یک مقام آمریکایی

کاخ سفید آماده اتخاذ تصمیمات دشوار برای احیای برجام است

یک سایت آمریکایی در مطلبی درباره پیشنهاد آمریکا در خصوص رفع تحریم‌های سپاه، از زبان یک مقام وزارت خارجه این کشور گزارش داد دولت بایدن برای احیای برجام «آماده اتخاذ تصمیمات دشوار است».

کاخ سفید آماده اتخاذ تصمیمات دشوار برای احیای برجام است

به گزارش «واشنگتن فری بیکن» نزدیک به محافظه‌کاران آمریکا، جدیدترین پیشنهاد دولت بایدن در مذاکرات با ایران، تحریم‌ها علیه حداقل ۸۰ هزار عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رفع می‌کند.

بر اساس این گزارش به نقل از مقامات کنگره، این پیشنهاد عنوان ادعایی «تروریستی» را از روی سپاه پاسداران برمی‌دارد و نیروی قدس سپاه به فهرست تروریستی آمریکا اضافه می‌شود تا این اقدام را جبران کند. واشنگتن فری بیکن در ادامه نوشته بر اساس تخمین‌هایی که در کنگره پخش شده و به این وبگاه آمریکایی رسیده، تحریم‌ها علیه بین ۸۰ تا ۱۸۰ هزار نیروی سپاه برداشته می‌شود و تحریم‌های نیروی قدس تنها ۲۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

به ادعای این رسانه، مقام‌های ایرانی این پیشنهاد را در روزهای اخیر تأیید کردند که خشم سران سیاست خارجی جمهوری‌خواه را برانگیخته و می‌گویند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید در فهرست «تروریستی» آمریکا در بحبوحه حملات به پایگاه‌های آمریکایی در منطقه باقی بماند.

طبق این گزارش، آن‌ها چنین امتیازی را در صورتی که برای تصویب به کنگره ارائه شود، عامل برهم زننده توافق می‌دانند. بر همین اساس، اعضای کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان (RSC) بزرگترین گروه کنگره‌ای این حزب در حال آماده‌سازی قانونی برای حفظ تحریم‌ها علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وابستگان آن هستند. به ادعای این رسانه محافظه‌کار، با نزدیک شدن به انتخابات میان دوره‌ای آمریکا، در صورت کنترل جمهوری‌خواهان بر کنگره، اکثریت جمهوری‌خواه این توانایی را خواهد داشت که هرگونه کاهش تحریم‌ها را که توسط دولت بایدن به عنوان بخشی از یک توافق جدید به ایران اعطا شده بود، به طور یکجانبه معکوس کند.

 

منبع: تجارت نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    نخود سیاه--------خوراک رسانه ای

  • ناشناس
    1

    نخود سیاه --------خوراک رسانه ای-------سرکاری....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها