وزیر کشور:

گزارش حادثه ورزشگاه مشهد برای رئیس‌جمهور ارسال شده است/ علت حادثه هجوم علاقمندان بدون داشتن بلیط بود

وزیر کشور از ارسال گزارش بررسی‌های انجام شده درباره حاشیه‌های مسابقه تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: علت این حادثه حضور علاقه‌مندان در ورزشگاه بدون داشتن بلیت و کارت دعوت‌های رسمی دارای هولوگرام بود.

گزارش حادثه ورزشگاه مشهد برای رئیس‌جمهور ارسال شده است/ علت حادثه هجوم علاقمندان بدون داشتن بلیط بود

«احمد وحیدی» روز سه‌شنبه در پایان چهل و یکمین نشست قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ابتدا بحث این بود که این دیدار بدون حضور تماشاچیان برگزار شود اما بعد با نظر ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز حضور حدود ١٠ هزار تماشاچی در ورزشگاه داده شد که بلیت‌ها نیز بر این اساس فروخته شد.

وی افزود: به دلیل حضور حجم زیادی از تماشاچیان در ورزشگاه، عده‌ای از علاقه‌مندان پشت درها تلاش داشتند با زور وارد ورزشگاه شوند و برخی هم با استفاده از افشانه به‌ دنبال پراکنده‌ کردن علاقه‌مندان بودند تا این ازدحام باعث شکستن درب و ایجاد حادثه نشود.

وحیدی ادامه داد: هجوم و حضور علاقه‌مندان به ورزشگاه منجر به این حادثه شد که برخی بدون داشتن بلیت و کارت دعوت‌های فاقد هولوگرام که از روی کارت رسمی کپی شده بود، بدون در نظر گرفتن ظرفیت‌ها وارد ورزشگاه شدند.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش درباره حضور زنان در وزشگاه امام رضا (ع) مشهد گفت: برای حضور زنان در ورزشگاه باید زیرساخت‌ها فراهم شود اما در ورزشگاه مشهد شرایط فراهم نبود و در این خصوص با وزیر ورزش گفت‌وگو شد تا با انتقال محل دیدار به استادیوم آزادی تهران شرایط حضور زنان هم فراهم شود اما فدراسیون به دلیل حضور تیم فوتبال لبنان در مشهد و اعلام مکان برگزاری مسابقه به کنفدراسیون فوتبال (ای. اف.سی) تأکید کرد که امکان این کار وجود ندارد و نهایتاً دیدار در مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به اخلال در سامانه فروش بلیت، تصریح کرد:‌ قرار نبود خانم‌ها برای دیدن مسابقه به ورزشگاه بروند و تنها ٩ نفر از آنها با تهیه بلیت قصد ورود به ورزشگاه را داشتند که پس از بررسی مشخص شد این بلیت‌ها برای مردان صادر شده و در اختیار زنان قرار گرفته است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در بخش دیگری از گفت‌وگو با خبرنگاران درباره سویه جدید کرونا در کشورهای اروپایی به ویژه انگلستان گفت: این موضوع در نشست امروز قرارگاه بررسی شد؛ البته اکنون محدودیتی در خصوص این کشورها نداریم اما باید حساسیت ویژه‌ای در فرودگاه‌های بین المللی و مرزها داشته باشیم.

وحیدی درباره نحوه سفر ایرانیان به عتبات عالیات در ایام ماه مبارک رمضان هم توضیح داد: زائران در صورتی که ویزا داشته باشند می‌توانند از مرز زمینی به عراق سفر کنند؛ گر چه دولت عراق قول داده بود لغو ویزا صورت بگیرد اما این کار تاکنون انجام نشده است.

وی درباره واکسن‌های تأیید شده توسط دولت عراق هم گفت که این موضوع نیازمند مذاکره وزارت امور خارجه با طرف عراقی است تا واکسن‌های ایرانی در فهرست واکسن‌های تأیید شده این کشور قرار گیرد.

فرمانده قرارگاه ستاد عملیاتی مقابله با کرونا با اشاره به دستور کار چهل و یکمین نشست این ستاد گفت: در این نشست گزارشی از نتایج دو هفته تعطیلات نوروزی و اقدامات دستگاه‌ها ارائه شد که بر اساس گزارش‌ها با وجود رشد ۵۳ درصدی سفرها، شاهد کاهش ۲۳ درصدی تلفات بودیم و گزارشی که درباره نظارت حوزه اصناف حمل و نقل و سایر بخش‌ها ارائه شد نیز نشان می‌دهد در برخی موارد شیوه‌نامه‌ها به خوبی رعایت شده و در برخی موارد نیز توجه نشده است.

وحیدی در عین حال اضافه کرد که بر اساس گزارش وزارت بهداشت، سیر نزولی بیماری را شاهد بودیم اما نباید بیماری را عادی انگاری کنیم و سفرها باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گریزی زد و گفت: کار ارزشمند وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم در بازگشایی باید با رعایت شیوه‌نامه‌ها ادامه یابد و اگر در مدرسه‌ای ظرفیت دانش آموزان با فضای موجود کلاس برای رعایت فاصله‌گذاری‌ها وجود ندارد، مدیریت مدارس می‌توانند متناسب با ظرفیت‌های خود کلاس درس را به کلاس بزرگ‌تری انتقال دهند.

وی در پایان درباره تغییر شیوه‌نامه و روش‌های بیماریابی گفت: قرار شد در صورت لزوم نسبت به بیماریابی شدیدتر اقدام کنیم و وزارت بهداشت هم با بررسی‌ جوانب کار، اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمد گلکار خوزانی
    0

    وزیر محترم کشور
    باسلام
    انشاالله این که جنابعالی گفتید درست باشد.
    ولی چرا تا کنون چندین گزارش متناقض اعلام و بطور کلی مردم را گیج کردید .
    کدام گزارش درست است از جنابعالی یا فدراسیون فوتبال یا ...........‌؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    ازفرط علاقه به خودشون اسپری زدند .

  • بابا زید
    1

    گهی به میخ وگهی به نعل!!!!!،طبق معمول باز هم حرف همه مسئولین دست اندر کار این قضیه باهم متفاوت ومتناقضند

  • ناشناس
    0

    پس بازهم تقصیر مردمه . مسئولین با حقوق های میلیونی شان بی تقصیر و آنهایی که با دومتر ریش سفید دستور آزار مردم را می دهند بی گناه هستند.

  • ناشناس
    0


    حوادث ورزشگاه مشهد/ 100 درصد فقط به خاطر بی توجهی دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس به مشکلات کارکنان، بازنشسته های، مردم و کشور بوده است.

  • ناشناس
    0


    احضار وزیر رئیسی به مجلس به خاطر اتفاقات ورزشگاه مشهد
    ۱۴۰۱/۰۱/۱۶ ۱۲:۱۵
    عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد:
    احضار وزیر رئیسی به مجلس به خاطر اتفاقات ورزشگاه مشهد/ و این درحالی است که مجلس خیانتکار از سال ۱۳۸۸ تاکنون در مورد مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات هیچ کاری، اقدامی و اعتراض نمی کند، خفه خون گرفته است و سکوت اختیار کرده است چرا؟

  • حاج س طوسی
    0

    عالی جناب تو که راست میگویی الهی دروغدان آدم دروغگو بترکه.

  • محسن
    0

    چقدر خوب متوجه شدن که علت هجوم بوده آقایان نه فقط خانم ها بودند که هجوم اوردن بدون بلیط آنها که بلیط دستشان بود هجوم نیاوردن

  • M
    0

    وحیدی خودت را به تفهمی وزرنگی نزن واقعیت را بگو

  • جعفر
    0

    مثل همیشه فرمایش مسولین کذب و مثل همیشه ملت مسول هستند .فقط من نمیدونم چرابلیط بخری که اطپری بخوری ؟

  • احمدی
    0

    اصلا همه تقصیرات را به گردن خدا بیندازید و خودتان را خلاص کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها