معاون حقوقی سپاه پاسداران:

برای پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی کار جدی انجام نشده است/ ملاحظات دولتمردان سابق دلیل عدم پیگیری بوده است

معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در بحث پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی کار جدی انجام نشده و این به دلیل ملاحظات دولتمردان سابق بوده است.

برای پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی کار جدی انجام نشده است/ ملاحظات دولتمردان سابق دلیل عدم پیگیری بوده است

سهرابعلی شمخانی در مراسم بزرگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: وظیفه‌ام این است از شهید سلیمانی یاد کنم، به نظرم هیچ‌کسی بهتر از حضرت آقا ایشان را نشناخت و هیچ‌کسی بهتر از ایشان حضرت آقا را نشناخت. وقتی نگاه می‌کنم شهید سلیمانی تجلی الگوهایی است که قرآن کریم به ما معرفی کرد. آنچه قرآن حزب‌الله، انصارالله و مجاهد می‌داند همان شهید سلیمانی است. چه کسی ثابت کرد قدرت خدا برترین قدرت است؟ شهید سلیمانی و یارانش این را ثابت کردند.

وی افزود: نه این‌که شهدای ما در طول انقلاب اسلامی جایگاهی نداشته باشند، خداوند نیز فرموده که شهدا درجاتی دارند، اما امام علی (ره) تنها یک مالک اشتر داشت. همه به شهید سلیمانی افتخار می‌کنند، شهید سلیمانی، شخصیتی تکرار نشدنی است.

شمخانی در ارتباط با موضوع پیگیری حقوقی پرونده ترور شهید سلیمانی گفت: در پرونده کیفری از همان روزهای اول شکایات سپاه طرح شد و محور تهیه اسناد و مدارک نیز سپاه و نیروی قدس بود و اکنون نیز بیش از ۴ هزار برگ سند در اختیار دادسرای امور بین‌الملل است و تنها چیزی که مانع صدور کیفرخواست تا الان شده، مصونیت شغلی و شخصی مقامات آمریکا است. در پرونده حقوقی که دیروز هم اولین جلسه دادگاه آن برگزار شد مردم و خانواده معظم شهدا با عنوان این‌که تالم روحی به ما وارد شده شکایت ثبت کردند و ان شاءالله در شعبه ۵۵ امور بین‌الملل ادامه دارد.

معاون حقوقی سپاه خاطرنشان کرد: در بحث پیگیری بین‌الملل پرونده کار جدی انجام نشده و این به دلیل ملاحظات دولتمردان سابق بوده است. در خود آمریکا می‌شود به نیابت از خانواده‌ها شکایت ثبت کرد و شاید حتی رسیدگی هم نشود، اما حداقل ما سند تولید کردیم، اما مدام گفته می‌شود نمی‌شود. در آینده از ما می‌پرسند چرا محکومیت آمریکا را در عرصه بین‌الملل پیگیری نکردید؟ درست است که شاید نتوانیم خسارت بگیریم اما باید حداقل سند تولید کنیم و آمریکا را محکوم کنیم.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • اعتراض
    0


    برای پیگیری بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی کار جدی انجام نشده است/ فقط از دی ماه سال 1398 تاکنون در رسانه های حرف شعار دروغین سرمی دهند.

  • 0

    تمام حرف ها و شعار ها روحانی، ظریف و عراقچی ومسئولان در مورد پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی وغیره یک دروغ بزرگی بوده است.

  • ناشناس
    0

    ایران متاسفانه تاکنون جنگ تحمیلی هشت ساله پیگیری بین المللی نکرده است چرا؟

  • حرف دل همه مردم ایران
    1

    دولت، دولتمردان، مسئولان و نمایندگان مجلس از سال 1392 تاکنون تمام مشکلات مردم و کشور و جنایت های آمریکا و متحدانش را رها کردند و متاسفانه فقط به دنبال مذاکره، توافق هسته ای و برجام و مذاکرات بی مورد و بی ارزش دروین وغیره بودند و هنوز هم هستند.

  • بابائی
    0


    دولت باید شکایت‌های خانواده‌های بیش از 18 هزار شهید ترور توسط منافقین داعشی‌صفت را در مجامع حقوقی بین‌المللی پیگیری بکند، نه مذاکرات وین وبرجام و خواستار مجازات باقی ماندگان این گروهک خیانتکار بشود.

  • سانسورچی
    0

    البته خود شما سپاهیان هم بخاطر ساقط کردن هواپیمای اوکراینی کمتر از دولتمردان سابق در این پرونده مقصر نیستید

  • ناشناس
    0


    ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
    حمله جدید به کاروان لجستیک ارتش آمریکا
    منابع عراقی از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد و سماوه خبر دادند.

  • 0



    ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۳۶
    هراس انتقام به جان پامپئو/ دولت بایدن از من و ترامپ حفاظت کند؛ تهدید ایران بی‌سابقه است/ این یک خطر امنیتی است/ ما از ایالات متحده دفاع کردیم +فیلم
    آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است.


  • 0


    ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۵
    اخراج آمریکا با هزاران زخم
    پس از ترور سرداران پیروزی در جاده بغداد، بلافاصله برای گرفتن انتقام از آمریکا گروه‌های جدیدی پا به میدان مبارزه گذاشتند که نام و ساختاری متفاوت نسبت به گروه‌های شناخته‌شده مقاومت داشتند. این گروه‌ها با کادری کوچک، به‌شدت آموزش‌دیده و مخفی‌شده درون جامعه در طول دو سال گذشته ضربات زیادی به دستگاه نظامی ...

  • 0

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۵
    حمله جدید به کاروان لجستیک ارتش آمریکا
    منابع عراقی از هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد و سماوه خبر دادند.

  • بابائی
    0

    اروپا جنایتکار از سال 1945 تاکنون شریک جرم جنایت های آمریکایی ها و صهیونیست ها در سراسر منطقه خاورمیانه و جهان بود.

  • بابائی
    0

    ترامپ، پمپئو، پنتاگون، آل سعود، بن سلمان و نتانیاهو عامل اصلی ترور سردار سلیمانی وغیر در فرودگاه بین المللی بغداد در 13 دی ماه سال 1398 بودند و هستند.

  • متحیر
    0

    دولتمردان عافیت طلب گذشته به استثنای چند نفر شان فقط دنبال اشرافیگری و خوش خدمتی به دول خارجی بوده اند و هیچ انگیزه ای برای پیگیری اینگونه مسائل و حتی معیشت و ابرروی مردم نداشته اند و متاسفانه هیچگونه نیز مورد مواخذه و محاکمه قرار نمیگیرند که این باعث دوری بیشتر مردم از حاکمیت میگردد....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها