تکلیف قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان چه شد؟

در جلسه امروز کمیسیون قضایی مجلس تبصره‌ای به قانون ثبت اموال مسئولان اضافه شد که براساس آن مسئولانی که دارایی خود را ثبت نکنند، از نامزدی برای ریاست‌ جمهوری، نمایندگی مجلس و عضویت در شورای نگهبان محروم می‌شوند.

تکلیف قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان چه شد؟

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با طرح این سؤال که تکلیف قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان مصوب مجلس دهم چه شد، خواستار ارائه گزارش از سوی رئیس قوه قضائیه در خصوص اجرای این قانون شد.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقد علی در جلسه علنی امروز مجلس و در نطق میان‌دستور با تبریک فرا رسیدن سال جدید و حلول ماه مبارک رمضان، از گروه‌های جهادی که در ایام عید نوروز با حضور در مناطق محروم به مردم خدمت کرده‌اند، تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به همگروه شدن تیم ملی فوتبال ایران با تیم‌های آمریکا و انگلیس در جام‌جهانی 2022 قطر تصریح کرد: همگروه شدن تیم ملی فوتبال با شیطان بزرگ و روباه پیر استعمار را به فال نیک می‌گیریم و ان‌شاءالله این همگروه شدن به پیروزی قاطع تیم ملی ایران منتهی شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در ادامه با یادآوری اینکه دو سال از عمر مجلس یازدهم گذشته است، عنوان کرد: در این دو سال اقدامات شایسته‌ای مانند تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار انجام شده است، اما خوب است از خودمان سؤال کنیم کارهای بر زمین مانده کدام‌ها هستند و کارآمدی این قوانین چقدر بوده است؟

نقدعلی با بیان اینکه طرح شفافیت آراء نمایندگان شعار مجلس انقلابی بوده است، گفت: هر چند امروز آقای قالیباف قول داد که در همین ماه این طرح به صحن می‌آید اما لازم است سوال بی‌جواب مانده مردم را با رأی قاطع پاسخ دهیم و مردم را دلشاد کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: تکلیف قانون اعاده اموال نامشروع مسؤولان مصوب مجلس دهم چه شد؟ قرار بود 300 هزار میلیارد تومان از اموال به تاراج رفته را به بیت‌المال بازگردانند و هر چند رئیس قوه قضائیه اخیراً آئین‌نامه اجرایی این قانون را ابلاغ کرده اما از ایشان می‌خواهیم به مجلس بیاید و گزارش اجرای این قانون را به مجلس بدهد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس در پایان خطاب به هیأت رئیسه خاطرنشان کرد: اندکی بیش از یک ماه دیگر هیأت رئیسه باید مجدداً از نمایندگان رأی اعتماد بگیرد؛ برخی کاستی‌ها و طرح‌های بر زمین مانده را اصلاح کنید وگرنه این نمایندگان به شما رأی نخواهند داد.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0


    مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و تهران از سال ۱۳۸۸ تاکنون مشکلات کارکنان رسمی و بازنشستگان مخابرات را درک نمی کنند، نمی دانند و نمی فهمند.

  • 0

    اگر انتظام داریم دولت یا مجلس مشکلات ما را حل کنند اشتباه می کنیم چون به خاطر دولت، مجلس، هر دو تاکنون ثابت کردند که عامل اصلی همه مشکلات بودند و هنوز هم هستند.

  • ناشناس
    0

    هیچ کس دیگر نمی تواند بر اهانت ها و خیانت های مدیران و مسئولان شرکت مخابرات ایران و مخابرات منطقه تهران سرپوش بگذارد.
    پرداخت نکردن وام بنده در این مدت 19 ماه برای مدیران و مسئولان مخابرات منطقه تهران گران تمام می شود.

  • ناشناس
    0

    لجن پراکنی بود .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها