عضو تیم مذاکره‌کننده ایران:

تبعات جنگ در اوکراین، آمریکا را به توافق با ایران وادار می‌کند/ اختلافات داخلی واشنگتن مانع دستیابی به توافق

مشاور تیم مذاکره‌کننده کشورمان در مورد عدم دستیابی توافق وین گفت: اختلافات داخلی در واشنگتن، مانع دستیابی به توافق است و در نهایت تبعات جنگ در اوکراین، آمریکا را به توافق با ایران وادار می‌کند.

تبعات جنگ در اوکراین، آمریکا را به توافق با ایران وادار می‌کند/ اختلافات داخلی واشنگتن مانع دستیابی به توافق

سید محمد مرندی با اشاره به عدم تصمیم‌گیری آمریکا برای دستیابی به توافق خوب در مذاکرات وین، گفت: به گفته آمریکایی‌ها، ایران توانسته است امتیازات قابل توجهی را در وین به دست بیاورد لذا به همین دلیل در حین مذاکرات نیز افرادی از هیات آمریکایی استعفا دادند و به عنوان اعتراض از تیم جدا شدند.

مشاور تیم مذاکره‌کننده کشورمان اضافه کرد: از طرف دیگر، وقتی آقای رابرت مالی به کنگره رفت و از روند مذاکرات گزارش داد، واکنش‌ها منفی بود. یعنی اعضای کنگره معترض بودند و اعتقاد داشتند که تیم آمریکایی بیش از حد عقب‌نشینی کرده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها از آخرین روز مذاکرات به تدریج نسبت به توافق نهایی سست شدند، بیان داشت: در روزهای آخر مذاکرات کارها داشت به سرعت پیش می‌رفت ولی بر سر موضوعات مختلف از جمله راستی‌آزمایی، لغو تحریم‌ها، تضامین و همچنین بحث سپاه، آمریکایی‌های کار را به یکباره متوقف کردند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تأکید بر اینکه مشکل از داخل آمریکا است، اضافه کرد: نرسیدن به توافق به دلیل مشکلات داخلی آمریکا است و مشکلات روزافزون جنگ اوکراین برای آمریکا، فشاری برای پذیرش ضرورت توافق توسط بایدن است.

مرندی در پایان خاطرنشان کرد: نه پایتخت‌های اروپایی مشکلی برای ادامه دارند، نه پایتخت روسیه، نه پایتخت چین و نه تهران، بلکه باید منتظر ماند و دید که آقای بایدن چه تصمیمی برای ادامه خواهد داشت.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    به مشاور بفرمایید یقرون بده آش به همین خیال باش

  • ناشناس
    0

    مردم را مسخره خودتان کرده اید معیشت اقتصاد عزت ایرانیان را به گروگان گرفته اید می خواید به کارهای مخربتان در خاورمیانه ادامه بدهید بعد انتظار دارید دنیا با شما توافق پایدار کند؟ اینطور نمیشه یا اولویت را مردم ایران که صاحبان اصلی این سرزمین با همه منابعش هستند قرار می دهید و مثل یک حکمران خوب به قوانین بین المللی احترام می گذارید یا بهمین راه که تا حالا رفته اید و در آخرش نابودی خودتان و ایران در انتظارتان است ادامه می دهید

  • ناشناس
    0

    توهمات یک کارشناس حکومتی: تبعات جنگ اکراین آمریکا مجبور به توافق با ایران می کند. رانت های حکومتی چه معجزه هایی که نمی کنند؟

  • سید مجید موسوی
    0

    دستی دستی دارید اقتصاد و به آتش می‌کشید میخواین توافق کنید برید توافق کنید این بازی ها چیه

  • ناشناس
    0

    از این حرفها هم در دولت قبل بود ک میگفتن غربیها اعتراف کردن ک مذاکره کنندگان ایرانی خیلی اینچنین و آنچنان بودند و دوباره همین داستان تکرار میشه ک تیم فعلی خیلی در کارشون حرفه ای عمل میکنند و آخرش هم هیچی دوباره در دولت بعدی با یک تیم قوی دیگه مذاکرات ادامه پیدا میکنه تا همیشه در تحریم و انزوا بعلاوه چاشنی تهدید قرار داشته باشیم

  • عبدالله
    0

    هر پیش بینی اقای مرندی را مثل پیش بینی های سبزوار میرقائد بر عکس تعبیر کنید . یعنی الان مطمئن باشید امریکایی ها حتی اگر جنگ جهانی سوم هم بشود به برجام بر نمی گردند چون برخورداری ایران از سلاح اتمی برای انها تهدیدی ایجاد نمی کند همانطور که مشاهده کردند روسیه با داشتن ۶۰۰۰ کلاهک هسته ای جرات استفاده از ان را نداشته وندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها