین راه برای ما برای رسیدگی به برنامه هسته ای ایران و همچنین اقدامات بی ثبات کننده این کشور چیست. اگر به توافق برسیم، این توافق توانایی ما برای رسیدگی به سایر اقدامات خطرناک ایران را محدود نمی کند. اگر توافقی وجود نداشته باشد نیز ما به همراه متحدان و شرکای خود همه اقدامات لازم برای رسیدگی به این چالش ها را انجام خواهیم داد.

بلینکن در حالیکه آمریکا خود از حامیان گروههای تروریستی است، مدعی شد: ما درحال همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه برای مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه از جمله حملات موشکی، حمایت از گروه های تروریستی هستیم.

وی مدعی شد: به عنوان مثال ما توانایی های دفاعی لازم را در اختیار کشورهای منطقه قرار داده ایم تا از خود در مقابل حملات موشکی دفاع کنند. ما به دنبال مقابله با جابجایی سلاح در منطقه هستیم و نهادهای مختلف را که در این زمینه نقش دارند، تحریم می کنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما این اقدامات را با همکاری متحدان و شرکای خود از جمله اسرائیل و کشورهای عربی انجام می دهیم. ما همچنین اقدامات لازم برای محافظت از نیروهای خود را انجام می دهیم.

بلینکن پیش از این نیز در کمیته روابط خارجی سنای کشورش همچنان بر اشتباه بودن سیاست کشورش برای خروج از برجام اذعان کرد و اظهار داشت: ما همچنان معتقدیم بازگشت به پایبندی به توافق (برجام) بهترین راه برای رسیدگی به چالش برنامه هسته ای ایران است.

وی با تکرار ادعاها درباره پیشرفت های برنامه هسته ای صلح آمیز ایران به رغم عدم تایید آن از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: همچنان معتقدیم بازگشت به پایبندی به توافق بهترین روش برای رسیدگی به چالش برنامه هسته ای ایران و اطمینان از عدم دستیابی این کشور به سلاح هسته ای در مدت زمان کم است.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه سال گذشته آغاز شد، ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ به پیشنهاد مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد یک دوره تنفس شد و مذاکره کنندگان برای مشورت‌های سیاسی به پایتخت‌های خود بازگشتند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    خدایا این جنگ زرگری تا کی باید ادامه داشته باشد ؟

  • عادل
    0

    اب گل الود کنید و ماهی بگیرید از تحریم ملت چپاول کن لعنت خدا به کسانی که ملت به روز سیاه نشاند مهر ننگ به پیشانی تان باید بزنند تا تاریخ شما را بشناسد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها