اعتماد مطرح کرد

چرا چاقوی نمایندگان برای استیضاح رئیسی و وزرایش کُند است؟

۲۲۰ نماینده مجلس، قبل از انتخابات ۱۴۰۰ به سید ابراهیم رییسی نامه نوشتند و از وی درخواست کردند که در انتخابات ورود پیدا کند و از دیگر رقبای رییسی خواستند کنار بکشند و شرایط را برای او فراهم کنند.

چرا چاقوی نمایندگان برای استیضاح رئیسی و وزرایش کُند است؟

اعتماد در ادامه نوشت:

سوال این است که چرا نمایندگان از همان ابتدا باید اینچنین زیر بلیط دولتی بروند که اساسا هنوز تشکیل نشده است. آن‌هم به گونه‌ای که حالا به واسطه نامه‌ای در زمان انتخابات در حمایت از سید ابراهیم رییسی امضا کرده‌اند، نتوانند در عمل خواستار اصلاح نقصان‌ها و کمبودهای دولت شوند.

البته در برخی کشورها که نظام نخست‌وزیری در آنها حاکم است یا در ساختار سیاسی امریکا، نمایندگان مجلس به واسطه تعلق حزبی که دارند وظیفه دارند در هر صورت از رییس دولت حمایت کنند. اما در کشوری نظیر ایران که فعالیت حزبی در آن به واسطه محدودیت‌ها و نقصان‌ها، بیشتر به شوخی می‌ماند و علاوه بر این، یکی از افتخارات نمایندگان مجلسش این است که نگاه جناحی ندارند، اساسا چرا نمایندگان باید چنین نامه‌ای را امضا کنند که حالا یک نماینده مجلس بگوید که «استیضاح توفیقی نخواهد یافت و صرفا فرصتی است که نمایندگان مردم را در جریان امور بگذارند.» مردم را از طرق دیگر نیز می‌توان در جریان امور قرار داد. اگر نمایندگان متفق‌القول هستند که وزیری باید استیضاح شود و به واسطه عملکرد ضعیف رای عدم اعتماد دریافت کند، وظیفه اخلاقی و قانونی‌شان در چارچوب نمایندگی مجلس حکم می‌کند که مماشات نکنند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسن
    0

    وزیر ارتباطات استیضاح شود . ایشان دشمن ارتباطات هست

  • شهروند
    0

    دولت و مجلس و شورا ی شهر مثلا انقلابی هستند و هم حزب .در مصاحبه و حرف صدای کاهش قیمت کالا و کنترل گرانی شان گوش فلک را کر می کند و فقط به درد تیتر اخبار صداو سیما میخورد اما نامه های گرانی کالا را امضا می کنند .دوره دو رو بازی و نادانی مردم تمام شده

  • ناشناس
    0

    به خاطر اینکه اکثریت قاطع نمایندگان مجلس یازدهم خودشان دعوت کننده آقای رئیسی برای اعلام کاندیداتوری در دوره سیزدهم ریاست جمهوری بودند و در این زمینه بیانیه امضاء کرده اند همچنین در معرفی برخی وزرا و استانداران دولت سیزدهم دخیل بوده اند و در دولت سیزدهم، خود یا اعضاء خانواده و بستگان خود دارای منافع هستند و همچنین احتمال قوی می دهند آقای رئیسی در آینده دارای سمت بالاتری از سمت ریاست جمهوری می شوند لذا برای اینکه مهره خود را در عالم سیاست نسوزانند مجبورند همه نوع همکاری حتی فراتر از قانون را با دولت آقای رئیسی داشته باشند. بیشترین همکاری را آقای قالیباف با آقای رئیسی و دولت او داشته است!

  • کاکُ
    0

    همه می‌دانند استیضاح زود است
    دولت‌های قبل با آن همه ضعف 4 سال اول استیضاح نداشتند و اگر بوده خیلی محدود

    این جوسازی ریسی را به باج دادن نمیکشاند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها