کاخ سفید مدعی شد آمریکا و ایران در آستانه توافق قرار دارند

هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید مدعی شد ایران و آمریکا در آستانه بازگشت به توافق هسته‌ای قرار دارند.

کاخ سفید مدعی شد آمریکا و ایران در آستانه توافق قرار دارند

«برت مک‌گورک» هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید، با اشاره به مذاکرات کنونی در وین، مدعی شد که ایران و آمریکا در آستانه بازگشت به توافق هسته‌ای قرار دارند.

نشریه آکسیوس با بیان آن‌که این خوش‌بینانه‌ترین بیانیه دولت آمریکا تا به امروز است، نوشت که هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید مدعی است که «آمریکا و ایران در تیررس یک توافق احتمالی قرار دارند»، اما این مقام کاخ سفید نمی‌خواهد آن را به چالش بکشد.

البته برت مک‌گورک توضیحی برای این ادعای خود ارائه نکرده است.

این مقام کاخ سفید علیرغم این خوش‌بینی نسبی از آمادگی آمریکا برای شسکت مذاکرات خبر داد و مدعی شد: «مذاکرات به نقطه اوج نزدیک شده است و آمریکا به زودی متوجه خواهد شد آیا ایران آماده است تا به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای برسد وشرایط واشنگتن را بپذیرد یا خیر.»

برت مک‌گورک همچنین مدعی شد: « دولت بایدن همچنان بر بازگرداندن توافق سال 2015 متمرکز است و تمایلی به توافق کوتاه مدت ندارد. خروج از توافق هسته‌ای در دولت پیشین ما را در بحران هسته‌ای قرار داد.»

هماهنگ‌کننده خاورمیانه کاخ سفید در بخشی دیگر با اشاره به مسائل سوریه مدعی شد: «سپاه پاسداران برای اسرائیل تهدید محسوب می‌شود و ما از اسرائیل برای هرگونه اقدام دفاعی حمایت می‌کنیم. ما به ایران هشدار دادیم که از نیروهایمان در برابر هر تهدیدی دفاع خواهیم کرد.»

پیشتر از این مقامات دولت بایدن در ادعا‌های خود پایان ژانویه یا ابتدای فوریه را به عنوان ضرب‌الاجل غیررسمی برای مذاکرات تعیین کرد‌ه‌اند.

همچنین در هفته‌های اخیر مقامات آمریکایی و اروپایی مدعی شده‌اند که پیشرفت در وین کم و بسیار کند بوده است.

یک مقام ارشد آمریکایی که در مذاکرات شرکت داشت هفته گذشته در ادعا‌های خود به نشریه آکسیوس مدعی شد که ایران باید راه دیپلماسی را سریعتر پیش‌گیرد یا برنامه هسته‌ای کندتر پیش‌روی داشته باشد تا فضای کافی برای توافق فراهم شود.

در حال حاضر هشتمین دور مذاکرات احیای توافق برجام در وین اتریش درحال برگزاری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    22

    آمریکا تاکنون ثابت کرد که اهل مذاکره نیست و تاکنون هم نبوده است
    اروپا تاکنون ثابت کرد که اهل مذاکره نیست و تاکنون هم نبوده است

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      برو عمو مثل اینکه تحریمها خیلی برای جیبت خوب بوده مزه کرده

  • ناشناس
    6

    الکیه اوضاع بدتر خواهد شد.

  • ناشناس
    5

    ایران به التماس زشتی افتاده

  • ناشناس
    6

    شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنیم ؟

  • رضا
    1

    ازتون خواهش میکنم فقط تو این ماه مرگ برامریکاشعارندیدبزاریدکارراه بیفته با مرگ بر امریکا گفتن شما به امریکا هیچ صدمه ای نمیخوره فقط دوداین شعارهامیره توچشم ملت ایران ذلت وخفت باری مال ملت ایرانه بااین شعارها

  • هفت لنگ بختیاری
    5

    آمریکای حیوان صفت واقعا به التماس افتاده چون از ارتباط ایران با چین و روسیه وحشت دارد،چون از قدرت منطقه ای ایران زجر می برد و آمریکا دروغ گو وکذاب است

  • ناشناس
    0

    در هر حالت چه توافق بشود و چه نشود، ایران از آمریکا شکست خواهد خورد، چون بعد از توافق برای رشد اقتصادی، صد در صد به همراهی آمریکا نیازمند خواهد بود، و باید دستورات آنها را اجرا کند.

  • ناشناس
    0

    اوضاع کشور بد جوری خرابه ، زودتر جام را بنوشید

  • ناشناس
    0

    ظاهرا" دو هیئت در حال گفتگو هستند. از یک طرف مدام اخبار مثبت میرسد واز طرف دیگر اخبار ناامید کننده .کدوم را باور کنیم ؟

  • صبرخدا
    0

    بیاییدکلاهمون راقاضی کنیم.آیاصلح باجهان ننشست یانوزادفروشی دراثرگرسنگی؟یارانه گردی؟یااتوبوس خوابی؟این ر....ح....پ...رایران اینا راکنارهم بچینه .و....آقا حرف مردیکه نیست.توهمه چیزت غلطه .وبگیرم حرف مردیست.

  • محمد
    0

    معلومه پول یا مفت حرام خوب میخوری

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها