عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

نمی‌شود جمع محدودی از نمایندگان برای 80 میلیون ایرانی تصمیم گیری کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اینکه نمی‌شود یک تصمیمی را تعداد محدودی از دوستان در مجلس و در قالب یک کمیسیون بگیرند و آن را به گردن 80 میلیون ایرانی طوق کنند.

نمی‌شود جمع محدودی از نمایندگان برای 80 میلیون ایرانی تصمیم گیری کنند

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت طرح صیانت در مجلس به خبرنگار بهمن گفت: از ابتدای مطرح شدن طرح صیانت در صحن مجلس حرف و حدیث پیرامون آن بسیار بود و متأسفانه هیئت رئیسه مجلس در ادامه تصمیم‌ گرفت این طرح را در کمیسیون‌های تخصصی ببرد و دیگر در صحن مطرح نشود.

وی با انتقاد از این رفتار هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: با رفتن طرح صیانت به کمیسیونهای تخصصی کسی متوجه نمی‌شود چه تصمیمی گرفته شده اسن زیرا اختیارات صحن مجلس به کمیسیون واگذار می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون هم مستقیم به شورای نگهبان می‌رود.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس با بیان اینکه اعضای کمیسیون‌های تخصصی بررسی‌کننده طرح صیانت جلسات متعددی را با مرکز پژوهش‌ها و کارشناسان و نمایندگان دولت برگزار کردند که سرانجام منجر به تصویب این طرح شد، افزود: البته این نحوه رأی‌گیری و تصویب آن بدون توجه به نظر مرکز پژوهش ها بوده و با توجه به تغییرات گسترده‌ای که در محتوای آن نسبت به طرح اولیه‌ای که در صحن مجلس مطرح شده بود صورت گرفت، باعث ایجاد اعتراضات شد و به دنبال فراگیر شدن اعتراضات، معاونت قوانین مجلس تصمیم به ابطال این مصوبه گرفت.

رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به تلاش نمایندگان مجلس برای بازگرداندن این طرح به صحن علنی اظهار کرد: در ابتدا خیلی تلاش کردیم این طرح مجددا به صحن برگردد ولی بسیاری از نمایندگان همراهی نکردند اما اکنون که اصل موضوع مشخص شده با جمع‌آوری امضاهایی که تا کنون به بیش از 100 امضا رسیده است تلاش می‌کنیم طرح صیانت به صحن علنی بازگردد زیرا مشخص شد مصوبه کمیسیون مشترک به چه میزان آسیب‌پذیر بوده و نظرات مردم مورد توجه قرار نگرفته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اگر طرح صیانت در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد مردم متوجه می‌شوند که چه نکاتی در حال بررسی است و اینکه نمایندگان هم تلاش می‌کنند تا با لابی‌گری اثرگذاری بیشتری در رسیدگی به طرح صیانت داشته باشیم که هم دغدغه نظام و حاکمیت در آن لحاظ شده و هم حقوق مردم دچار آسیب نشود و تضییع نگردد زیرا باید حق ارتباطات، حق آزادی بیان، حق دسترسی به اطلاعات آزاد و استفاده از اپلیکیشن‌ها برای مردم محفوظ بماند و ضربه‌ای به کسب و کار مردم وارد نشود.

وی با تأکید بر این نکته که برای طرح و اجرای هر امر جزئی در کشور زمانی که فضای اجتماعی نامناسبی دارد باید در آن تامل کرد، گفت: اکنون که بحث مهمی به نام اینترنت و فضای مجازی مطرح شده و بیشتر مردم هم و کسب و کار و زندگی‌شان با اینترنت است و نسبت به آن حسیاسیت دارند نباید بدون داشتن پیوست اجتماعی، پیوست امنیتی و بدون در نظر گرفتن نظر مردم تصمی‌گیری کرد.

رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه متن طرح اولیه را مطالعه کرده‌ام اما این طرحی که کمیسیون مشترک مصوب کرده است را ما هم هنوز نخوانده‌ایم، تصریح کرد: اینکه نمی‌شود یک تصمیمی را تعداد محدودی از دوستان در مجلس و در قالب یک کمیسیون بگیرند و آن را به گردن 80 میلیون ایرانی طوق کنند.

منبع: بهمن
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ماس موسیر
    0

    تا بوده همین بوده مستر

  • کارگر
    0

    خدایا یا مارا بکش ازدست این جماعت راحت شویم یا اونها را نابود کن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها